Wie kent deze paarden? ( NRPS/ARABIER)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Wie kent deze paarden? ( NRPS/ARABIER)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 11:16

Ik ben op zoek naar de merrie's Avignon,
Tamara Regina
en naar de hengsten: Rondeel Jôf
Little Star
Salon
en Lurex.

Kan iemand me helpen?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:23

Laat me raden: heb je toevallig een afstammeling van Condor en/of Aron?

Rondeel Jof ox (waar zit dat dakje?) is de vader van Condor ox, een hengst die in eigendom is van A. Bekkers in Eindhoven en daarvandaan ook dekt voor het NRPS (AVS weet ik niet, zal ook wel). RJ heeft nooit gedekt voor het NRPS, wel voor het AVS dus je zou daar eens kunnen informeren. Vader van RJ is Little Star ox, maar dat wist je vast al.

Tamara Regina is de moeder van Aron. Zij heeft als vader Blue Diamond ox (v. Blue Domino ox) en als moeder Nataska (afst. onbekend). Ze staat geregistreerd bij het NRPS (NPA-register), daar weten ze vast wel of ze nog leeft en waar ze nu staat. Ze zal dan al zeker een jaar of 25 zijn, want Aron is van 1980.

Lurex ox (v. Ludrex ox, mv. Indian Magic ox) is een hengst die in 1968 in Engeland is geboren en in 1982 is geëxporteerd naar Duitsland. Info over hem zou je ook kunnen navragen bij het AVS, hij heeft nl. maar één jaar voor het NRPS gedekt maar was APS (het vroegere AVS) goedgekeurd.

Over Salon ox heb ik niets kunnen vinden, maar ook over hem zou je informatie kunnen opvragen bij het AVS. Ik kan hun website zo snel niet vinden, maar ze zitten in Utrecht en je kunt ze bellen op (030) 241 0001.

beertje
Berichten: 12
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Stompetoren

Salon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 22:09

Salon is van Negativ uit Sonata, negativ is van Naseem.
Salon is de vader van Miest, wat weer de moeder is van Gomel (van Peleng) Gomel loopt Prix st George dressuur en staat bij kossack stud in de Beemster

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 21:01

Goed geraden Karin!
Mijn pony heeft inderdaad als vader Condor.
En nog een vraagje, hoe kom je aan zoveel info over al die paarden?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 22:47

Ik heb het complete hengstenoverzicht NRPS 1981 t/m 2002 (alleen 1998 ontbreekt) en daar haal ik heel veel uit.

Salon ox = inderdaad v. Negativ ox (vv. Naseem ox) en m. Sonata ox (mv. Skrzyp ox). Hij stond op de Tersk-stoeterij in Rusland. Ben inmiddels Salon ox in heel wat stambomen tegengekomen van volbloed Arabieren die voor het NRPS dekken of hebben gedekt:

Als vader van Muscat en Persten;
Als grootvader van Kamaro, Nimb, Ashkar, Murmansk, Gomel (van vaderskant), Kapral en Condor dus;
Als overgrootvader van Amonza, Dosator en Gomel (van moederskant), Juravel, Naryshkin, Netron, Scapino BB en Zino.

Hij zal ook wel voorkomen in heel wat stambomen van NRPS-hengsten, maar dat is echt heel veel werk om uit te zoeken...

Ilonab

Berichten: 772
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Tienhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:45

voor nog meer info over Salon kan je kijken op www.horses.ru/arabian.htm
ik heb zelf ook een paardje met Salon aan moeders kant.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:33

Afbeelding
Salon

Balasjow

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:12

Little Star is de grootvader van onze merrie Langani. Op onze website
www.arab.nl
kun je onder merries dan doorklikken naar Langani de verdere afstamming van Little Star zien. Hij is Pools gefokt.

Afbeelding