Waar zouden jullie en gribaldi merrie mee dekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 23:15

In de merrie van ons zit bloed genoeg, het probleem is het fijne beenwerk en de toch wat kleine hoeven dat zou ik graag wat masaler zien en de hoefjes wat groter.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 23:28

Ze is nog jong natuurlijk, ....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:18

Mijn Grib had met 2 jaar al aardige schuiten, dit is ook niet de enige 2 jarige die Gribaldifan heeft (gehad of gezien).
Ferro bloed vind ik zo verkeerd nog niet, als je verder ook nog Amor intressant vind zou je je dit jaar kunnen verdiepen in Special D en zijn nakomelingen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:53

Dus in de keuze van een hengst ga je niet kijken naar wat in combi met die bloedlijn al eerder voor succes heeft gezorgd, zeker als dat dan een paar keer terugkomt??
Grib zal al wel meer met Ferro zijn gecombineerd zeker? Al iets van gehoord? Eerst zou ik toch wat van die combis gaan bekijken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:58

Ik zeg:
Painted Black?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:04

Is 1 keer, niet KWPN gekeurd geraakt. Waarom? AES dan maar....
Je kan er niet buiten dat de Gribaldis waarover internationaal gesproken wordt meer trak voeren dan iets anders. Hoewel hij zoveel meer ingezet is als veredelaar (800 dekkingen per jaar). Hoeveel buitenlandse?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:41

Dat PB niet ggk is voor het KWPN doet nog niets af van zijn kwaliteiten als (sport?)paard.

Verder gaat het hier om een merrie die al wat bloederig is en meer bot en maat lijkt nodig te hebben als ik tenminste van de beschrijving van Gribaldifan uit ga.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:46

Zanekin even on topic, het gaat hier om een dekking van een merrie, overigens volgens jaar pas dus tijd genoeg. Het gaat hier niet over de kwaliteiten, dekcijfers, ideeen etc over de hengst Gribaldi. Daar zijn al heel wat topics aan gewijd en de meeste gingen op slot. Dus laat Gribaldifan nu gewoon antwoorden krijgen over de mogelijke keuze van een hengst op haar merrie.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:50

Ik zou voor zekerheid gaan met een bewezen hengst met niet al te veel bloed,
dit omdat al aangegeven is dat de merrie erg fijn beenwerk heeft en vrij kleine hoeven.
No feet no horse dus daarom zou ik voor degelijkheid kiezen.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:20

poppetjes moeten we ook niet gaan fokken!

een 'stevigere' hengst?
t'is zoals sjuimpje zegt: no feet no horse.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:22

Ik denk dat je met die "stevigere" hengst toch de mist in zal gaan. Noem trouwens eens een voorbeeld voor een oudere stevige hengst.
En volgens mij zitten we nog heel de tijd on topic...
Persoonlijk denk ik dat je op het Gribaldibloed moet inspelen, wil je dat niet en heb je hem als veredelaar gebruikt dan zou ik toch eens verder kijken wat er in de moederlijn past. Die is hier niet gegeven (of wel even vluchtig), dus er wordt ook niet over gepraat. Misschien is dat eens interessant om verder naar te kijken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:14

Met Special D heb je trouwens toch nog wel wat Trakhener aansluiting:
Metall x Zandigo x Ufarno x Doruto

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:16

Sommige mensen willen gewoon erg grote voeten en dat geeft pas meer aanleiding tot hoefkatrol ed. De beste voeten zijn deze die in verhouding staan tot het beenwerk. Kijk hoe zwaar volbloedvoetjes belast kunnen worden....
Het gaat hier over de vraag welk bloed goed combineert met Gribaldi. Om dat te weten te komen moet je gewoon kijken welke combi succes geeft en niet proberen perse de benen te verzwaren. Alles komt wel in proportie.

parnassia
Berichten: 829
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:35

Stravinsky x Gribaldi leek me wel wat Cool
Ja, echt: bloed en flitsend x front en traag
(blijf je een trak houden, str is trakggk, maar dat zal wel geen nieuws zijn hier....)

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:07

Ja stravinsky loopt nog iedereen warm voor Lachen

Suzanne F.

Berichten: 49238
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:46

_Rick schreef:
Ja stravinsky loopt nog iedereen warm voor Lachen


Op zich wel maar niet in combi met de Gribaldimerrie van Gribaldifan...dat wordt echt veel te bloederig!! Achter de moeder zit ook nog via Cassanova Lucky boy xx (volbloed!!), dus om nu weer op een merrie dat al teer is op het fundament een volbloed te zetten is vragen om problemen. Pak dan een lekkere Clavecimbel merrie voor Stravo ofzo... Knipoog Nu dekken met Stravo geeft toch helaas een reg. A veulen dus dat is niet meer echt aan te raden, tenzij je hem wil laten inschrijven bij het Trakehner stamboek..

Ik blijf bij het Ferro bloed zoals Rousseau, Osmium, Metall en zijn zoon Special D...Ook Obelisk met het Matador bloed is interressant!!! Als Votje later groot is ga ik zeker voor deze hengsten!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:52

Susanne het Trakehner stamboek schrijft geen veulens in van niet zuiver gefokte Trakehner ouders

Suzanne F.

Berichten: 49238
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:54

O wist ik niet...best l*llig eigenlijk dan...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:56

Je kan dan in Denemarken nog gaan proberen.... Knipoog

Citaat:
For entry into "Dansk Hovedstambog" (DH) a pedigree must include at least three full generations of warmblood, thoroughbred or arabian horses. Warmblood pedigree means that the horses stated in the pedigree are registered with The Danish Warmblood Society or a similar approved warmblood horse breeding society.

lieke2
Berichten: 2133
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:30

Ik rijd twee Gribaldi merries, volle zussen van elkaar, moeder is Blanc Rivage, allebei reeds op driejarige leeftijd keur (dus goede bewegingen). De oudste neigt meer qua bouw naar moeder, de jongste (denk ik) meer naar vader. Allebei hebben ze dit jaar een veulen van Krack C. Bij de oudste lijkt dit een goede combinatie, leuk dier, goed gebouwd mooie bewegingen. Bij de jongste is dit wellicht een iets mindere combinatie, een wat fijn (iets te) veulen, wel hele mooie bewegingen.
Het zijn wel veulens, dus wie weet wat ze over een jaar of drie doen. Maar ze zullen het allebei goed gaan doen.
Hier dus een compleet andere keuze dan trakhener bloed.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 21:19

De combinatie stravinsky x gribaldi ken ik al, en was toch nog niet helemaal wat ik zocht, op zich geen slechte paarden maar lijkt me niet geschitk voor mij merrie, zoals suzanne al zei is cassanova een zoon van lucky boy xx volbloed maar ook nog eens daarachter sebastiaan v. vesins xx dit is ook volbloed. Dus bloed zit er genoeg in de lijn.
Zoals sjuim al aangeeft heb ik de laatste jaren heel wat gribaldi's gezien en dat fijne beenwerk en hoefjes zie je toch nog al eens terug. Bij onze merrie staat het mooi in de verhouding en klopt het ook maar als je zo'n merrie als fokmerrie wil gaan gebruiken is dat wel iets waar je op moet letten. Daarom ben ik opzoek naar combinaties waaruit is gebleken dat daar leuke paarden uit zijn gekomen. Tja san remo blijft ook nog in mijn achterhoofd hangen maar daar wacht ik eerst maar eens een afstammeingen rapport vanaf. Het liefst ga ik voor een wat oudere bewezen hengst. Zoals ik al zei heb ik al erg leuke gribaldi's gezien die het amor bloed voeren dit blijkt echt een goede combinatie van bloed te zijn. Maarja ik wil dus nog meer combinaties en mogelijkheden. Ik had verwacht dat er al meer bekend zou zijn, aangezien de eerste gribaldi's nu al weer een jaar of 5 6 zijn.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 23:00

Ik vind skydancer ontzettend mooi,
is ook een donkere henst, mooi beenwerk, goed achterbeen en een super karakter!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 13:18

met stevig bedoel ik nou ook niet een trekpaard he. Haha!

fidermark?
zeoliet?

Vingers aflikken