nakomeling Hamlet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

nakomeling Hamlet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 11:58

Wie heeft er net als ik een nakomeling van de hengst Hamlet en kun je mij wat vertellen over karakter en prestaties? Mijn ruin is namelijk 1.76m. en vreselijk eigenwijs. Niet kwaadwillig maar als hij iets in zijn hoofd heeft , pffffffffffff

be good to horses, the are also good to you


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:11

heb tot nog toe alleen jonge nakomelingen van hamlet gezien, allemaal massaal, donkerbruin en mooi, goed kunnen bewegen. MAar van het karakter weet ik niet veel. Hoe oud is die van jou? Die ene die ik ken, Mambo was volgens mij toch zeker wel 1.80m.

De hond is de betere mens

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:14

Desiree schreef:
heb tot nog toe alleen jonge nakomelingen van hamlet gezien, allemaal massaal, donkerbruin en mooi, goed kunnen bewegen.
En aparte aftekeningen....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:22

[quote="Sjuimpje]En aparte aftekeningen....[/quote]
In de vorm van een grilllige brede bles om maar eens een voorbeeld te noemen. Dat bedoel je he?

De hond is de betere mens

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 12:24

die van mij is een vos van 1.76m heeft een bles en 1 wit voetje verder heeft hij een prachtige krullende hele dikke staart (echt mijn trots!) hij is wel een apparte kleur vos niet echt goudvos en niet echt zweetvos er een beetje tussenin. verder heeft hij lichte manen en staart. Hij kan wel super lopen en springen alleen is hij nog wat zwak in zijn achterhand.

be good to horses, the are also good to you

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:24

Ook,
maar ook op de benen, geen complete wit voet om een voorbeeld te noemen, maar alleen een grote stip op de kogel oid.
Laatst bijgewerkt door ibikus op 07-05-03 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:24

En hoge witte benen Lachen

Niet dat het er toe doet misschien, maar veel zijn er niet goed op de rontgenfoto's.

.

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 12:26

die van mij is gelukkig wel helemaal goed. en ja de bles is wel grillig en op zijn witte voetje zitten vos kleurige vlekken!

be good to horses, the are also good to you

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:30

Die grote paarden zijn wel eens vaker wat zwakker in de achterhand. Gewoon veel trainen door schakelen en overgangen rijden. Heb je geen foto van je paard? de kleur die je beschrijft lijkt mij heel mooi.

De hond is de betere mens

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 12:35

ik heb wel foto's maar daar is de kleur toch anders op dan dat het werkelijk is. en ik krijg de foto maar niet via bokt op het net. prive kan ik je wel een foto mailen heb je een beetje een idee

be good to horses, the are also good to you

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 08:43

Lips are sealed Is er nu echt niemand die mij iets over de karakters van Hamlet nakomelingen kan vertellen? oh ja zijn moeder was een Calypso merrie. Misschien dat iemand daar wat over weet??

be good to horses, the are also good to you

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:45

Probeer het eens bij de rijtechnische rubrieken. Ik zie niet in waarom Hamlet's kinderen lastiger zouden zijn. Het is allemaal bewezen bloed dat veel sportpaarden gegeven heeft, Nimmerdor x Notaris x Le Val Blanc x Marco Polo. Misschien de combi met Calypso. En misschien is hij lastig omdat zijn grote lijf het werk nog niet helemaal kan verwerken. Er zijn veel meer redenen dan alleen de afstamming.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 10:36

Daar heb je wel gelijk in hoor zijn lijf kan het allemaal nog niet helemaal verwerken maar ik doe rustig aan met hem hoor. En bij rijtechnisch heb ik al de vraag gesteld hoe ik zijn achterhand sterk kan krijgen want daar zit het probleem volgens mij in. Maar ik wil gewoon graag weten hoe de ervaringen van anderen zijn. Wie weet haal ik er nog tips ed uit. Ik bedoel het kan aan van alles liggen maar ook aan de afstamming en de combinatie van deze twee.

be good to horses, the are also good to you

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:54

Hey,

Ik heb een Hamlet x Dublin x Roemer. Het is een super lief paard, maar zoals je al zei, al hij eens ergens geen zin in heeft, dan kost het erg veel moeite om dit uit zijn hoofd te praten.

Het is een vos maar met witte haartjes er tussen, ik wil niet zeggen dat het een zweetvos is maar het lijkt er wel erg op. Hij heeft drie hoge, witte benen, een bles enz. Hij is nu 7 jaar, 1.72 hoog, en loopt nu L1. Hiervoor heeft hij een paar wedstrijden gesprongen maar voor de rest kon hij gewoon niet veel omdat er erg weinig met hem gedaan is. Hij kon dan ook alleen stappen en erg hard galopperen als hij er zin in had. Hij is best braaf en hij kan super gaan, maar dit is meer op wedstrijden dan thuis, want thuis wil hij best weleens donderen. Het zijn volgens mij wel paarden die van afwisseling houden. Dit is in ieder geval mijn ervaring met Otto.

Ik heb hier nog een paar foto's van hem, als je meer foto's wil zien dan hoor ik het wel!

Afbeelding



Afbeelding

xxxies
Syllie

P.S. ben benieuwd wat je van hem vindt!!

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 21:38

ik vind het wel leuk om foto's van andere hamlets te zien dus als je er meer hebt welkom graag zelfs!

be good to horses, the are also good to you

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:34

Kan de foto wat kleiner zo moeilijk lezen zo Knipoog

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:56

Hey,

Sorry voor de grote foto's maar ik krijg ze echt niet kleiner, is al een wonder dat ik ze hier gewoon op bokt krijg!!

xxxies
Syllie

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 12:47

Oh ja ik geloof dat ik iemand een pb tje heb gestuurd waarin ik een foutje heb gemaakt de afstamming is Hamlet x Calypso x Enfant de normandie

be good to horses, the are also good to you

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:13

ik heb verschillende lastige hamlets meegemaakt.vooral dat ze zwaar in de hand waren, en stug in het lijf.calypso daar ken ik hele werkwillige paarden van , misschien sommige ietwat heet.is dus pzich wel een goeie combi met hamlet dus .

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 17:52

Als is aan hamlet nakomelingen denk denk ik als eerste aan fijne paarden op stal, maar moeilijke monden met rijden!

De waarheid is het makkelijkst als er geen leugen aan vooraf gaat...

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 19:42

jullie hebben allebei gelijk ze zijn super braaf op stal, maar moeilijk met rijden moeilijke mondjes daar moet je echt helemaal vanaf blijven en in combi met Calypso is het ook nog een heethoofd!! Maar wel erg werklustig!

be good to horses, the are also good to you

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 07:56

Wij hebben een Hamlet x Bentley merrie op stal staan, nu 7 jaar jaar. Ze heeft werkelijk een schitterend hoofd en uitstraling. Paard zit goed in elkaar kan heel goed stappen en galloperen en heeft een redelijk goede draf. Tijdens de stamboekopname vorig jaar werd ze ster en op de centrale voorlopig keur.
Qua karakter is het een engeltje, ze is verzot op knuffelen en aandacht, ze vindt eigenlijk bijna alles goed, het enige waar ze wat moeilijk over doet is het aansingelen, dan gaan de oren echt plat maar dat is ook het enige. Je leest het van mijn kant niets dan lof, maar niet alle paarden zijn hetzelfde natuurlijk al hebben ze dezelfde vader en moeder....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 09:35

Het is wel leuk om ook eens goede dingen te horen!!

be good to horses, the are also good to you


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xYaartje en 65 bezoekers