Snowdon is a gentleman!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Snowdon is a gentleman!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 22:05

Ik zit nu precies in een lange anderhalve week zonder snowdon Boos! (moet mn ma etc helpen verhuizen in brabant). Nu kreeg ik een PB van Maya hier op bokt, zij is een klasgenoot, vriendin en staat met haar haflingermerrie Amanda op dezelfde stal als Snowdon.

De hoefsmid zou komen dinsdag en ik kon er niet bij zijn en had geen geld, ik voelde me er echt k*t over Boos!. Nu schreef zij dat de hoefsmid al geweest was toen zij op stal was en zij heeft gewoon voor mij voorgeschoten door de staleigenaar te betalen, lief he!

Dit stond er verder nog in, moest er erg om lachen:

Citaat:
Verder heb ik de middag in de paddock gezeten, had geen zin om te rijden, dus tegen een boom en Snowdon vond mij zeer interessant dus die zat steeds te snuffelen en merkte dat mijn been niet eetbaar was Amanda daarentegen liep eerst weg van me, ze is namelijk enorm hengstig, ik heb het nog nooit zo erg en duidelijk meegemaakt, dus nu is ze een van die kruisingen KWPN-Hackney aan het versieren die op het "gang"pad van de weide lopen als de andere paarden in de paddock staat. Dat vind Snowdon weer wat minder, gister zag ik dat Amanda richting die paarden liep, en Snowdon stond daar al, wat doet hij, hij kijkt eerst boos naar Amanda, en toen liep hij naar haar toe en gaf een klein douwtje met zijn snuit tegen haar hals, zo van weg jij! En toen ging Snowdon staan neuzen met dat paard, net of hij hem wilde vertellen dat Amanda van hem is en dat hij af te blijven heeft van haar, en het stomme is, dat paard liep ook weg nadat ze geneusd hadden Verder mag Snowdon niet aan Amanda's kont zitten ruiken, dat is weer niet goed voor madam, maar andere paardjes weer wel, ik snapt dat beest niet.
Enfin, vandaag weer geweest voor een bosritje, maar ze stonden nog op de weide toen ik eraan kwam, eerst dat hele pokke-eind naar achter gelopen, want ze liep steeds weg, ben ik geheel van achter, peert ze hem opeens om in volle galop weg te stormen. Die van jou bleef gewoon rustig staan de gehele tijd. De boodschap was dus wel duidelijk, ze had nog niet genoeg gevreten. Nog een half uur zitten zonnen in de weide, en een appel gehaald om haar om te kopen, toen had ik haar eindelijk, blèrt ze de hele polder bij elkaar, en hoor ik ineens gedender, jawoh, al die paarden die geheel van achter stonden komen naar voor gedenderd. Dachten zeker dat ze er ook uit moesten, Snow wilde nog wel mee, maar toen hij achter moest blijven was dat ook helemaal geen probleem voor hem. In ieder geval lekker in het bos gereden, nog een verliefd stelletje de stuipen op het lijf gejaagd, die zaten een beetje verscholen op zo'n helling, en ik schrok ook van hun Ik heb Amanda trouwens ook het water ingekregen, weliswaar met mij voorop dus met mijn leren laarsjes het water in maar ze volgde wel, en heeft staan spelen, ongeveer tot aan haar koten het water in. Het is een begin he? Maar toen ik erop wilden en haar zo het water in krijgen, dat lukt dan weer niet, ik ga voortaan maar met mijn rubbertjes en zwempak het bos in, en dan maar proberen of ze er verder in wilt.
Daarna weer terug en op de paddock gezet, ik denk dat Snowdon de baas is, want ik moet hem eerst begroeten, en als ik dan naar Amanda loop om haar te aaien, komt hij erbij staan en moet Amanda weg. Verder kunnen ze het wel goed vinden geloof ik, ze klitten niet heel erg aan elkaar, maar af en toe zoeken ze contact en gaan ze elkaar verzorgen.


Ik ben zo blij dat het goed gaat daar! Ik zat er erg mee dat ik anderhalve week niet kon, ik weet het erg aanstellerig Tong uitsteken Maarja dat snappen jullie misschien toch niet Verward Maar ik vond het heel erg leuk om te lezen dat snow (die waarschijnlijk klophengst is) het wel naar zn zin heeft met zn merrietje Tong uitsteken en dus zn gemak houdt!

THE GENTLEMAN RULEZZZZ THEM ALL Tong uitsteken

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:09

Wat een heeeeeer Leon Knipoog T is net z'n baasje *LOL*

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:10

Ik kan t me levendig voorstellen hoor! Dat heb ik als ik 1 of 2 daagjes niet geweest ben!! Wel een gerusstelling dat het zo goed gaat...hoef je je tenminste niet de hele tijd zorgen te maken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:12

Hier de auteur van het stukje, mag dat wel he? he!? Maar goed, het was wel leuk om rustig in het zonnetje te zitten en naar de paardjes kijken, dan geniet ik zo van het leven en m'n beesten.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 22:13

gneh gneh i know ik ben gemeen Tong uitsteken Maar wist dat t toch wel mocht Tong uitsteken

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:46

Je kan leuk schrijven Maya, het leest lekker... je zou zo een column kunnen schrijven.

Ik kan me indenken dat je je behoorlijk poedersuiker voelt Leon!! Als ik maar 1 dagje niet kan komen is het al drama en dat terwijl hij amper 300m. hemelsbreed van me afstaat momenteel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:50

Snap ik nou goed dat een klophengst tussen de merries staat Verward

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 10:16

Snowdon, die misschien klophengst is, staat idd samen met Amanda, de staleigenaar had gezien dat t goed ging elke keer als wij ze samen los in de bak hadden, dus heeft hij ze samen op de wei gezet en nu dus ook samen in de paddock. Hij heeft buiten te weinig plaats, dus wilt zomin mogelijk paardjes apart. En het gaat super hoor!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:34

whahahaha misschien dat ie daarom zo goed verweg kan met baily!!!!
t'zijn allebij klophengsten.... whhahahaaaaa..
alleen de jouwe duikt er nog niet bovenop Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:38

Dan loop je toch kans op een dekking? Die ook kan lukken?

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:59

volgens mij is niemand er nog over uit of een klophengst nou wel of niet vruchtbaar is... de ene DA zegt van wel en de Andere zegt van niet...
volgens mij ligt dat aan de positie van een niet afgedaalde bal... ze hangen juist onderaan de buik omdat het anders te warm is.. als ze niet afdalen en in de bui zitten kunnen ze dus onvruchtbaar zijn... als een bal zover afgedaald is dat ie tegen de huid aanligt zou ie nog wel eens vruchtbaar kunnen zijn....
maar ik weet het ook niet oor.....
maar ze dekken meestal wel.. de mijne wel iig... alleen dr is nog iet een veulen uit gekomen...

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:29

Zo af en toe komt er bij ons ook wel eens een klophengst logeren (de alom beruchte Mikado Tong uitsteken) en dat gaat ook altijd uitstekend met onze drie meiden. Alleen proberen we er wel op te letten dat een (of meerdere) van onze dames niet al te hengstig zijn. Kado heeft zich tot nu toe altijd erg netjes gedragen en was altijd erg lief voor de dames (alhoewel Fayette hem de 1e keer niet zo aardig vond }> )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:22

Pellie, dank voor het compliment.
Snowdon mag niet dekken van Amanda, ze is wel mega-hengstig versiert alles wat enigzins op een paard lijkt, het maakt haar echt niet uit of het een veulen of een shetlander of een groot paard is, zolang het maar enigzins mannelijk is. Maar zodra Snowdon toenadering zoekt, zelfs alleen snuffelen mag al niet, dan is ze beledigd en mag hij niet eens haar poetsen. Hoezo wispelturig?
Ach, ik ben al blij dat het goed tussen die twee gaat, ze klitten niet enorm, was ik wel wat bang voor, maar hebben ook geen hekel aan elkaar. Af en toe zoeken ze contact, en staan ze lief te krauwen, soms is de een beledigd en zegt tegen de ander dat hij moet oprotten, (van beide kanten) de eerste echtelijke ruzie met trappen is ook al geweest, maar dat is ook goed afgelopen. Ach, zolang ze maar goed overweg kunnen en ze happy zijn is het mij best.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 21:22

Jilleroo: Snowdon heeft dus al wel meerdere merries gedekt....

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 23:09

Ach Leon... ik kan me zo indenken hoe je je voelt... maar zo te horen heeft snow het prima naar zijn zin daar!

En misschien krijg je wel een hinnik als hij je weer ziet!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 12:44

Nou de afgelopen twee weken heeeeel veel gedaan met snow, zelfs gesprongen! en hij is nog steeds erg hengst aan t zijn, maar daarover later meer! (positief en vooral ook wel negatief iets...)

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:16

Volgens mij zijn klophengsten WEL vruchtbaar, mits de bal gewoon volgroeid. Mijn oude huurpony was ook klophengst, en toen ene hengstenhouder langs kwam, heeft hij zijn bal bevoeld, en geconcludeerd dat ie volgroeid was, en dus vruchtbaar. Veel later ingedaalde ballen zijn echt NIET volgroeid, waardoor ze niet vruchbaar zijn...

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:20

Off-Topic: Weer internet, Leon? Haha!

Heren zijn jullie allebei hoor Knipoog

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:22

vandaar dat ze elkaar zo aardig vinden grinnik.... zijn vast ervaringen aan het uitwisselen... whhahahahahhaa

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:26

Wauw wat een hoop klophengsten hier! Kan een van hen niet stiekem een nachtje in de wei met een hengstige Eileen? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:02

Snowdon = gentlemen Verward Snowdon = bezitterig Schijnheilig Knipoog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 09:58

Ja Snowdon is erg bezitterig.... En niet Maya heeft daar last van (nouja wel een beetje, hij duwt haar soms weg bij amanda), maar ik met rijden! Hij heeft alleen nog maar oog voor Amanda en is zij niet in zijn buurt wilt ie t liefst helemaal flippen! (Alleen als Amanda mee is en dus wel in de buurt btw) Gelukkig heb ik hem onder normale omstandigheden wel goed onder controle en ziet t er alleen maar mooi uit, doordat hij zo opgefokt is.. Maar ongeveer twee weken terug, toen we deze problemen nog niet doorhadden, is snow met mij aan de haal gegaan en hebben we t halve bos bekant gezien, en heuvel op en af in rengalop, hij sjeesde zelfs Amanda voorbij... Verward Redden waarom ik hem niet kon houden: ik reed zonder zadel en op n halstertje... Ik was zo geconcentreerd op blijven zitten dat ik hem niet terugkreeg en omgooien was geen optie, vanwege de tientallen bomen om ons heen... Gelukkig stopte hij heel eventjes op n heuvel en kon ik er afspringen en hem mee terug sleuren om mijn hoed te halen, die ik was verloren Lachen Wat was ik me rot geschrokken zeg! De volgende dag stond ik haast nog te trillen op mn benen... Maargoed daarna eigenlijk alleen nog maar positieve dingen beleefd met meneer, maar dat horen jullie nog in een ander topic Lachen

Ow btw: Snow is duidelijk iet vruchtbaar, de door hem gedekte merries hebben geen veulen/zijn niet drachtig en ALS hij klophengst is heeft hij totaal niet afgedaalde ballen ofzo, want je ziet niets. Maar mij maakt t niet uit of ik nu een geile ruin heb of een verwarde klophengst, het blijft snowdon!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:16

Snowdon geniet er gewoon van! Wel de lusten en niet de lasten Haha!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:44

ach ja maak het uit?
hij heb toch lol? maar hij moet maar niet meer in de leer gaan bij baily.. dan is ie straks ook een kies kwijt.