Homozygote Paint hengsten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Homozygote Paint hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 22:20

Ik ben op zoek naar homozygote Paint hengsten.

Ik heb Mac Summer Bar al gevonden en ik dacht dat Dakotas Royal Heaven van de Eagles Ranch ook homozygoot was (meen ik ergens te hebben gelezen).

Welke hengsten mis ik nog? Tong uitsteken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Noisy

Berichten: 5392
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:27

kijk eens bij tworiverranch.nl dat zijn allemaal homozygote hengsten

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:30

hoi dakotas royal raven is geen homozygoot!!!! op de veulensite van de dphc staat een breedingstock van deze hengst!!!!
verders heb je aan hengsten natuurijk kiblers avalanche en hank full of cash, rockys blackstar, en op de two riverranch staan er ook nog 2 of 3 maar daar weet ik niet de exacte namen van!! natuurlijk heb je ook nog cherokee blanca enz enz
zijn dit er voldoende Verward Verward Verward Verward maare misschien een rare vraag maar een goed paard heeft toch geen kleur???ondanks dat ik kick op een mooie paint??!!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:21

Wil een hengst homozygoot zijn, dan dienen beide ouders Tobiano te zijn. Dakota's Royal Raven's moeder is een mooie solid Knipoog .
Zijn vader, King Leos Dakota, is wel homozygoot. Op hun website staat een foto van hem, Eagles Ranch.

Een homozygote Tobiano is vaak te herkennen aan de 'pawprints'. Bij king Leos Dakota zie je ze heel goed, die zwarte vlekken binnen de witte vlekken.

Overigens kan ook een homozygoot Tobiano een enkele keer solids of te wel breeding stocks geven. Als de vlekken te minimaal uitten naar APHA's maatstaven. Dus wat dat betreft had het gekunt bij Raven Haha! .

Je kan op homozygoot Tobiano laten testen.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 00:10


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 11:46

Dank jullie wel!
Kiblers Avalanche hadden we inmiddels gevonden. We zijn vooral gecharmeerd van Spike Mc Cue (die gek genoeg Exotic Indiana heet als je hem op APHA opzoekt Verward). Beetje gekke website, www.tworiverranch.nl. De namen die erbij staan kloppen niet met die bij de APHA. Niet echt representatief vind ik.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:44

XoNo schreef:
Dank jullie wel!
We zijn vooral gecharmeerd van Spike Mc Cue (die gek genoeg Exotic Indiana heet als je hem op APHA opzoekt Verward).

En die is dan net weer heterozygoot Koe !

Als je een goed preseterende reiner zoekt, dan is misschien Puddle Jumper wel wat. Die is ook homozygoot. Hij staat geloof ik in Luxemburg (ook nog te doen, toch?).

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 12:47

Sjips, nu je het zegt Mac...sja...als je eenmaal homozygoot 10 keer hebt gelezen, dan lijkt heterozygoot ongeveer hetzelfde Tong uitsteken *pieppieppiep* Ik was nog wel zo gecharmeerd van die hengst Tong uitsteken Van zijn volle broer, Indy McCue (die ook weer anders heet Tong uitsteken) juist weer niet.

Zijn er ook nog foto's van Puddle Jumper?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:11

Ik heb wel een foto van 'm op mijn harde schijf, maar ik kan d'r niks mee, qua publiceren. Dat doet-ie niet (zal wel iets technisch zijn). PB me anders even je email adres, dan stuur ik het even door. Ik heb toentertijd hun hele site gecopieerd. Die is helemaal niet meer in de lucht, maar ik heppum dus nog wel Schijnheilig .


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:49

stomme vraag... wat is Homozygoot?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:24

SmithsGirl schreef:
stomme vraag... wat is Homozygoot?

Homozygoot wil zeggen dat de hengst een bepaalde eigenschap altijd doorgeeft. In dit geval gaat het dus om de factor "bont", maar een hengst kan bijvoorbeeld ook homozygoot zijn voor de kleur zwart.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers