Migraine?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 12:16

In onze familie zitten een aantal mensen met migraine en gelukkig hoor ik daar niet bij.
Het lijkt er nu op dat mijn zusje wel een hele nare vorm te pakken heeft. Koppijn, soort verdoofd gevoel (gaat heel snel weer weg) en ze kotst echt alles uit. Ook de paracetamol dus.
Zijn hier mensen met tips oid hoe je zo snel mogelijk van de koppijn af komt? Of hoe je wél paracetamols naar binnen werkt?

We hebben er best wel haast mee anders moet zij morgen het huwelijk van onze zus missen en dat is natuurlijk wel bijzonder zuur! Alle tips zijn welkom! (beterschaps wensen ook, ze voelt zich echt heel erg naar)

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:18

Zetpillen misschien? Even langs de apotheek, die hebben vast wel een idee! Eventueel even de huisarts bellen voor een recept. Tegen de misselijkheid wil cola drinken ook nog wel eens helpen.
En beterschap natuurlijk!

Nulla tenaci invia est via

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:19

Je hebt pillen tegen migraine die je van onderen erin moet stoppen. Die schijnen sneller te werken en je kunt ze er niet uit kotsen. migraine is beroerd, heb er ook wel eens last van.

De hond is de betere mens

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:19

Mijn moeder heeft dat ook, de dokter geeft daarvoor of hele sterke pillen of wiet..(heeft mijn moeder nog niet gehad hoor)..maar dat kan uitkomst brengen.
Verder veel rusten, mijn moeder probeert ook wel eens een paracetamol naar binnen te werken maar als de rest van je lichaam daar niet aan meewerkt houd het vrij snel op..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:21

Dat zijn dus zetpillen Desiree *LOL*
Wat zeg je dat soort dingen toch altijd heerlijk!

Nulla tenaci invia est via

stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:21

Bij de dokter kun je wel zetpillen krijgen tegen de misselijkheid bij migraine.. maar weet niet of je zus daar echt op zit te wachten.. Knipoog in elk geval lekker op tijd naar bed lijkt me, slaap doet bij mij altijd wonderen.. Beterschap voor de ene zus en natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met de andere!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:22

Margreet schreef:
Dat zijn dus zetpillen Desiree *LOL*
Wat zeg je dat soort dingen toch altijd heerlijk!

maar nu weet ze in ieder geval dat zetpillen niet zijn om oraal in te nemen! Haha!

De hond is de betere mens

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:25


Puntje! *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:26

Wat bij mij het enige is dat werkt is een donkere, koele ruimte en absolute stilte. Overgeven doe ik eigenlijk nooit meteen, dus de medicijnen blijven aardig zitten als ik ze slik. Het overgeven begint meestal pas een paar uur daarna en geeft een soort van opluchting, terwijl ik er toch hondsberoerd van wordt Verward Heel vreemd iets, migraine...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 12:27

Dat wist ik al wel... Scheve mond
Het is wel heel zielig, want ik zit nu saucijzen te verorberen en zij kan een glaasje water met paracetamol niet eens binnenhouden. Zetpillen had ik idd ook al aan gedacht. Ik hoop maar dat ze morgen beter is, want zij mocht bruidsmeisje zijn...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:28

--->>~~* BETERSCHAP *~~<<---

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:29

Bij mijn moeder is het meestal 1 dag heel heftig en de volgende dag gaat het weer, dus hopen dat het bij haar ook zo is..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:29

Sonja schreef:
Wat bij mij het enige is dat werkt is een donkere, koele ruimte en absolute stilte. Overgeven doe ik eigenlijk nooit meteen, dus de medicijnen blijven aardig zitten als ik ze slik. Het overgeven begint meestal pas een paar uur daarna en geeft een soort van opluchting, terwijl ik er toch hondsberoerd van wordt Verward Heel vreemd iets, migraine...


het is bij mij zo, dat als ik ga overgeven, dan krijg ik daarna meteen een felle aanval maar daarna gaat het ook over. Helaas duurt het bij mij heel lang voordat ik moet overgeven. Daarbij zie ik er ook altijd tegenop.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:31

Tja, op DIT moment zal er weinig aan te doen zijn, behalve idd bedje in, gordijnen dicht en hopen dat de buren niet gaan boren ofzo. Je zou evt. de apotheek even kunnen bellen of je zetpillen zonder recept kunt krijgen, maar ik weet niet of ze die hebben.
Als je je medicijnen direct uitkotst, zijn zetpillen het beste alternatief. Ook niet zo erg om te gebruiken trouwens hoor, want je voelt je zo beroerd dat dat ding in je kont je geen reet meer interesseert Haha!

O en wat fijn is NA een migraineaanval: verzachtende oogdruppels van Vidisept heet het geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:35

Je kunt bij de apotheek opdoktersrecept injecties krijgen. Moet je in je bovenbeen spuiten. Is trouwens van immigran.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 12:35

Er is dus nog hoop... gelukkig maar!
Ze heeft nu haar oogjes dicht. Straks maar zien of er wat in blijft. Ik ben echt zó ontzettend blij dat ik hoogst zelden last van m'n kop heb... Da's echt goud waard! *klopt af*

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:36

Maar dan moet je dus een soort van held zijn om van je migraine af te komen.... Haha!
(Ik zou een slechte junk zijn, ik heb het niet op naalden.....)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:37

Ik weet niet veel om eraan te doen dan de opties die al genoemd zijn.
Ik wil je wel heel veel sterkte wensen! Beterschap

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:37

Laui! schreef:
Ze heeft nu haar oogjes dicht. Straks maar zien of er wat in blijft.


Slapen is bij mij het beste medicijn, ik hoop bij haar ook.
Beterschap!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:41

Sonja schreef:
Maar dan moet je dus een soort van held zijn om van je migraine af te komen.... Haha!
(Ik zou een slechte junk zijn, ik heb het niet op naalden.....)


Als je een echte migraine hebt ben je blij als je die naald erin mag steken Haha! Het is een soort schiet apparaatje, je hoeft dus alleen op een knopje te drukken.

Mijn zus gebruikt ze en bij haar is de migraine binnen een half uur over dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:45

O dan is het niet eng, dat zijn entpennen voor suikerziekte ook niet. Maar als ik een echte spuit zie dan ehhhh.... Haha! ga ik er bij liggen... Held he... *LOL* Van een ander kan ik het goed zien, maar bij mezelf, nee dank je...

Ik krijg van m'n huisarts geen gericht medicijn tegen migraine,moet het met een hoge dosis buprofen oplossen. Omdat ik niet vaak genoeg een aanval heb en het zelf goed genoeg kan beheersen. Volgens hem krijg je met de gerichte medicijnen toch een bepaalde gewenning waardoor je steeds meer moet gebruiken, dus dat moment stellen we zo lang mogelijk uit.
TJa, ik ben geen dokter en hij wel dus hij zal wel gelijk hebben. Ik mag trouwens niet klagen, als ik van de koffie,chocolade en zoetstoffen afblijf zit ik op gemiddeld 5 tot 6 weken tussen een aanval, dus dat is redelijk uit te houden.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 12:49

Hmm, spuiten is ff wennen. Eerst heeft mijn moeder het bij mij gedaan. Dan werd ik ook helemaal slap (spuit beter), later heb ik het zelf gedaan. Dat waren wel van die échte injectienaalden. Het went, maar ik ben wel blij dat ik maar 6 weken hoefde en daarna niet meer.
Ik had toen wel zoiets van: oh jee, nu is er helemaal geen barricade meer om straks heroïne in te gaan spuiten ofzo, maar ja, daar heb je gezond verstand voor he. Denk dat als ik weer zou moeten spuiten ik weer ff moet wennen, maar als je het goed doet (niet tegen je botvlies aan) dan voel je d'r niks van...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:21

Immigran is echter wel zo duur dat het alleen voorgeschreven bent als je er heel slecht aan toe bent met migraine. DAt geldt dus niet voor mij; ik loop niet met mijn kop te bonken tegen de muur of te kruipen over de grond omdat ik niet weet waar ik blijven moet (ja, er zijn migraine patienten die echt zulke aanvallen hebben!!!!!).

Maar ik lig wel met koppijn in bed in het donker, niet in staat om te werken, en erg misselijk ook. Soms trekt het zelfs door in mijn kiezen, dan is het net of ik kiespijn heb.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:38

Sonja schreef:
Wat bij mij het enige is dat werkt is een donkere, koele ruimte en absolute stilte. Overgeven doe ik eigenlijk nooit meteen, dus de medicijnen blijven aardig zitten als ik ze slik. Het overgeven begint meestal pas een paar uur daarna en geeft een soort van opluchting, terwijl ik er toch hondsberoerd van wordt Verward Heel vreemd iets, migraine...

bij mij dus precies hetzelfde

Verder weet ik helaas ook geen andere optie

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:41

Hoopte een goede tip te vinden.
Heb al twee dagen migrane en het gaat niet over.....
Dus ga maar weer mijn bedje opzoeken....

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djodjodjo, GoogleAdsense, GrapeshotBot, hel1, kamsel, Shettepret en 35 bezoekers