prijs van een paintveulen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:57

Adrienne schreef:
[Waar maakt iedereen zich druk om, als het een leuk veulen is en het staat je aan, dan laat je het Hypp testen en daar is dan de kous mee af!

Dus mijn advies : gewoon laten testen en als de test negatief is gewoon KOPEN!

Wat een hoop onzin kunnen mensen hier uitkramen zeg! Extreme duivel
[/quote]




ja... idd... met grote verbazing zit ik dit topic weer te volgen Lips are sealed

Heel jammer, want ik weet bijna zeker als de persoon die dit topic gestart is, er NIET over begonnen was, van WIE dit veulen is, wat dit topic heel anders gelopen Boos!

En om dan over de persoon/handelstal even door te gaan; wij hebben Copper verkocht en is GOEDGEKEURD, klinisch & rontgenologisch...
raar he, terwijl daar geen 1 paard goed zou zijn, volgens sommige berichten hier eerder geschreven
Oh ja... Door de DA zijn allemaal 1-tjes gegeven, iets wat bijna niet voorkomt, toch *LOL*
Daarnaast hebben we Jolin nog, waarvan ik weet dat de moeder van Jolin inderdaad een erg geliefde merrie (fokmerrie ja) was, waar mee gefokt werd, omdat ze zulke mooie & correcte veulens geeft.
Dus waarom mag een handelsstal niet blij zijn met een goede fokmerrie en daarmee fokken? Scheve mond

En dan nog iets... vorige week kreeg ik een telefoontje van iemand die op zoek was naar een quarter/paint en n.a.v. de geschreven onzin hier, durfde ze dus niet bij de handelsstal te gaan kijken... belachelijk Boos!
ik heb haar uitgelegd dat ze evt. iemand moet meenemen (met kennis), gaan kijken, want er staan daar echt hele leuke paarden voor een NORMALE prijs en als je zelf absoluut geen risico wilt lopen; laten keuren !!!!
Maar dat doe je bij een particulier toch ook? dus waarom deze ''afkrakerij'' ?

Verder hebben wij ook een fokmerrie gehad, waar ik niet mee reed, zo heel af & toe eens opstapte, maar gewoon echt een goede fokmerrie... wat is daar mis mee
Verward

En idd... leuk veulen? testen? N/N ? en je hebt een leuk veulen Cool

Op de foto vindt ik het een ieder geval een leuk veulen, mooi getekend! en ik hoop dat je je niet laat afleiden door sommige onzin hier en op een goeie manier je keuze kunt maken.

Veel succes

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:07

Adrienne schreef:
Ligt dit aan mij of worden er hier redenen om het veulen af te kunnen kraken aan de haren bij gesleept? Als het niet aan de afstamming ligt dan zal de moeder wel een wandelende ramp zijn. Zeg gewoon dat je een bloedhekel hebt aan impressive en zijn afstammelingen. Maar ga niet iemands plezier zitten vergallen door dingen te insinueren die er niet zijn.

Er worden veel dingen in zijn algemeenheid gezegd, niet specifiek over dit veulen. Een combinatie van feiten leidt tot een bepaalde denkwijze (al dan niet terecht, maar een gewaarschuwd mens...)
Ik heb geen bloedhekel aan Impressive-afstammelingen, want ik heb er zelf één Haha! . Wel reden waarom ik graag benadruk wat HYPP inhoudt, puur om het bewustzijn te vergroten.

Citaat:
"Zie eerst maar eens dat ie de drie jaar haalt"

Daar kan ik me wel in vinden.

Citaat:
Wat een hoop onzin kunnen mensen hier uitkramen zeg! Extreme duivel

Wat de één ziet als 'onzin uitkramen' ervaart de ander als een leerproces, waar je je voordeel mee kunt doen.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:18

Sugarmiss schreef:
Een combinatie van feiten leidt tot een bepaalde denkwijze (al dan niet terecht, maar een gewaarschuwd mens...)


nou... lang leve het www dan.... kunnen we nergens meer onbevangen op bezoek gaan

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:36

Ik zie liever op www. een hoop onbevangenheid in het uitten van meningen en voorbereidheid (is dit nederland Verward )waar het de aanschaf van een levend wezen betreft. Haha!

Ik snap heel goed dat je je aangevallen voelt waar het 'deze persoon' aangaat en jouw verhaal laat zien dat elke medaille 2 kanten heeft. Weldenkende mensen kunnen dus zelf een mening vormen en daar naar handelen.

Citaat:
Verder hebben wij ook een fokmerrie gehad, waar ik niet mee reed, zo heel af & toe eens opstapte, maar gewoon echt een goede fokmerrie... wat is daar mis mee

Die dat ook ondertussen wel bewezen heeft, dus ik snap niet dat je je daar druk om maakt. Maar jij zult ook merries kennen in een dusdanige lichamelijke staat dat een veulen dragen eigenlijk al zielig genoeg is.

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 15:59

Ik wou nog even zeggen dat ik blij ben met alle waarschuwingen hier, en zeker wat betreft HYPP. Ik denk dat als je een afstammeling van Impressive in handen hebt zonder HYPP, je best een gelukkig mens mag zijn, want dat is echt een prachtpaard.
Of ik dit veulen ook daadwerkelijk koop weet ik nog niet. Ik wacht dus eerst tot ik wat meer van de moederlijn afweet, en ga dr opvoeden en dr hele karakter uit viegelieren. Als ik na een jaartje of 2 nog zoiets heb van JA dit is em... laat ik m testen op HYPP. En dan zien we wel weer!

Ik ben ook pas begonnen in de westernwereld en het bevalt me goed! Over een week of wat begin ik met lessen , overig op een van de fokmerries hier, dus ik hoef echt geen paard met een top pedigree!! Laat mij eerst maar een beetje wijs worden met het hoe en wat en dan zie ik later wel weer of ik een goed wedstrijdpaard koop of een recreatiebeestje..!
Groetjes!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:06

Als er in de moederlijn geen Impressive zit (ik denk haast van niet), en de vader is HYPP N/N getest, dan hoef je haar niet eens te laten testen. Wil je met haar fokken, moet je het wel doen, geloof ik... Verward Haha!

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:13

Mikju schreef:
Of ik dit veulen ook daadwerkelijk koop weet ik nog niet. Ik wacht dus eerst tot ik wat meer van de moederlijn afweet, en ga dr opvoeden en dr hele karakter uit viegelieren. Als ik na een jaartje of 2 nog zoiets heb van JA dit is em... laat ik m testen op HYPP. En dan zien we wel weer!

De kans is dan aanwezig dat je ondertussen al behoorlijk 'weg' bent van het paard. De testuitslag kan dan een behoorlijke domper zijn.
Eerder testen lijkt me raadzaam, maar is alleen nodig als Pa niet getest is of N/H blijkt te zijn.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:18

Precies Sugar...lijkt me knap banketstaaf als je al 2 jaar helemaal verliefd bent op dat paard, je laat testen en dat ze positief wordt getest.

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 16:21

Sugarmiss schreef:
De kans is dan aanwezig dat je ondertussen al behoorlijk 'weg' bent van het paard. De testuitslag kan dan een behoorlijke domper zijn.

Ik ben 'weg' van ELK paard Haha! Tong uitsteken (Ok... bijna dan) Ze gaat waarschijnlijk eerst nog een periode weg, en komt hier als jaarling terug. Dus dan zou ik dr daarna moeten laten testen.
Maar eerlijk gezegd denk ik daar nog niet zoveel overna. Denk niet dat dat zin heeft. Ben iig wel heel blij met de info over deze ziekte, kan ik dr iig rekening mee houden!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:39

Sugarmiss schreef:
Ik snap heel goed dat je je aangevallen voelt waar het 'deze persoon' aangaat en jouw verhaal laat zien dat elke medaille 2 kanten heeft. Weldenkende mensen kunnen dus zelf een mening vormen en daar naar handelen.


ja... alleen is het dan jammer dat ik soms mensen aan de telefoon moet krijgen die al een ''oordeel'' hebben... Scheve mond
en, ''weldenkende'' mensen...
Laten we wel wezen, de meeste mensen slaan de negatieve dingen op & handelen daarnaar... het positieve wordt mi te vaak vergeten.

Dus de ''meeste'' mensen zijn niet zo ''weldenkend'' Haha! en ja... daar hoor ik dan ook net zo goed bij & probeer ik toch, als ik geneigd ben ''negatief'' te zijn, positief in een verhaal of mening te eindigen Knipoog
(oftwel neutraal).

Verder maak ik me niet druk over onze fokmerrie hoor, maar wat ik jammer vindt, is dat een fokmerrie dus (op dit topic) idd gebombardeerd wordt alszijnde; wordt er niet mee gereden? oh... dan zal daar ook wel wat aan mankeren...
kom op zeg, wake up

Mikju; ooh... is het pas voor over een jaar of twee... misschien... ik dacht dat je zooo verliefd was, dat je al bezig was met evt. koop.... Scheve mond
nou ja, in ieder geval veel succes !!!

en idd... als je je er werkelijk zo in verdiept, kun je je natuurlijk een hoop ellende al besparen, door misschien ''simpelweg'' te vragen of de moeder en/of evt. vader getest is en weet je gelijk of je je ''verliefdheid'' kan vasthouden of moet laten ''varen'' Knipoog

Als je verder ''weg'' bent van (bijna) élk paard, wens ik je nog veel succes met een keuze maken, want er zijn er behoorlijk wat Knipoog

groetjes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:56

Colinda schreef:
en idd... als je je er werkelijk zo in verdiept, kun je je natuurlijk een hoop ellende al besparen, door misschien ''simpelweg'' te vragen of de moeder en/of evt. vader getest is en weet je gelijk of je je ''verliefdheid'' kan vasthouden of moet laten ''varen'' Knipoog


Kans is als je die vraag simpelweg stelt, dat je simpelweg het antwoord "ja" krijgt. Vertrouwen is in deze goed, en controle is beter...Ik vertrouw geen enkele test in deze: ik zou altijd opnieuw laten testen. Helemaal na het verhaal van K@rin (link in een eerder antwoord van mij) zou ik niet willen doormaken wat zij heeft doorgemaakt. Je hoeft niet alle ervaringen zelf te maken, je kunt ook leren van de ervaringen en de fouten van een ander.

Wat je verder zegt dat negatieve dingen worden opgeslagen en goede dingen worden vergeten: zo steekt de mens nu eenmaal in elkaar...en dat kun je ons hier niet kwalijk nemen.

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:06

Dan wil ik ook nog even inhaken met een stukje wat ik al eerder geschreven heb in hetzelfde item:

Citaat:
Er heeft ook al eerder een verhaal in de Quarter gestaan van iemand die een paard gekocht had en bij de verkoper/handelaar N/N getest was en wat later toch ook N/H bleek te zijn. Verkoper had dus uit een ander paard wat haren/bloed getrokken Dit is door het Wageningse Lab bevestigd.

Dit zijn natuurlijk zéér kwalijke praktijken. Wat mij betreft kan er niet genoeg gehamerd worden op de risiko's van HYPP. En alle ruchtbaarheid hierover is meegenomen, zéker bij de 'niet-western' mensen.

Quote:
Als je Impressive niet meer op het papier ziet staan is er geen alarmbelletje dat gaat rinkelen


Daarom pleit ik voor álles testen (en er zelf bij zijn). Wat is die Euro 75/100 op een bedrag van +5000.


De eigenaar heeft bovenstaand paard uit het verhaal ook moeten laten inslapen.

toran
Berichten: 169
Geregistreerd: 15-10-01
Woonplaats: notter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:37

Ik weet precies wat de afstammeling van moeder en veulen is , ik heb de merrie en het veulen namelijk in mijn bezit, en Mikju voordat je op deze site zet van wie het veulen is en van alles nog meer mag je je eerst wel eens goed laten informeren, daarbij ben ik niet je baas maar ben jij een zaterdaghulpje !
Koe
Verder raad ik je aan om eerst met mij te overleggen voordat je foto's en namen op internet zet, ben erg trots op mijn veulens maar bepaal graag zelf wie, wat ,waar en wanneer .

Alle informatie over mijn paintjes en hun veulens kan iedereen verkrijgen bij mij en via mij

Groetjes Esther.

rv.dancers@worldonline.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:43

Ik ga helemaal met SM mee...en dan ook nog even dit: mensen die al lid zijn van de AQHA kunnen op de site vande AQHA ten allen tijden een paar generaties verder terug gaan dan de namen die op het papier staan.
Maar nieuwkomers op het gebied van de Quarter hebben die toegang niet...

Gewoon weer een geval van "buyer beware"

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 21:05

sorry esther, ik had het idd eerst moeten vragen! *schaam*
maar wat dat 'baas' betreft, hoe moet ik et dan noemen Verward
zal et niet weer doen Lips are sealed

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 21:07

btw was trouwens ook niet de bedoeling dat dit topic zo zou uitlopen. wilde alleen eerst weten hoeveel zo'n beest zou kosten, en niet meer...

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:07

De simpelste weg is de verkopende partij te vragen wat het te verkopen, paard, veulen, ezel, koe, kalf, bankstel of auto zal kosten. Dat is namelijk in eerste instantie diegene die de prijs voor haar/zijn eigendom bepaald.

Dan moet de kopende partij bepalen of zij/hij het geld ervoor wil/kan uitgeven. Informeren naar wat in doorsnee het te verkopen iets zou kunnen kosten kan natuurlijk altijd, maar misschien op een subtielere manier.

Als dat mijn veulen geweest zou zijn waar dit topic nu over ging, zou ik ook wat ongemakkelijk reageren. Want ik denk dat de eigena(a)r(esse) die informatie in huis heeft waar nu iedereen maar een gooi naar doet met als toegift het noemen van een boel denkbare aandoeningen wat de merrie en het veulen zou kunnen mankeren.

Denk hier maar eens aan als iemand ooit eens zelf een veulen of paard wil/moet verkopen.

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 22:21

Dance schreef:
Als dat mijn veulen geweest zou zijn waar dit topic nu over ging, zou ik ook wat ongemakkelijk reageren. Want ik denk dat de eigena(a)r(esse) die informatie in huis heeft waar nu iedereen maar een gooi naar doet met als toegift het noemen van een boel denkbare aandoeningen wat de merrie en het veulen zou kunnen mankeren.

Denk hier maar eens aan als iemand ooit eens zelf een veulen of paard wil/moet verkopen.


Ik weet wat je bedoelt en ik voel me ook een enorme koe nu.. Tis maar dat je het weet. Ik heb zonder nadenken dit topic gestart, en dat is een stomme zet van me geweest, ik heb er veel spijt van!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:58

Nja, je had het misschien anders aan moet pakken, maar je bent een heel stuk wijzer geworden Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 01:24

Cassidy"]
Kans is als je die vraag simpelweg stelt, dat je simpelweg het antwoord "ja" krijgt. Vertrouwen is in deze goed, en controle is beter...
[/quote]

zou kunnen, maar je ''mag'' toch ook vragen of je dan het papier mag zien?
Als blijkt dat ze getest zijn, staat het er ook op... en als je dan wilt, kun je evt. nog opnieuw laten testen.
Maar nu de eigenaresse ook op bokt zit, kan ze hier ook zelf op antwoorden.
Overigens; ook welkom hier Knipoog

[quote="Cassidy schreef:
Wat je verder zegt dat negatieve dingen worden opgeslagen en goede dingen worden vergeten: zo steekt de mens nu eenmaal in elkaar...en dat kun je ons hier niet kwalijk nemen.


mmmm...slecht excuus Haha!
Maar ik probeer toch iets aan iets ''negatiefs'' een positieve wending te geven... sommige dingen vindt ik gewoon zo oneerlijk overkomen... ik neem dus niemand iets kwalijk & hoop ook dat niemand mij iets kwalijk neemt... Knipoog

groetjes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 01:50

Colinda"]
[quote="Cassidy schreef:
Kans is als je die vraag simpelweg stelt, dat je simpelweg het antwoord "ja" krijgt. Vertrouwen is in deze goed, en controle is beter...


zou kunnen, maar je ''mag'' toch ook vragen of je dan het papier mag zien?
Als blijkt dat ze getest zijn, staat het er ook op... en als je dan wilt, kun je evt. nog opnieuw laten testen.
[/quote]


Colinda, je maakt in je denkwijze een grote fout. Je gaat er van uit dat de aspirant koper op de hoogte is van HYPP.

Zeker, je kunt altijd opnieuw laten testen. Maar om de eis te stellen om te laten testen zul je moeten weten wat HYPP is. Dus wie zal dat laten doen? Alleen de mensen die er verstand van hebben en weten wat HYPP inhoudt. Menig aspirant koper bespaard zelfs op zoiets essentieels als een roentgenologisch onderzoek bij een paard. Sommigen bestempelen zelfs de uitslag van de buigproef als momentopname. En vertel me nu niet dat iedere aspirant koper een negatief resultaat in twijfel trekt. Zelfs een HYPP test en aansluitend negatief bericht op het papier kan in praktijk nog anders uitpakken. Zie het stukje van SM over het bericht in de BIT over de vals negatief bevonden hengst met afstamming van Impressive...Soms wordt er een verkeerd monster opgestuurd, en soms worden er fouten gemaakt....that's human.

En nogmaals: de vraag om een test impliceerd ook dat je van HYPP afweet. Stel dat er geen uitslag van de test op het papier staat? Een negatieve test zal misschien vragen opwerpen. Staat er geen aanwijzing op dat er een afstammeling van Impressive in de stamboom voorkomt gaan er geen alarmbelletjes rinkelen....

En een eigenaar van een Impressive nakomeling, waar deze hengst niet meer op het papier voorkomt zal misschien niet meteen op wijzen.
Dit bovenstaande impliceert niet automatisch oneerlijkheid van de nieuwe bokker c.q. eigenaar van het veulen(en ook van mijn kant welkom, vervelend dat dit topic een reden is voor je om te gaan plaatsen). Maar betekend wel dat je een negatief testresultaat nog altijd moet wantrouwen...een paar haren uit een ander paard zijn zo opgestuurd...
En helaas is niet iedereen in het verleden zo eerlijk geweest...als er geld mee gemoeid is, doen mensen af en toe erg vreemd.

En Toran, neem me niet kwalijk, maar door het feit dat je aanbiedt om eventuele verdere vragen via PB af te handelen, gaan er bij mij WEL alarmbelletjes rinkelen. Het lijkt zo haast of je wat te verbergen hebt? Knipoog

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 02:52

Citaat:
Geplaatst: 08-05-03 01:50 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Colinda schreef:
Cassidy schreef:
Kans is als je die vraag simpelweg stelt, dat je simpelweg het antwoord "ja" krijgt. Vertrouwen is in deze goed, en controle is beter...


zou kunnen, maar je ''mag'' toch ook vragen of je dan het papier mag zien?
Als blijkt dat ze getest zijn, staat het er ook op... en als je dan wilt, kun je evt. nog opnieuw laten testen.

Colinda, je maakt in je denkwijze een grote fout. Je gaat er van uit dat de aspirant koper op de hoogte is van HYPP.

Zeker, je kunt altijd opnieuw laten testen. Maar om de eis te stellen om te laten testen zul je moeten weten wat HYPP is. Dus wie zal dat laten doen? Alleen de mensen die er verstand van hebben en weten wat HYPP inhoudt. Menig aspirant koper bespaard zelfs op zoiets essentieels als een roentgenologisch onderzoek bij een paard. Sommigen bestempelen zelfs de uitslag van de buigproef als momentopname. En vertel me nu niet dat iedere aspirant koper een negatief resultaat in twijfel trekt. Zelfs een HYPP test en aansluitend negatief bericht op het papier kan in praktijk nog anders uitpakken. Zie het stukje van SM over het bericht in de BIT over de vals negatief bevonden hengst met afstamming van Impressive...Soms wordt er een verkeerd monster opgestuurd, en soms worden er fouten gemaakt....that's human.

En nogmaals: de vraag om een test impliceerd ook dat je van HYPP afweet. Stel dat er geen uitslag van de test op het papier staat? Een negatieve test zal misschien vragen opwerpen. Staat er geen aanwijzing op dat er een afstammeling van Impressive in de stamboom voorkomt gaan er geen alarmbelletjes rinkelen....

En een eigenaar van een Impressive nakomeling, waar deze hengst niet meer op het papier voorkomt zal misschien niet meteen op wijzen.



Je zou dan ook kunnen aannemen dat de eigenaar van een Impressive nakomeling OOK niet weet wat HYPP is en wat het betekent, toch?

Citaat:
..een paar haren uit een ander paard zijn zo opgestuurd...


Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten .........Tja, dan zouden we er goed aan doen alle Impressive nakomelingen nog eens te laten testen en niet blind vertrouwen op wat de AQHA op papier heeft gezet.

Citaat:
En Toran, neem me niet kwalijk, maar door het feit dat je aanbiedt om eventuele verdere vragen via PB af te handelen, gaan er bij mij WEL alarmbelletjes rinkelen. Het lijkt zo haast of je wat te verbergen hebt?


Oeps, wel heftig!

Om terug te komen op mijn eerdere opmerking in dit topic en als aanvulling, ik wist niet dat we als we een veulen of paard wilden verkopen, eerst de hele doopceel hiervan ter goedkeuring op bokt moeten zetten.

En uhhh nee, ik heb ook niks te verbergen ondanks mijn drachtige Impressive nakomeling. Bovendien ken ik de eigenaar van het bewuste veulen in dit topic ook helemaal niet. Het gaat me gewoon een beetje te ver.

Dan nog iets en heel simpel gesteld. In het wetboek staat dat je als koper een verplichting hebt en wel vertaald voor dit geval, te laten keuren en na te gaan of er gebreken aan het paard kleven. Doe je dat niet, moet je naderhand niet klagen. Je kunt heel eenvoudig inlichtingen inwinnen bij het stamboek APHA/AQHA/ApHC ook als je geen lid bent. Kost misschien een paar dollars. De verkoper is verplicht de mogelijke gebreken van het paard te noemen. De gebreken die benoemd moeten worden staan beschreven. Echter als m/v van bijv. HYPP/OLWS/OCD en noem maar op op de hoogte is, zal m/v die ook moeten benoemen. Als men het weet tenminste en bewijs maar eens dat dat het geval is.

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:52

Cassidy"]
En Toran, neem me niet kwalijk, maar door het feit dat je aanbiedt om eventuele verdere vragen via PB af te handelen, gaan er bij mij WEL alarmbelletjes rinkelen. Het lijkt zo haast of je wat te verbergen hebt? Knipoog
[/quote]

Topic 'Zooo braaaffff!'
[quote="Cassidy schreef:
in tegenstelling tot Henriette heb ik mezelf een halt toe kunnen roepen op het moment dat ik vol trots een topic erover wilde starten, omdat ik wist dat ik half westernrijdend bokt, die niet weet wat het precies inhoudt en alleen het verschrikkelijke woord "kluister"leest, over me heen zou krijgen. Quod erat demonstrandum....

Is dit recht alleen aan jou voor behouden??

Toran werd ongevraagd bij Bokt betrokken, wellicht probeert zij alleen iets recht te zetten.

Die Knipoog maakt de opmerking echt niet grappig.

On topic:Iemand ergens op attenderen kan ook wel met wat minder drama.

Mikju, als je serieus interesse hebt laat het veulen testen en als alles je verder bevalt, probeer het dan.
Laatst bijgewerkt door Vallerina op 08-05-03 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:47

Dance schreef:
Citaat:
..een paar haren uit een ander paard zijn zo opgestuurd...


Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten .........Tja, dan zouden we er goed aan doen alle Impressive nakomelingen nog eens te laten testen en niet blind vertrouwen op wat de AQHA op papier heeft gezet.


Weet je Dance....ik ben heel eerlijk, voor sommige mensen zelfs tegen het onbeschofte af, en zou er zelf nieteens op komen om een ander paard dan dat van mij te laten testen. Maar dit is dan ook n.a.v. het artikel in de Bit...
En blind vertrouwen op wat de AQHA op papier heeft gezet zou ik idd niet doen....

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:52

Cassidy schreef:
n.a.v. het artikel in de Bit...
En blind vertrouwen op wat de AQHA op papier heeft gezet zou ik idd niet doen....

Het was De Quarter, was het maar de Bit dan zouden nog meer mensen (anders dan Western) hier lering uit kunnen trekken.

Verder lijkt het alsof we weer in persoonlijke vete's belanden, over het veulen gaat het niet meer iig Haha!