Penny meisjes droom?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Penny meisjes droom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 13:52

Af en toe heb ik echt het idee dat ik in een penny meisjes droom beland ben.
Dat begint eigenlijk ong 2,5 jaar geleden toen ik Dennis en Tammy begon te verzorgen. Echt geweldig vond ik dat. Eerst alleen poetsen maar later echt alles, zelf af en toe voor een paar nachtjes mee naar huis nemen(ik heb een klein beetje land bij huis).
Na bijna een half jaar mocht ik ook met Dientje naar de club mocht voor les. Dat was iets wat ik al heel lang wou maar had geen eigen paardje dus dat kon niet. Ik heb tot nu toe al heel erg veel van Dien geleerd. Helaas ook een zwaar ongeluk met haar gehad maar dat heeft onze band alleen maar versterkt. Daar kan je ook echt alle 'penny'-dingen mee, zonder zadel het bos in, langs de weg, zonder tuig in de bak. Echt zo'n geweldig paardje.
De dag nadat Max verdronken was heb ik Dennis gekocht. Wat was ik zenuwachtig. D'r is in de dagelijkse gang van zaken helemaal niets veranderd, ik verzorgde Den al voor de volle 100%. Nu moest ik het alleen financieel ook rond kunnen krijgen.
Dennis was een 'doorsnee' shet. Beetje harig met een buikje. Maar ik kreeg zo veel positieve reacties dat iedereen het zonde vond dat ik er een heel klein beetje aan dacht om hem te castreren. Maar wat moet je anders met een hengst zonder papier.
Stef heeft mij toen in contact gebracht met het NMPRS. Daar kon Dennis wel goedgekeurd worden als dekhengst. Op het nippertje heb ik alle papieren voor elkaar kunnen maken en opgestuurd naar het stamboek. En 23 maart 2002 is Dennis met een 1e premie levens lang goedgekeurd als dekhengst en werd nog dagkampioen in zijn type ook! Dan heb je een 'gewoon' leuk hengstje gekocht en dan sta je in eens met een kampioen!!!!!!!!!!
Het is ook echt zo'n 'penny-paardje' vind ik. Een engel in de omgang, zelfs met kleine kindertjes gaat het perfect. Zo voorzichtig. Gaat echt voor de volle 100% voor mij. En daardoor kan ik echt het alles er uit halen wat er in zit. Een ander lukt dat meestal net niet helemaal, hij is wel braaf maar net dat kleine beetje extra zal hij niet doen. Echt heel mooi om te zien, echt een plaatje.

Soms denk ik, ik heb al zo veel. Maar ik wil graag nog meer. Ik heb nog zo veel dromen. Maar er zijn al zo snel zo veel dromen in vervulling gegaan, eerst een eigen paardje, toen dat we elkaar gewoon zo goed aanvoelen, hij werd ook nog eens goedgekeurd.

Ik ben echt bang om nog eens wakker te worden uit deze droom. Het is gewoon allemaal zo mooi *Ciska glimlacht met dromerige oogjes* .

Den blijft echt super en het staat vast dat ik hem echt nooit meer kwijt zou willen. Lovers

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:45

Heerlijk toch zo'n leven. Ik heb dit idee ook wel is hoor vanwege Laica hoe dat allemaal is gegaan en nu nog gaat Lachen

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:05

Tsssk *zit hier vreselijk jaloers te kijken* Tong uitsteken Ik heb 't op zich ook wel getroffen, ik rijd nu 'n heel lief paard bij en nog western ook Lachen (wat ik dus graag wilde) Maar 'n eigen paard zit er helaas niet in Huilen , kan niet wachten tot het eindelijk zover is Haha! Het lijkt me echt gaaf om gewoon zelf te weten wat je ermee doet en alles erover te zeggen hebt Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:43

Ik weet echt precies wat je bedoelt Ciska, zo voelt het voor mij dus ook!

Geheel onverwachts kwam ik bij Marjon & Pinky terecht.
Uren kon ik me er vermaken samen met Inge. We mochten en deden echt alles samen. Hij was mijn alles, toen al. Lovers
Totdat Wilma op een dag vertelde dat hij verkocht werd. Ik wist niet wat er gebeurde. Mijn droom viel letterlijk in duigen. Ik hoefde nooit geen paarden meer!
Hoe het allemaal gegaan is is nog steeds vaag maar binnen een week was Pinky van mij!
De eerste tijd ging het aanzienlijk minder. Pinky was een echte hengst (en ik had totaal geen ervaring met veulens/hengsten en al helemaal niet met een eigen pony!) en dat leverde nogal eens tot rotsituaties...
Toen we ineens een paradijs (onze weide nu dus) aangeboden kregen sloeg alles om. Van een bagger weitje met een vervelende pony naar een werkelijk pony-paradijs met een super pony. En dat is het gebleven!
Na die tijd volgden er nog zoveel dromen meer die ook uitkwamen:
* Inge kocht Mysty, en we konden dus alles samen doen met broer en zus
* Pinky werd voor de kar beleerd en deed dit nog beter dan dat ik ooit heb kunnen dromen
* We kregen gezellige stalgenoten (Linda met Yordi en binnenkort Corine met 2 geitjes)
* Caitlin kwam om Pinky te rijden en ook dat gaat geweldig
* Alle dieren die we maar willen kunnen en mogen we daar houden
* En voor mij iets heel belangrijks: Pinky is van een lelijk eendje veranderd in een plaatje... En nee, ik ben niet de enige die dat vind, hihi *kijkt trots Haha!*

Maar uiteraard blijf ik ook dromen...:
* Ik wil mijn rijbewijs halen en een pony trailer kopen
* Caitlin & Pinky naar de ponyclub en iedere week een 1ste plaats prijs Knipoog
* Een 2e pony.....

Maar inderdaad, soms heb je van die dagen dat je ineens beseft wat je allemaal hebt... Geweldig Lovers

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 21:02

Pinky_girl schreef:
Maar uiteraard blijf ik ook dromen...:
* Ik wil mijn rijbewijs halen en een pony trailer kopen
* Caitlin & Pinky naar de ponyclub en iedere week een 1ste plaats prijs Knipoog
* Een 2e pony.....

Maar inderdaad, soms heb je van die dagen dat je ineens beseft wat je allemaal hebt... Geweldig Lovers

Tja, deze dromen zijn het ook wel zo'n beetje voor mij. Rijbewijs zodat ik met Den op pad kan(trailertje heb ik al Haha! , ben d'r echt heel trots op).
Een geweldig ruitertje voor Den. En een 2e pony, ik heb d'r al een op het oog Schijnheilig , ik moet alleen nog maar gedult hebben om het financieel ook rond te kunnen krijgen.


Vanavond had ik echt weer een van die geluks momenten. Super met Den gelangeteugeld en daarna nog ff op Dien gestapt. Eventjes met een halster en een touwtje, maar na een paar minuutjes haalde ik het touwtje d'r af en toen lekker zonder tuig haar de bak door gereden. Puur op gevoel, echt zo geweldig.

Kim, je moet van de zomer maar eens in dit paradijsje langs komen. Dan kom ik ook nog wel een keer in jou paradijsje langs Knipoog .