Maar weer eens een update over Kaminka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-01 12:08

ik had jullie tenslotte beloofd om af en toe eens wat over haar te melden. Bij deze dus.

Sinds kort heb ik iemand gevonden die Kaminka twee keer per week rijdt en verzorgt. Een ontzettend leuke meid, die goed met mijn grasmaaier Haha! overweg kan en pittig kan rijden. Evengoed valt het rijden haar niet mee, Kaminka is en blijft niet eenvoudig.
Ze heeft zelf een zadel wat goed past, dus das ook fijn!

Met Kaminka gaat het nu eigenlijk heel goed, door het vele longeren in de toch wel mulle longeerbak heeft ze nu een achterhand waar een Quarterhorse jaloers op zou zijn...!

Doordat ze nogal snel dik wordt staat ze maar halve dagen in de wei, de andere helft van de dag loopt ze in een paddock die grenst aan haar weilandje. Toon en Kaminka wisselen dus van plekje halverwege de dag. Toon is nu dus ook wat minder dik... *LOL*

Kaminka's vacht was een paar weken terug niet zo best, erg ruig (leek wel winterhaar), dor en stond op sommige plaatsen rechtop. Het haar kon je zo lostrekken. De DA even laten kijken en hij dacht net als ik eigenlijk dat het toch een reactie is op de afgelopen stressvolle periode. Kaminka lijkt zo'n koele, maar er gaat toch een hoop in dat koppie om, daar ben ik nu wel achter! De Da heeft me Equine Omega voorgeschreven, een soort olie, dat specifiek voor dit soort problemen geschikt is. Nou, dat bleek goed te helpen, want na drie dagen glom ze al behoorlijk en na twee weken ziet ze er gewoon goed uit. Ik heb haar ook nog maar een vitaminespuit gegeven. Blijkbaar heeft ze nu wat extra's nodig, buiten wat ze normaal al krijgt (biks, muesli, appelazijn, zonnebloemolie, appel, broodje, hooi af en toe lijnzaad).

Ze is erg kalm geworden, minder opstandig en bokt ook niet meer onder het zadel.

Wel is ze verliefd geworden op een ruin die naast haar in het weiland stond, dus de hengstigheid was weer in alle hevigheid losgebarsten. Boos! Kaminka is extreem in alles: of niet hengstig of veel te veel hengstig, kalm of knettergek, lui of niet te stoppen. Middenwegen daar doet ze niet aan! Toon is meer het type van het compromis!

In september gaat de Bioscan er aan te pas komen, want ik heb het idee dat Kaminka's stofwisseling en hormoonhuishouding niet helemaal zijn zoals ze behoren te zijn. Daarbij komt dat ze rechtsom erg moeilijk is met rijden en longeren, altijd al gehad en is door osteopatie al behoorlijk verbeterd, maar toch maar even kijken of bioscan hier iets in kan verbeteren.

Nou, dat was het wel weer een beetje.

Groetjes Mieke

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 18:41

fijn dat het een stuk beter gaat slaap jij ook weer een stuk geruster of niet?
Gek he dan mensen dan zo'n ruzie met een paard kunnen krijgen terwijl het eigenlijk een schat is...

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 19:26

Klinkt allemaal n stuk positiever!!!!!

Het gaat idg de goeie kant op!!!!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-01 10:54

Ik slaap inderdaad een stuk beter nu! De bijrijdster is ook al gek op Kaminka ondanks dat ze best de nodige strubbelingen heeft gehad en nog wel zal krijgen.

Kaminka is inderdaad een schat, je wordt alleen af en toe zo verschrikkelijk moe van haar, altijd dat ingewikkelde gedoe, maar goed, dat hoort gewoon bij haar! De bijrijdster heeft zelf altijd eigen paarden gehad, nu door werk en studie even geen tijd, dus is blij met Kaminka en heeft ook inzicht en verstand van paarden, wat je bij Kaminka echt wel nodig hebt.

Ik heb nog een fotosessie gemaakt van Toon en Kaminka samen in de paddock ('t was zulk pokkeweer gisteren dat ik dat maar heb gedaan in de 10 minuten dat het even droog was!). Tis een grappig stel hoor. Als ik even gelegenheid heb zet ik ze op het plaatjesforum.

Groetjes Mieke

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 11:17

Fijn dat je nu toch een bijrijdster hebt kunnen vinden voor Kaminka! Dan heb je waarschijnlijk zelf weer iets meer tijd voor Toon, dat is ook weer prettiger Lachen