Iemand informatie over VDL Neckar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Iemand informatie over VDL Neckar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 22:31

Ik heb een driejarige merrie op het oog, een Neckar X Nimmerdor X Notaris.

Wat mij nu alleen verbaasd is het volgende:
Neckar is een goedgekeurde KWPN hengst, duits/frans gefokt.
Zijn vader is Alexis (Hann.) en zijn moederlijn is S.F.
Nu houdt op het papier van de merrie de info achter Alexis op. Oftewel, zijn vader is Obekend, evenals (logisch) de ouders daarvan.
Dit staat dus op het papier van de merrie (KWPN vb papier)

Op de site van VDL staat echter dat de vader van Alexis de bekende Alme Z is... ?? Hoe kan het dat daar de afstamming wel bekend is en bij het KWPN niet?
Heeft iemand enig idee?

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 11:47

Laatst kreeg ik een welsh papier onder ogen, waarvan bij de vaderlijn vanaf de 2e generatie niets meer was ingevuld.
Was een importhengst, en ze hadden geen zin om op te zoeken, hoe de afstamming verder was...

Geen hengst van het eigen Nederlandse stamboek dus...
Dat zou hier ook wel mee kunnen spelen.

Verder vind ik Neckar een hele leuke hengst, als je VDL even een mail stuurt. Info@vdlstud.com kunnen zij je vast meer vertellen!

P.s. Ik heb even op Del Mar gezocht, en als je daar Alexis invoert en de goede opzoekt, krijg je ook gewoon dat de vader van Alexis, Alme Z is...

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 12:19

Ik heb vdl al een mailtje gestuurd, maar heb er nog geen reactie op gekregen.
Wat ik vreemd vind is dat op de site van het kwpn, bij Neckar achter alexis ook alles onbekend is, maar ze keuren toch geen hengst goed met onebkende ouders cq voorouders?

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:20

Nee inderdaad.
KWPN heeft gewoon de informatie niet compleet. Dat komt een hele enkele keer voor...

VDL reactie kan wel even duren... Haha!
Dekseizoen is al in volle gang...

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 12:40

Ach ja, dan hebben ze wel anders aan hun hoofd...
Kan er net zo makkelijk even langsrijden, kom er toch langs vanuit mijn werk..

Kan natuurlijk ook even kontakt opnemen met het kwpn, net zo makkelijk!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:07


Als mensen weten wie ik ben......ik weet het zelf ook Lachen dus bespaar je een pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:10


blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:21

Naam: Onze Fons
Geboren: 25 februari 1996
Kleur: Schimmel (br. geb.)
Stokmaat: 1.67m
Bijzonderheden: Goedgekeurd kwpn hengstv. ALEXIS HANN , v. ONBEKEND
m. VIOLA STER PREF PREST
v. RIGOLETTO KEUR, m. MASONETTE STER PREF
mv. SENDBOTE HANN -- KURATOR II Fok./Eig.: J. CORNELISSEN LEDEACKERSESTR 28 5845 AT ST ANTHONIS
VERR. Z- 0122-96: S.6 D.5 G.7 GDP.5 ASP.6 STN.7,5 SVE.7,5 GSP.7


hier staat dat de vaer van Alexis onbekend is, dit is de afstamming van Onze Fons

Als mensen weten wie ik ben......ik weet het zelf ook Lachen dus bespaar je een pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:27

Afbeelding

pedigree bij bovenstaande link van Onze fons

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:40

Tekst uit het hengstenboek van het KWPN:

Bloedgroepenonderzoek, 1994
Het bloedgroepenlaboratorium van dr H. van Haeringen te Wageningen heeft bovenwater gebracht dat de hengst Alexis-Z geen zoon kan zijn van de hengst Almé-Z.
Het uit Duitsland ontvangen bloedpatroon van Alexis-Z omvatte slechts twee factoren, zodat opnieuw bloed moest worden getrokken. Daarbij is geconstateerd dat op basis van drie factoren die heel typerend zijn voor de nakomelingen van Almé-Z, Alexis-Z geen zoon van hem kon zijn.
Een herhaald onderzoek heeft de uitslag bevestigd (publ. 14-04-1994). Het is tot op heden (publ. 11-05-1994) nog niet duidelijk hoe deze situatie zich voor heeft kunnen doen.
Stoeterij Zangersheide, waar Alexis-Z is geboren, heeft aan de hand van de beschikbare administratie getracht aan te tonen dat de fout dáár niet is gemaakt.
Nagegaan is - en nog verder nagegaan wordt - of mogelijkerwijs toch een andere te achterhalen vader in het spel is.
Door middel van bloedgroepenonderzoek kan een zekerheidspercentage worden verkregen van 98%.
De hengstenkeuringscommissie is echter van mening dat dit bloedgroepenonderzoek niet het laatste antwoord kan zijn.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 18:53

Maar als er dus is aangetoont toen dat Alexis geen zoon kan zijn van Alme, dan doen de hengstenhouders toch iets fout door Alme wel te noemen in de stambomen van Neckar en Onze Fons?
Of denk ik nu weer te simpel :S

ik heb het kwpn een mailtje gestuurd en vdl ook, dus ik wacht wel af... Gaaaap

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:51

Hallo,

Het KWPN beweerd dat Alexis Z geen zoon is van Alme Z. Maar wat ik mij afvraag klopt het hele onderzoek wel??

Volgens Zangersheide, de fokker van Alexis Z is hij wel een zoon van Alme Z. Zij hebben alles gecontroleerd en volgens hun is Alexis wel een Alme. Andere stamboeken zeggen ook wel dat Alexis Z een Alme is en erkennen dat. Waarom zegt het KWPN dan dat het niet zo is??

Ik zelf heb een Amaretto I zoon. En Amaretto I is een Alexis Z x Gotthard afstamming. Op het papier van mijn paard staat achter Alexis ook onbekend. Hij heeft dan ook KWPN papier. Hij is namelijk de laatste zoon van Amaretto I. De merrie was gedekt kort voordat Amaretto I overleed.
Als ik er papier bij vraag van een andere stamboek dan komt er achter Alexis wel Alme te staan.

Als je kijkt naar het type paarden van Alexis, dan herken je er wel Alme in terug. En dat kan toch niet zomaar?

Als ik jouw was zou ik voor de Neckar gaan. Is een leuke hengst en aan de afstamming te zien moet dit ook een leuk paard zijn.

George, We'll miss you. You were a great rider and a great trainer.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 18:40

Ik heb de merrie nu op stal, een braaf dier, waar nog erg weinig mee is gedaan, maar er zit geen kwaad in en dat is toch belangrijk.
Ik vindt het nog steeds een vreemd verhaal.. en heb nog niets gehoord van kwpn of vdl, maar wat niet is, kan nog komen...

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers

cron