Mogen de proppen er al eerder in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Mogen de proppen er al eerder in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 19:53

Hoi Party!!

Ik heb een vraagje: Mogen proppen er ook al de dag voor de wedstrijd er in?Ik doe het nu nog steeds 's ochtens, maar ik moet er dan ook alweer 20 minuten voor eerder uit!
Nou ik hoor het wel!

Doei
xxx regina



EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:04

Dat zou ik niet doen je paard kan zich met de kalkoenen beschadigen.
Daarom moet je ze ook nooit voordat je op het wedstrijd terrein bent indoen (trailer)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:04

Dan zou je paard dus een dag langer op stiften lopen??? Ik vind het in de trailer altijd nogal riskant met reizen, dus dat doe ik zowiezo niet.

Als jou paard alleen maar op zand/weide gang loopt, waar hij dus niet veel merkt van de stiften lijkt het me geen probleem, maar als je paard ook vervoerd moet worden met stiften of in een stal moet staan met stiften in, lijkt me dit heel naar voor het paard hoor!
Houd er wel rekening mee dat je paard zich kan bezeren met stiften in. Mij zie zul je alleen op het terrein zelf maar stiften zien gebruiken, verder niet.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:17

Je hebt ook zgn stalproppen. Dit zijn hele vlakke proppen, die je de avond van te voren in kunt draaien. Op het wedstrijdterrein draai je ze gewoon uit, en je gewone proppen draai je er dan in. Je zit dan niet met vuil in de gaten, en het is een stuk sneller

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:24

ik denk ook dat ze die stalproppen bedoelt. ik doe altijd de dag van tevoren watjes erin. de dag van de wedstrijd zit meestal de helft er nog in maar scheelt smorgens toch weer wat werk.
je hebt denk ook met stalproppen meer kans dat je ze kwijtraakt als je ze er een dag eerder in doet, maar het kan verder geen kwaad hoor.

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 20:27

nou okay!bedankt voor jullie reacties! ik wou het ff weten, want mijn moeder zeurt er namelijk over! Ze wil eigenlijk niet dat ik af en toe zo vroeg uit bed moet, maar ik vlecht toch 's ochtends in, dus eigenlijk is het ook niet echt een probleem, mara ik wou het gewoon even weten!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:48

loulou schreef:
ik denk ook dat ze die stalproppen bedoelt. ik doe altijd de dag van tevoren watjes erin. de dag van de wedstrijd zit meestal de helft er nog in maar scheelt smorgens toch weer wat werk.
je hebt denk ook met stalproppen meer kans dat je ze kwijtraakt als je ze er een dag eerder in doet, maar het kan verder geen kwaad hoor.


Als je de watten vet maakt voordat je ze erin doet, volgens mij moet dat wel helpen..

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:37

wow, wat zijn dat voor dingen?
van die oorproppen dat ze minder horen?
worden die gebruikt dan in de dressuur?

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:42

Woogy schreef:
wow, wat zijn dat voor dingen?
van die oorproppen dat ze minder horen?
worden die gebruikt dan in de dressuur?


Haha! Haha!

Proppen, ook wel Kalkoenen of Stiften genaamd Lachen . Om in de ijzers te draaien.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:48

Je hebt ook van die rubberen dingentjes die je op stal in de schoongemaakte gaten kan doen. Deze peuter je er dan uit en dan draai je de stiften erin.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:02

Moonlover"]
[quote="loulou schreef:
ik denk ook dat ze die stalproppen bedoelt. ik doe altijd de dag van tevoren watjes erin. de dag van de wedstrijd zit meestal de helft er nog in maar scheelt smorgens toch weer wat werk.
je hebt denk ook met stalproppen meer kans dat je ze kwijtraakt als je ze er een dag eerder in doet, maar het kan verder geen kwaad hoor.


Als je de watten vet maakt voordat je ze erin doet, volgens mij moet dat wel helpen..
[/quote]

ik doe ze ook altijd eerst in vet, maar toch zijn er altijd een paar die ze kwijt raakt. ze staat dan ook gewoon in de wei, misschien dat da scheelt?

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:05

Apple"]
[quote="Woogy schreef:
wow, wat zijn dat voor dingen?
van die oorproppen dat ze minder horen?
worden die gebruikt dan in de dressuur?


Haha! Haha!

Proppen, ook wel Kalkoenen of Stiften genaamd Lachen . Om in de ijzers te draaien.
[/quote]

Haha! Haha!

idd, je draait ze in de ijzers zodat het paard meer grip heeft en niet zo snel uitglijd op nat gras of modder. je hebt ze ook nog in verschillende maten. voor heeel erge modder of gewoon vrij droog gras.
net zoiets als noppen bij voetbalschoenen zeg maar Lachen

zo zien ze eruit:

Afbeelding[/img]

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:45

Ik zou gewoon de dag voor de wedstrijd de gaten schoonmaken en er van die rubber dopjes in doen, of vette stukjes watten. Dat scheelt de volgende dag al een hoop tijd. Kalkoenen (stiften, proppen) in laten op stal en op de trailer (vooral een rijdende) is echt hartstikke gevaarlijk. Op een harde ondergrond staat je paard niet stabiel en hij kan zich ook lelijk verwonden als hij bijvoorbeeld in zijn stal gaat liggen of rollen. Misschien kun je je moeder hiermee overtuigen dat het belang van het paard toch voorgaat boven jouw nachtrust? Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:51

Proppen liefst pas op het wedstrijdterrein indoen. Je wilt niet weten hoeveel kroonrand beschadigingen zijn geweest doordat ponies en paarden met proppen (stiften en kalkoenen) op de trailer stonden. Jammer voor je moeder, ze moet maar wachten. MAar nooit de dag ervoor eronder draaien!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:06

Eleonoor schreef:
Proppen liefst pas op het wedstrijdterrein indoen. Je wilt niet weten hoeveel kroonrand beschadigingen zijn geweest doordat ponies en paarden met proppen (stiften en kalkoenen) op de trailer stonden. Jammer voor je moeder, ze moet maar wachten. MAar nooit de dag ervoor eronder draaien!


Buiten dat. De stand van de benen is dat 24 uur anders. Niet goed voor pezen en banden. Tenzij je geen steen op de grond van je stal hebt.

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:13

Ja idd, net of je paard de hele tijd op 'hakjes' staat. Dat is voor jezelf ook niet echt goed, en buiten dat is het nog heel vermoeiend ook.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:27

Ik wil er ook niet aan denken wat er gebeurd als paard/pony met kalkoenen in gaat liggen!!!!
Levensgevaarlijk, zowel op stal als in de trailer.
Ik maak de gaten en dag ervoor schoon, en doe er niets meer in. Vroeger deed ik ook wel van die dopjes of vette watten erin, maar de helft ben je de volgende dag toch al kwijt, en als je ze schoon maakt voor hij op stal gaat, zit er de volgende dag hoogstens wat mest in, wat je met een pinnetje er zo uit wipt en de kalkoenen zitten er in no time in.

Navragen is beter dan afvragen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:16

Jasmijn schreef:
Ik wil er ook niet aan denken wat er gebeurd als paard/pony met kalkoenen in gaat liggen!!!!


Of als er een vlieg onder zijn/haar buik zit die hij/zij weg probeert te slaan

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:43

Woogy schreef:
wow, wat zijn dat voor dingen?
van die oorproppen dat ze minder horen?
worden die gebruikt dan in de dressuur?


Daar dacht ik dus ook aan het begin aan, in de drafsport worden die, oorproppen namelijk wel eens gebruikt Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 30 bezoekers