hoe puzzel inlijsten????

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Casca
Berichten: 4066
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

hoe puzzel inlijsten????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-06 17:42

Ik weet niet of het hier hoort:

Probleempje, ik heb nu mijn puzzel van 2000 stukjes af en wil hem graag ophangen. Maar hoe kun je dat het mooist doen?? Dat je niet meer van die puzzelrandjes ziet, zodat het net een schilderij lijkt? Moet er dan glas voor?? of juist niet? Moet je de puzzelstukjes vastplakken op de achtergrond? of kunnen die ook los met glas ervoor? Zou je er met blanke lak overheen moeten zodat je die randjes van de stukjes niet meer ziet??

Ik weet het echt niet Weet iemand wél hoe het moet??? Ik vind hem namelijk echt heel mooi en wil hem in mijn kamer ophangen. Alvast bedankt als je tips hebt

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni


Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:43

je moet hem in ieder geval niet afbreken

hoe je het het beste kunt doen weet ik ook niet, ik zou de stukjes in ieder geval wel vastlijmen, voor het geval er iets mee gebeurd, anders kun je weer overnieuw beginnen


benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:44

sowieso moet je de stukjes vastplakken op de ondergrond. ik zou hem hierna even bekijken. is het nodig om er wat voor te plaatsen? is het nodig om het af te lakken?
mijn ervaring is dat het door een glasplaat te veel gaat glimmen (doen de stukjes ook al een beetje).

...

Casca
Berichten: 4066
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-06 17:49

ok, bedankt

ik moet ze dus wel vastplakken, (lijkt me erg veel werk, stukje voor stukje vastplakken)..

Dat aflakken wilde ik vooral doen om de randjes te laten verdwijnen, ik weet niet of dat op een andere manier ook mogelijk is?!?

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:00

Casca schreef:
ok, bedankt

ik moet ze dus wel vastplakken, (lijkt me erg veel werk, stukje voor stukje vastplakken)..



Als je gewoon de puzzel omkeert, besmeert met lijm, en een onderkant erop plakt, is het niet zoveel werk

[o]

Britt

Berichten: 18877
Geregistreerd: 18-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:02

ik zou er wel een glasplaat voordoen als je het niet doet en er raakt een stukje los dan is het ook zo zonde om het kwijt te raken.. misschien kunnen ze je wel verder helpen bij een knutselwinkel!

Casca
Berichten: 4066
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-06 20:09

een winkel, daar ga ik het eens vragen

ja, verootjoo, goed idee had ik nog niet aan gedacht

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni

Anne_Baukje

Berichten: 6659
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:15

Ik heb vorige week ook twee puzzels opgeplakt. Gewoon geen lijst er omheen. Ziet er zo ook leuk uit. (Op een gekleurd groot stuk karton geplakt)

Volg mij op Facebook om op de hoogte te blijven van acties, workshops en nieuwe tekeningen!
Tekeningen in opdracht, workshops en een webshop met tekenmateriaal! : http://www.realisme-inportret.nl

PolosportJ

Berichten: 1283
Geregistreerd: 24-02-05
Woonplaats: Uddel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:21

lijkt me ook juist wel mooi als je de randjes er door heen ziet geeft wel appart effect denk ik

www.EquiSpecial.nl
Bij EquiSpecial komen kinderen met "speciale" leerbehoeften tot hun recht!

Casca
Berichten: 4066
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-06 20:46

@babe: was het dan wel stevig genoeg??? (mijn puzzel is 98 x 75 cm)

@ PolosportJ: misschien ook wel ja maar het zijn juist de kleine details waarvan ik het jammer vind dat er net een lijntje overheen loopt, ik dacht dat dat misschien nog wel te verdoezelen viel

Om deze gaat het trouwens
Afbeelding

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 01:13

Mijn oma heeft ook puzzels ingelijsd. Ze heeft ze met blanke lak ingesmeerd aan de bovenkant zodat ze vast zitten. Daarna in een lijst doen en ophangen en klaar

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

D_Travis

Berichten: 4928
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Hgv Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:25

wat een mooie puzzel!!!!!!!!!

ik zou niet weten hoe je dat zou moeten doen..

Geen zin meer in een onderschrift

Anne_Baukje

Berichten: 6659
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:55

Ja hoor, ze hangen al een week aan de muur. Ik heb wel een foto.
Wat een prachtige puzzel trouwens!

Volg mij op Facebook om op de hoogte te blijven van acties, workshops en nieuwe tekeningen!
Tekeningen in opdracht, workshops en een webshop met tekenmateriaal! : http://www.realisme-inportret.nl

Anne_Baukje

Berichten: 6659
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:05


Volg mij op Facebook om op de hoogte te blijven van acties, workshops en nieuwe tekeningen!
Tekeningen in opdracht, workshops en een webshop met tekenmateriaal! : http://www.realisme-inportret.nl

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:09

bij een hobbywinkel kun je speciale puzzellijm kopen om een puzzel vast te plakken. Dit heb ik ook gedaan met mijn paardenpuzzel en het is erg goed gelukt! Hij is inmiddels als zo'n 9 jaar ingelijst

Casca
Berichten: 4066
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-06 12:30

@babe: Die zijn ook mooi!

@siebjelover, speciale puzzellijm?? grappig! nou ik ga zo even naar de winkel kijken of ze die ook hebben!

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga er eens even flink mee aan de slag

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 07:27

succes

sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:01

misschien vastplakken met die plakkers voor foto's?

Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:27

wij hebben ook een joekel van een puzzel thuis aan de muur hangen. gemaakt door ons allemaal uit zuid-afrika. echt een hele mooie. we hebben hem op de achterkant van een grotere lijst gelegt dan de puzzel en daarom heen passepartout (of hoe je dat dan ook schrijft ) door dat er heel strak tegenaan te leggen blijven de stukjes goed liggen. er hoeft dan niet geplakt te worden er zit een stuk glas voor, wat het mooiste is (en ook wat duurder eigenlijk) om glas te gebruiken dat niet het licht weerspiegelt veel succes!

* Never alone | Wait for me

Casca
Berichten: 4066
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-06 18:05

dus het kan ook gewoon in een lijst met glas ervoor?? dat is nog het meest simpele

Ik ga even kijken of er een omlijsting is in precies die maten even googlen

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aeckker03, Afanaisa91, Caoilfhinn, Chita, Jessica_1998, MarJon, MyChoice, robinxfellow, RoronaZorro en 25 bezoekers