Vervoersverbod voor paarden of niet????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-01 10:10

Over 2 weken moet mijn paard verplaatst worden, maar ik weet nou nog steeds niet zeker of er nou wel of niet een vervoersverbod voor paarden is. De een zegt van wel en de ander niet. IK zie nu nog steeds trailers rijden dus ik ben helemaal door de war??????????????? Mag het nou wel of niet??

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 10:17

NEE!!!!!! alleen een vervoersverbod voor varkens koeien schapen en geitjes alle dieren die evenhoevig zijn en een paard is onevenhoevig dus dat mag wel houd de site van KWPN/NBVR/KNF in de gaten staat alles goed uitgelegd.
ene over 2 weken ga ik naar Ameland gaat nog steeds door....

Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-01 10:19

OOO BEDANKT!! Wat stom dat de wedstrijden wel zijn afgelast dan Boos! maar ja, niets meer aan te doen...

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 10:56

nee er is inderdaad geen vervoersverbod voor paarden. ze willen zelfs het algemene vervoersverbod voor evenhoevigen iets gaaan verminderen.tja, of ze moeten als nog een geval in nederland vinden. dan is het zo raak met het vervoersverbod.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 11:01

Het is nu afwachten op bloedtesten die na het weekend beend worden gemaakt.
dat zijn testen van dieren die uit Frankrijk afkomstig waren.
Mochten ze negatief zijn wat iedereen hoopt natuurlijk is het alleen maar afwachten wat er gebeurd of het verder gaat dan Frankrijk...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 14:34

Maar het hangt er wel vanaf waar je naartoe gaat Anna. Je paard mag niet samengebracht worden met andere paarden. Ik zit met hetzelfde probleem: mijn paard gaat de eerste week van april voor training naar mijn instructrice, die anderhalf uur rijden bij mij vandaan woont. Zoals het er nu uitziet, mag ik hem daar wel naartoe VERVOEREN, maar niet uitladen! Want zij heeft een dressuurstal, dus vol met andere paarden. Ik hoop dus dat het inderdaad tot 27 maart duurt, dan kan ik hem toch nog brengen. Aan de andere kant...gaat dan net in die week weer wel een verbod in, kan ik hem niet meer terug naar stal halen...waaaaaah!!
Ik vind het zowiezo erg vreemd: iedereen lijkt andere regels te hebben op stal. Kim mag gewoon naar Ameland (wel tof voor je hoor, daar niet van), maar ik kom het terrein nog niet af om naar de hoefsmid te gaan, laat staan naar een trainingsstal, of voor lessen!!!!

Groetjes Suzanne

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 14:38

Ik vind het ook nogal vreemd allemaal......hier mag je dus ook nog gewoon in de bossen rijden......zal dat ook per plaats verschillen dan?
En vanmorgen zag ik toch ook trailers rijden met paarden erin die naar een manege gingen!!!
Nou ja ik wacht het allemaal maar af......al vind ik het allemaal wel erg jammer....zou namelijk net deze maand voor het eerst naar les gaan met Oliva......dat moet nu dus nog ff wachten......maar je de gezondheid van al die dieren gaat voor toch???

Jacqueline

Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-01 14:44

Origine gaat vanuit Lelystad (manege) naar een pensionstal in Sellingen (drenthe). Dus ze komt ook van een paarden naar paarden dus dat zal waarschijnlijk ook niet mogen. Maar de pensionstal waar ik heen ga is een prive stal en ik denk dat die mensen daar niet zo moeilijk over doen. Maar wat ik me dus afvraag, is of ik niet inene van de weg geplukt wordt door de politie omdat ik een paard vervoer??? Uit jullie reacties begrijp ik dat je dus wel een paard mag vervoeren maar niet uit mag laden, maar wat gebeurd er als je wel een paard uitlaad????

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 20:14

Klopt...tot nu toe mag je hem wel vervoeren! Als je hem daar uitlaadt en laat staan staat er vast geen politie om de hoek joh! Maar dan nog: ze schieten je paard niet af, zoals soms beweerd wordt! Voor de zekerheid dat telnr even bellen misschien..staat in de nieuwe p&s. Hangt van die mensen af waar je naartoe gaat. Hier komt in ieder geval niemand binnen nu!! Succes...

Groetjes Suzanne

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 20:29

Klopt...tot nu toe mag je hem wel vervoeren! Als je hem daar uitlaadt en laat staan staat er vast geen politie om de hoek joh! Maar dan nog: ze schieten je paard niet af, zoals soms beweerd wordt! Voor de zekerheid dat telnr even bellen misschien..staat in de nieuwe p&s. Hangt van die mensen af waar je naartoe gaat. Hier komt in ieder geval niemand binnen nu!! Succes...

Groetjes Suzanne

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 21:57

Ik sta ook in Lelystad met mijn paard en vervoeren mag gewoon, er is ook gewoon af en aanvoer naar de dierenkliniek. Moet ik heen komende maandag dus ik
heb afgelopen donderdag 'hoe of wat' gevraagd ivm vervoer.
Iedereen is voorzichtig en heeft weinig trek in ontheffingen, ontsmettingsmaatregelen....
gelukkig staan we niet in de buurt van evenhoevigen. De lessen met paarden van buitenaf gaan niet door vanwege het samenscholingsverbod. De hoefsmid komt ook gewoon nog, dus het valt nog allemaal reuzemee. Ontsmetten van je trailer moet ook alleen als er ook evenhoevigen mee vervoerd zijn of je tussen evenhoevigen staat.
Ik heb het idee dat het nog wel even duurt voordat het MKZ rustig is en/of voorbij is.
Als je er mee zit dan vraag je het toch gewoon aan die mensen waar hij komt te staan?? Groetjes.
Toevallig is er vandaag bij ons een pony van buitenaf gekomen als nieuwe 'klant'.
Dat mag dus wel gewoon.
Ik heb begrepen dat paarden die op een met MKZ-besmet bedrijf staan na ruiming van alle evenhoevigen/besmette dieren, een tijdje in quarantaine moeten. Over afmaken wordt niet gerept. Phew.



_________________
<table border=0><tr><td></td><td>*Experience: something you don't get....
until after you need it.*</td></tr></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-03-17 21:00 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-03-17 21:03 ]</font>