Vliegenspray!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Vliegenspray!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:41

Omdat vooral Tess (Novalee minder ...) overdag in de weide nogal last van vliegen hebben, vraag ik jullie jullie ervaring met vliegenspray en welke het beste is.
Alvast bedankt!


shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:03

ik had eerst de dure van divoza en heb nu gewoon een vliegenspray van de kruidvat werkt haast hetzelfde maar veeeeeeeel goedkoper , ik heb zelf het idee dat het wel wat helpt maar de vliegen gaan er niet gelijk met een grote bocht omheen ofzo , en dan heb ik er ook nog knoflook bijgevoerd

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:05

Ja, ik sluit me aan bij Shiana, knoflook werk (geloof ik wel) goed. En anders ook nog even van wat stro touwtjes een vliegennetje maken voor bij haar ogen.

Let love shine so bright

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:22

Ik heb vorig jaar een heel ranzig goedje zelf gebrouwt Haha! Dat werkte nog echt goed ook!
1/2 azijn
1/2 water
paar scheutjes citroensap
1 teentje knoflook.
Goed schudden en stinken maar Haha!

Je paard gaat er werkelijk van stinken, maar de vliegjes vinden het ook niet lekker Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:34

Hé, dat ga ik eens uitproberen Haha!
En gaat die stank na een dag weer weg ofzo of blijft je paard een heel tijdje stinken? Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:37

Het vervliegt(?) wel weer Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:38

Okeej Haha!
Ik ga dat van het weekend maar even maken Haha!
En bedankt voor je tip Kim Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 23:20

Veerust werkt (nu nog) goed, in 't midden v/d zomer hebben sommige vliegen daar schijt aan Boos!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

prompter

Berichten: 11035
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 23:26

Knoflook hielp bij mijn paarden niks, Espree wel.

Extremely rare and Beyond Compare

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 01:14

flair schreef:
Ik heb vorig jaar een heel ranzig goedje zelf gebrouwt Haha! Dat werkte nog echt goed ook!
1/2 azijn
1/2 water
paar scheutjes citroensap
1 teentje knoflook.
Goed schudden en stinken maar Haha!

Je paard gaat er werkelijk van stinken, maar de vliegjes vinden het ook niet lekker Haha!


Dit ranzige goedje maak ik ook altijd alleen doe ik er altijd nog kruidnagelen bij Misselijk
Dan moet je eerst het water met de kruidnagelen koken,, kruidnagelen eruit zeven en de rest van het lijstje van flair erbij, echt ranzig, je keuken blijft een paar dagen stinken (de rest van het huis trouwens ook) maar het werkt perfect en is mega veel goedkoper dan alles wat je in de winkel koopt!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 02:04

Ik heb zelf een goedje wat stinkt naar een overvolle asbak, die er al 3 dagen staat Haha! ! Werkt prima, maar niet echt aan te raden voor schimmels omdat dit spul zwart is !!
Wat we trouwens bij al onze paardjes doen als ze de wei opgaan: de koker en/uier dik met melkvet/vaseline insmeren, zodat daar die afschuwelijk kriebelmugjes niet kunnen steken Boos! ! Dit helpt echt heel goed!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:57

Veerust, veel gebruikt, te koop bij de Welkoop. is een spray die je op je paard sprayt. Als je het gaat zoeken: een grote gele bus, en je moet het zoeken bij de rundvee geneesmiddelen afdeling.

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:22

Dankjewel allemaal Haha!

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:39

Appelazijn door het voer mengen helpt ook heel goed!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:03

Hoe veel last heeft ze van die vliegen?
Of vind je het zelf een rot gezicht als er vliegen op je paard zitten?
Ik spuit alleen in als het paard er echt chagerijnig van wordt of huidreacties heeft, anders hebben ze gewoon pech en zwaaien ze maar wat meer met hun staart.

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:06

Je moet gewoon een teentje knoflook door zijn voer doen Lachen

Als je een keus moet maken en je doet het niet, is dat op zich een keus Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:19

Verse knoflook is niet zo verstandig om te geven, geeft namelijk irritatie in de maag en bij het plassen.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:39

Ik vind Vee rust bij mijn pony's altijd super werken. Grote spuitbus dat vergeleken met de andere vliegenspray's niet duur is! Er staat dan wel op dat het voor koeien is maar bij mijn pony's werkt het heel erg goed..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:42

Tijdens het buitenrijden en wedstrijden gebruik ik de gel van Sectolin, uit een potje. Stinkt verschrikkelijk, maar bij niet te hard zweten blijft je paard gegarandeerd urenlang vliegvrij.

Voor in de wei en op stal hebben we al zo veel geprobeerd, en niets heeft echt het gewenste resultaat gehad. Dus ik sta ook open voor alle tips. Veerust werkt alleen totaal niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:29

Pas een beetje op met knoflook voeden. Zelfs in poedervorm of vers maakt niet uit. Dat moet je niet te vaak geven dan kunnen ze last krijgen van de nieren.

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:54

Wat ik vorige week van de veearts hoorde, labels voor schapen en koeien. 't zijn witte, beetje doorzichtige labels van zo'n 8 cm lengte en ongeveer 3 cm breed. Per paard heb je er 2 nodig. 1 bevestigen in de maantop en 1 bovenin de staart. Pluk haar vlechten en stevig draad meevlechten en daar 't label aan vastbinden. Schijnt heel goed te werken en het hele seizoen lang. Het enige nadeel is dat het officieel niet mag bij paarden...

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

deedee19

Berichten: 7928
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:21

Knoflookpoeder hielp bij mijn paard niet. Ik vind die uit de gele fles van divoza goed werken. Heb ik daar vorig jaar eens meegenomen. Alleen woon ik niet echt in de buurt Boos! Nu heb ik iets dat naar pepermunt ruikt

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:49

Sjuimpje schreef:
Hoe veel last heeft ze van die vliegen?
Of vind je het zelf een rot gezicht als er vliegen op je paard zitten?
Ik spuit alleen in als het paard er echt chagerijnig van wordt of huidreacties heeft, anders hebben ze gewoon pech en zwaaien ze maar wat meer met hun staart.


Ze heeft wat plekjes van die vliegen en gaat een beetje wild doen als die beesten op dr zitten. En dan gaat ze stampen als ik in de buurt kom en die vliegen zitten op haar.
En het is niet omdat ik het een rot gezicht vind hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers