Kieffer Frysk????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Kieffer Frysk????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 16:39

Het nieuwe model van Kieffer. speciaal voor friezen, haflingers en andere paarden met weinig schoft en een brede rug. Heeft iemand er al mee gereden? En hoe beviel het?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:56

Grappig, ik had daar ook een topic over willen starten. Zag 'm staan in de nieuwe Divoza-gids. Ben ook benieuwd naar ervaringen!

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:58

Ik sluit me bij jullie aan! Ik zou ook graag willen weten hoe zo'n zadel bevalt.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:01

Het zadel moet veel zachter zitten dan kieffer bekend om staat.
mooi zadel met een mooi blauw randje als versiering.meer weet ik ook niet

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:02

Hetzelfde idee als de Friso-zadels?

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:08

Heb nooit op een fryso zadel gezeten maar heb er wel van gehoord.
maar de kieffer is wel meer kwaliteit denk ik is ook wat duurder.
Ik heb er op gezeten op de kieffer en ik wou er eigelijks nooit meer uit zo lekker zat hij ook geen last van de boom(daar stond kieffer ook een beetje om bekend)

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 22:56

Ik vind zelf de kieffer wien niet lekker zitten. Heb er een gehadn en ben nu erg blij met m'n euroriding diamant! Daar zit je tenminste in, en niet op!!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 01:48

Ik heb een Kieffer Aachen (VZ) voor Dikke en ik had voor Beer een Kieffer Europa (ook VZ). Beer leeft helaas niet meer Verdrietig , het zadel heb ik nog wel, maar dat is bruin. Sinds afgelopen zondag Knipoog heb ik er een Friese merrie bij. De Kieffer Europa wil ik nu eigenlijk inruilen op een zadel voor de merrie omdat ik bruin niet mooi bij haar vind staan. Het zadel ligt overgens prima bij haar ! Heeft iemand een plaatje van de Frysk of Friso zadel ?? Of weet je waar een plaatje van deze zadels staan ?? Ben best benieuwd !!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:16

Ze staan iig in de nieuwste Divoza-gids. Misschien staan ze ook al op www.divoza.com? Ik heb nog niet gekeken, zal ik straks eens doen als ik wat makkelijker op internet kan!

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Kieffer Frysk????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:59

Ik heb onlangs bij Divoza op de Frysk gezeten. Zadel zit prima en geeft goede steun. De Fryso heb ik afgelopen week op mijn fries gepast maar daar kon ik zelf niet fijn op zitten. De Fryso heeft tov de Frysk een hele diepe zit en veel wrong. De Kieffer is wat vlakker met voldoende wrong. Je hebt op de Frysk wat meer "bewegingsvrijheid". De Fryso (Legacy) dwingt je meer in een bepaalde houding.

Anoniem

Re: Kieffer Frysk????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:12

Antiek topic Lachen Denk niet dat dit na 4 jaar nog relevant is. Je kan een nieuw topic openen op HAR als je het verder over dit onderwerp wilt hebben.

Slotje Lachen