Een parkietje gekocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Een parkietje gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 15:26

Naar aanleiding van mijn topic over mijn dode parkietje. We hebben besloten een nieuw parkietje ter gezelschap van ons overgebleven parkietje te kopen. Ditmaal toch echt een vrouwtje omdat we wel eens babyparkietjes willen . En zo begon onze zoektocht. Pfff, nog niet makkelijk hoor want je moet wel een gezonde parkiet hebben. Je hebt tenslotte wel de verantwoording over de andere parkiet en die nemen wij zwaar op.

Nou ja, uiteindelijk na dagen zoeken vonden wij een prachtige regenboogparkiet in Almere. Meegenomen en bij de andere gedaan. Ze waren meteen uiterst fliefd op elkaar Lovers. De namen zijn wederom omgedoopt naar Lois en Clark. En nu maar hopen dat Lois niet weer een mannetje wordt Haha!

Jullie bedankt voor jullie lieve reacties. Onze Simon mis ik nog steeds. Dat was een gekke vogel maar wel eentje die een indruk achterliet.

Liefs FAsel

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:52

hopelijk bevalt lois goed. wij hadden eerder ook 2 parkieten toen overleed er 1tje en hebben we een mannetje erbij gedaan (weer 2 mannen) omdat die zo zielig alleen zat in de dierenwinkel. toen de 2e overleed kochten we een vrouwtje erbij. Maar dit is geen echte liefde geworden ons eerste homopaartje was veel closer dan deze 2.

Vanilla
Berichten: 50
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:44

Oh leuk joh! Lachen Hoop dat je er plezier mee hebt, en dat je baby parkietjes krijgt natuurlijk!

Ik heb een valkparkietje en die flirt *LOL*
Die doet fjuuutfjuuuuw. Heel leuk als er onbekend bezoek is *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:47

Hee wat goed zeg, veel plezier van je nieuwe aanwinst!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:53

Leuk joh hopen dat t goed klikt tussen die twee en dat je miniparkietjes krijgt Lovers Mijn pukkievogel was ook zo schattig toen ie klein was (vraag marjo maar ). Inmiddels is ie minder schattig maar nog steeds erg cool Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 09:45

Dank jullie wel Haha! . Ja, ze vinden elkaar erg lief. Belangrijkste is dat ze beiden gelukkig zijn. Die ander zat maar zo alleen. Nu is ie druk bezig met zich uit te sloven voor zijn vriendinnetje. O wat een teleurstellign als dat toch weer een mannetje blijkt te worden. Ze is nl nog maar 7 weekjes en men zegt aan het neusje te kunnen zien of het mannetje of vrouwtje is. Als het blauw owrdt mannetje dus. Maar op jonge leeftijd is dat niet makkelijk te zien. We hebben nu die met de meest roze snavel cq neus genomen Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:58

Hebben jullie het beestje in een winkel gekocht of echt bij een fokker? En hoe ziet een regenboogparkiet er uit? ik ken grasparkietjes, blauwe, groene, gele, witte maar regenboog ken ik nog niet.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 09:59

Deze komt uit de winkel. Liever had ik van een kweker maar Evert-Jan vond het een beetje te gek om helemaal vanuit Lelystad naar Limburg te rijden voor een goede kweker Haha! en in Flevoland konden we geen goede vinden. DIerenwinkels zijn niet gul met die info. Wonder why.

Ik zal een fotootje van een regenboogje zoeken en hier zo even plaatsen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:07

volgende keer zoek je gewoon op internet naar adressen voor kwekers. Er moeten er bij jullie in de buurt ook een paar zitten. Nou, ben benieuwd naar het plaatje hoor.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 10:38

Ja die had ik ook op internet gezocht. Maar die kweken allemaal van die speciale vogeltjes. Ik wilde gewoon een gezellig grasparkietje Haha!. Kan nog geen foto vinden Boos!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:45

aah ik wil ook zoo graag een parkietje, maar kan ons mam maar nie overhalen...! tips?? Tong uitsteken

greetz

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:48

gewoon een kooi kopen en die leeg in de kamer zetten, misschien komt de stille hint wel over.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:51

Parkieten kan je idd herkennen aan de neus. je kan al vanaf heel jonge leeftijd zien of het een mannetje is. Als je goed kijkt kan je bij een jonge parkiet al een heel klein beetje de ondertoon zien vand e roze neus is hij ook maar iets blauwig kan je er op rekenen dat het een mannetje wordt.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:11

Fasel schreef:
Ja die had ik ook op internet gezocht. Maar die kweken allemaal van die speciale vogeltjes. Ik wilde gewoon een gezellig grasparkietje Haha!. Kan nog geen foto vinden Boos!

Regenbooggrasparkiet Verward Die ken ik niet. En ik kweek zelf nog wel van die grasparkieten (maar ik ben natuurlijk zeker ook niet alleswetend Knipoog ).
Weet je zeker dat je geen turquoisineparkiet hebt Verward Of een Splendidparkiet? Die lijken enigszins op grasparkieten, maar zijn het zeker niet.
Er bestaat ook een parkiet, die als soortnaam regenboogparkiet/veelkleurenparkiet heeft. Plaatje heb ik hier voor m'n neus liggen, scanner helaas niet
Ik zal het m'n buurman even vragen, die kweekt ook vogels (op 'hoog' niveau) Hij heeft zelf ook veel grasparkieten, turquoisines, kakariki's en nog veel meer vogels.
Hij zegt dat er geen regenbooggrasparkieten bestaan, wel regenboogparkieten, maar dat zijn zeker geen grasparkieten.
Ben dus erg benieuwd wat voor parkiet jij hebt Haha!
Ik ga wel even op zoek naar plaatjes die al op i-net staan.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:13

assie er staat niet dat het een regenbooggrasparkiet is maar dat ze een grasparkeit wilde en met een regenboog thuis kwam
*goed lezen he*

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:00

Maaike schreef:
gewoon een kooi kopen en die leeg in de kamer zetten, misschien komt de stille hint wel over.


haha ja ik zal het proberen kijken of het werkt Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 13:51

oh hij wordt wel leuk zo Haha!. Nou ja, ik ben naar de winkel gegaan voor een grasparkiet en die kon ik in regenboogkleur krijgen. Ze kosten ten opzichte van de anderen ook zeer veel duurder Haha!. Hij is blauw, geel, groenig, lichtblauw en nog veel meer kleuren. Ook op internet vind je wel informatie over deze parkiet. Maar ik was niet onder de indruk dat het een ander soort zou zijn. Zeker niet omdat ik qua exterieur absoluut geen verschil kan vinden.

Volgens mij begint er wel een klein beetje blauw door te schijnen. Aan de andere kant staan ze onder mijn superblauwe schuine wand. want toen ik haar/hem kocht was het neusje zo roze als roze maar zijn kan.

Haha!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:10

Als ze jong zijn zijnd e neusjes idd errug roze. maarja als ze maar een klein beetje blauw lijken mag je er vanuit gaan dat het een jongetje wordt.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:10

En bij de een of andere recessieve kleurslag heb je kans dat de wasdoppen zelfs bij de mannetjes roze blijven (ik heb zo'n geval met roze neusdoppen die toch echt wel een mannetje is, want hij heeft al pukkies voortgebracht Haha! )
De regenboogkleur is dus eigenlijk gewoon een aparte kleurslag? Als ze dat regenboogparkiet noemen dan heb ik die ook Haha! Wel slecht dat ze je er dan veel meer voor laten betalen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 09:43

Ja, ik weet ook niet. Aparte kleur zal dan wel. Ik vond het een mooi kietje dus dan maar 18 euro:-). Hmmm, ze zijn wel de hele tijd aan het zoenen en vozen. Ik hoop dat het geen homo's zijn Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:06

Fasel schreef:
Ja, ik weet ook niet. Aparte kleur zal dan wel. Ik vond het een mooi kietje dus dan maar 18 euro:-). Hmmm, ze zijn wel de hele tijd aan het zoenen en vozen. Ik hoop dat het geen homo's zijn Haha!

wil je dan jonge parkietjes toch? ach, als die beestjes maar gelukkig zijn.