Wie zou hier iets aan geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wie zou hier iets aan geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:56

Hey!

Wij hebben nu al een tijdje een soort pension voor mishandelde paarden en pony's. We hebben nu 4 paarden en 2 pony's Ach gut , maar je voelt hem waarschijnlijk al aankomen;
Geld tekort!

We zijn er al een hele tijd geleden aan begonnen waarbij ons doel was de paardjes goed op te knappen en ze weer door te verkopen. Natuurlijk zorgen we ervoor dat we weten waar de dieren terecht komen, zodat de hele dramatische geschiedenis zich herhaalt!

In het begin, een aantal jaar geleden, ging het super! Dankzij hele lieve mensen die geld doneerden ed, ging het heel goed! Een aantal paarden zijn doorverkocht en als je ze nu ziet en foto's van vroeger ziet...
Geweldig gewoon!

Maar de laatste tijd gaat het toch minder, een aantal spullen zijn gewoon hard aan vervanging toe, maar helaas ontbreekt onze geldboom in het weiland nog.

Dus mijn vraag aan jullie is: Wie heeft er nog leuke, originele ideeen waar we wat geld mee kunnen verdienen voor het pension en waardoor we meteen wat bekendheid krijgen?

Ben benieuwd *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:58

Open dag organiseren en een aantal Bokkers uitnodigen om een demo te komen geven. Dus bv Stef voor de vrijheidsdressuur, Jippie voor een dressuurdemo, MerelBlom voor een springdemo, Vippie met het fjordenshowteam voor een westerndemo etc etc.
Loterij erbij (denk aan je vergunningen!) etc!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:05

Dat is wel een heel leuk idee! Ik ga eens kijken of we een goed plaatsje ervoor hebben!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:56

Inderdaad een open dag organiseren !
Je kunt reclame maken in de supermarkt, op wedstrijden (strooifoldertjes uitdelen), kinderboerderij, internet etc.
Als je op zoek bent naar spullen dan kun je ook een advertentie plaatsen.
Misschien zijn mensen wat wantrouwig omdat ze vanaf papier/internet niet kunnen zien of je goede bedoelingen hebt, maar als je die mensen uitnodigt om eens een kijkje te komen nemen dan zal dat vast goed doen.
Veel succes !

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:57

Showteam staat bij deze belangeloos tot je beschikking.
PB me maar als dit gebeuren vaste vorm aan gaat nemen, is idd een heel goed idee en initiatief.
Viv

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:59

anique, hier weet ik niets van, heb je nooit iets over verteld...... Verward
vertel 'ns wat meer!!!!!!!!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:18

Het probleem is dat er inderdaad wel meer mensen zijn die fondsen ronselen voor een "goed doel" die in werkelijkheid hun eigen zak is ... je kan het de mensen niet kwalijk nemen dat ze bewijzen willen zien. Verder zou ik 's adverteren in een bekend paardenblad ... de pennymeisjes zijn nogal gevoelig voor zo'n zaken en wat ze niet aan "nog een halstertje voor aan de muur hangen" kunnen ze doneren voor een paardje. (Ik heb nu niet gezegd specifiek in Penny hé, maar in een goed erkend paardenblad, ik weet zo niet wat er in NL te verkrijgen is).

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:29

Een demo is een leuk idee.En dnek dat je dan veel mensen trekt.
Je zou ook een advertentie kunnen plaatsen dat je dan spullen vraagt voor niks/weinig,maar wel uitleggen waar het voor bedoeld is en dat die gene die iets geeft eens langs mag komen om te kijken of je verhaal klopt.Komt vaak toch iets betrouwder over als je ze uitnodigd.

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:41

Anique_Vaandrig schreef:
We zijn er al een hele tijd geleden aan begonnen waarbij ons doel was de paardjes goed op te knappen en ze weer door te verkopen. Natuurlijk zorgen we ervoor dat we weten waar de dieren terecht komen,
zodat de hele dramatische geschiedenis zich herhaalt!



Ik denk dat het nog tussen moet NIET Schijnheilig

Maar ik vind het een heel erg goed idee om een open dag te organiseren.
Het zal veel mensen trekken en als die zien wat voor goed werk jullie doen, laten ze vast iets achter. Lovers

Misschien kun je ook "de media" inschakelen. Die kunnen de mensen laten zien wat jullie doen, zodat er mensen zijn die jullie iets geven.
Bijv een krant, Hart van Nederland. Maar ik weet niet of die snel ergens komen Verward
Je kan het in elk geval proberen.

Succes ermee en ik hoop voor je dat jullie binnenkort weer wat leuke spulletjes kunnen kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:46

Ships, Axeltje, je hebt gelijk! Clown Bloos
Stom zeg van me! Ik kan mijn eigen bericht nu niet meer wijzigen, maar ik denk dat de meeste mensen wel snappen wat ik bedoel Knipoog

Ingrid, het kan wel kloppen dat je het nog niet weet! Doe pas sinds kort mee, nog maar een aantal maanden. Dit is namelijk het initiatief van een aantal mensen die ik ken!

Goh, leuk dat jullie zo enthousiast zijn! Ik geloof dat ik het hier thuis met de anderen een beetje uitwerken, dan krijgen jullie het zo snel mogelijk te horen!
We moeten in ieder geval een plaats hebben waar we het kunnen houden, ons landje is er namelijk (nog) te klein voor!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:47

hee joh dat wist ik ook niet! wat heb je nodig voor de paardjes, misschien heb ik nog wel wat liggen? (k heb helaas niet zo veel)
ik vind het trouwens heel goed dat je dat doet! waar staan de paardjes ergens?

(offtopic; ik was vandaag bij Evita en ik wou je bellen, maar ik was je nummer vergeten mee te nemen Frusty maar je komt wel snel een keertje kijken he Haha! Evita heeft het heerlijk naar dr zin!!)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:47

Anique_Vaandrig schreef:
We zijn er al een hele tijd geleden aan begonnen

In het begin, een aantal jaar geleden, ging het super!


dan snap ik dit niet zo anique.........een aantal jaar geleden....
en waar is dat dan?

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:53

als je nog iets nodig hebt, als je laat weten wat, kan ik wel kijken of ik ( en wat vrienden van me) nog iets heb liggen voor je!
en ik vind het een erg goed idee van je!
succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:57

Ja, ik spreek in 'we'!
Het is, geloof ik, zo'n 5 jaar geleden!
De paardjes die 'we' nu hebben, staan in de provincie Limburg, een beetje tegen Duitsland aan. Ik zal wel eens proberen hier een aantal foto's te plaatsen!

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:13

Hoi hoi,

Wat een goed initiatief zeg! Fondsen werven kan soms heel moeilijk zijn. Maar misschien kun je ook eens denken aan het ´werven´ van (tweedehands) paardenspullen die je goed kunt gebruiken voor de dagelijkse verzorging van je paardjes. Ik zie bij EA altijd een hele rits berichten staan waarin verschillende dingen aangeboden worden, ook heel doorsnee verzorgingsdingen. Wellicht dat er mensen zijn die dat ook wel gewoon aan jouw stal willen doneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:16

Het wordt gewoon steeds moeilijker... In het begin toen ik er was, ging het nog, maar mensen worden steeds wantrouwiger, iets dat ik me goed kan voorstellen!
Ach, er komt een bokt snuffelmarkt II, dus dan vis ik daar maar wat leuke, goed bruikbare spulletjes uit!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:20

Hoi,
Hier nog wat ideeen:
- advertenties zetten in een plaatselijk krantje bij jullie en natuurlijk in paardenbladen
- een site maken op t internet en het adres doorgeven aan zo veel mogelijk mensen!
als me nog meer te binnen schiet dan zet ik het er wel weer bij...
-xxx- piedrolover

nelvandeb

Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:22

op onze manege hadden ze een open dag en toen deden ze een bingo om van een veulen af te komen. het veule bract meer op tijdens de bingo dan dat hij gewoon verkocht werd.
hij kwam bij een prachtig boederijtje.....
ps ik vind dat jullie goed werk verrichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:50

Wauw! Wat een reacties Party!! Zelfs over pb krijg ik hele leuke reacties van mensen!
Tot nu toe heb ik deze ideen van jullie gekregen:

- Een open dag organiseren, met een loterij, bingo en demonstraties van bokkers die dit willen.
- Een site maken.
- Reclame maken doormiddel van foldertjes
- Advertenties zetten in krantjes, internet ed.
- Media inschakelen.

Ik ga een soort planning maken voor een open dag met demonstraties! Dat zien jullie dus binnenkort wel onder, ik denk, boktmeetings!

Ireen, ik pb je wel even Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:03

Ik denk dat je ipv advertenties in regionale krantjes te zetten, beter de redactie van zo'n blaadje kunt benaderen. Misschien kunnen zij een leuk artikeltje aan jullie initiatief wijden.
Verder lijkt een "open dag" mij een heel leuk idee.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:46

Het werven van fondsen is een heel stuk makkelijker als je ingeschreven bent als stichting (helaas kost dat ook geld-een aantal jaren geleden ongeveer 800 gulden) Het is verboden om zo maar geld te vragen "op straat". Ik neem aan dat je niet alleen spullen nodig hebt maar ook geld voor DA rekeningen en zo. Ken je iemand in een commerciele functie (vertegenwoordiger of zo, iemand in verzekeringen) die bv aan bedrijven kan vragen of ze de boxen waar de paarden in staan kan sponseren (reclame op de boxen dus). Of contacten met de plaatselijke ponyclub ! bv een wedstrijd organiseren waarbij de opbrengst (mischien ook ponyritjes voor kinderen) naar jullie paarden gaan ? Een echte collecte houden is volgens mij verboden, maar op "prive" terrein van de PC met een stand van jullie met foto's van de paarden mag wel !
Misschien ga ik te ver nu, ik zal er nog eens over nadenken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:56

Ideeen toegevoegd! Haha!

Anique_Vaandrig schreef:
Tot nu toe heb ik deze ideen van jullie gekregen:

- Een open dag organiseren, met een loterij, bingo en demonstraties van bokkers die dit willen.
- Een site maken.
- Reclame maken doormiddel van foldertjes
- Advertenties zetten in krantjes, internet ed.
- Media inschakelen.
- Artikel laten schrijven bij een paardenblad
- Inschrijven als stichting, zodat we misschien kunnen collecteren (Leuk, met bokkers die met mandjes met geld langs de deuren gaan Haha! )



Mag je wel collecteren als je ingeschreven staat als stichting?

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:58

Ja, mits het een stichting is zonder "winstoogmerk" en je toestemming vraagt aan de gemeente waarin je wilt collecteren

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 17:08

Je kunt Hart van Nederland es bellen? Naja of zo'n ander programma, een met wat gevoel voor drama *LOL* Fox kids?