De eenvoud v.d. dressuur: goed boek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

De eenvoud v.d. dressuur: goed boek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 20:44

Heeft er iemand dit boek gelezen en wat vonden jullie ervan?
Ikzelf rijd geen wedstrijden dressuur en ben het ook niet van plan, maar vroeg me af of het voor de "gewone" ruiter/amazone ook wel een leuk boek is, of is het echt enkel leesbaar als je een dressuurruiter bent?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:29

Hey, ik heb het boek en het is best goed!
Het is wel voor iemand met enige dressuurambitie, niet percé in de zin van wedstrijden.

Met dit boek leggen ze hun methode uit met als rode draad 6 begrippen
Takt, losgelassenheit (ontspanning),aanleuning,schwung(voorwaarts met impuls,los) rechtrichten en verzamelen.

ER staan handige tips in en er worden problemen van mensen met paarden besproken.

Ik zelf vind het een best mooi boek,maar je moet wel enige kennis van begrippen in de dressuur hebben.

groetjes van kelly!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:34

Ik ben zelf naar de clinic geweest van de presentatie van het boek.
Met Coby van Baalen en Johan Hinneman en ze legden die 6 begrippen uit.
Op zich was de avond leuk om te zien. Alleen Johan Hinneman onderbrak Coby vaak en was dan zelf moeilijk te verstaan. (heb toch een aantal jaar Duits gehad) Ze lieten bij elk paard een ander begrip zien, van een 3 jarige tot en met grand prix. Alleen waren dat hun eigen paarden en die zijn vrij goed. Dus bijvoorbeeld bij die 3 jarige werd uitgelegd dat je op die leeftijd aandacht moet besteden aan de tact. Maar dit was een goed paard, die had al meer tact dan mijn paard ooit zal hebben. En dat was ook bij de volgende begrippen het geval. De clinic was wel leuk, maar heb er thuis niets van in de praktijk gebracht. Het boek heb ik niet gelezen, maar is dan misschien ook moeilijk in de praktijk te brengen, maar dat weet ik niet. Meer lezers van het boek?

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:18

hij staat ook te koop in de laatste catalogus bij de boekenclub voor 19 euro, volgens mij is dat goedkoper dan hij tot nu toe werd aangeboden, lijkt me zeker een zinvol boek ik heb dit boek (nog) niet, heb wel het boek van Tineke Bartels "basisboek dressuur" ik vind dat echt een heel goed en vooral duidelijk geschreven boek *LOL* een echte aanrader!!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:24

Heb hem nog niet helemaal doorgelezen (errug)
Maar heb hem van mn baas voor sinterklaas gekregen! Haha!
Vind het een heel mooi, en leerzaam boek!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:24

ik heb er al een paar keer in mijn handen gehad... doorgebladerd...
Denk toch dat ik het binnenkort koop, lijkt me een interesant boek.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 00:35

Uiteraard hoort dit boek ook bij mijn collectie dressuurboeken! Haha!
Ik vind het een heel goed boek, er wordt niet echt iets nieuws verteld, maar je kan de dingen die ze vertellen eigenlijk niet vaak genoeg horen.