Wat is je moeilijkste oefening?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Wat is je moeilijkste oefening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 21:50

Hallo Allemaal!

Ik ben erg benieuwd welke oefening jullie met je paard het moeilijkst vinden om in een proef te doen?

Bij mij is dat de stap. Tolstoi wil zich af en toe te vast in de bovenlijn houden, waardoor dit ten koste van de zuiverheid van de stap gaat.


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:03

Poeh dat verschild per tijd eigenlijk. Als iets wat minder gaat dan train ik er hard op met mijn instructrice en dan gaat het wel weer wat vooruit. Gelukkig maar Haha!

Maar een oefening waar we toch nog steeds moeite mee hebben:
midden/uitgestrektegalop. Magic versnelt meer dan dat ze verruimt. Het is wel al heel veel beter, maar nog niet wat het moet zijn

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:09

De teugels op maat maken na het halsstrekken Bloos Daarna komt meestal galop en dat heeft hij al door Knipoog

Verder vind ik niet echt moeilijke oefeningen in het B/L1(maar L1 zit nog niet echt in mijn systeem, ben pas een keer gestart). De stap gaat super, terugrijden na de middengalop geeft nog weleens problemen en in het wijken wordt hij wat heet. Maar teugels op maat maken is echt het ergste Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:12

Middendraf Haha!

Voordat ik er iets uitgeperst krijg wat in de verste verte lijkt op middendraf.......


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:15

De galop, daarbij word Risco altijd erg heet en drammerig. Vooral als ik dan een volte 10 meter wil maken. Dan laat hij niet lekker los in zijn kaak. Soms wil hij dan niet lekker op de buitenteugel komen, zodat je de bocht niet haalt of uitbreekt. Dan ziet het er niet uit..

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:04

Ik heb niet echt moeite met oefeningen.
Het punt is dat ik heel soms even vergeet om vooruit te denken.
Dan en ik aan het rijden en dan ben ik soms zo geconcentreerd bezig met iets dat ik even vergeet eraan te denken van hoe gaat hij reageren en hoe los ik dat op.Zo van ships ik had eigenlijk het beter zo en zo kunnen oplossen(snap je hem nog?)

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:34

mijn 2 paarden zijn compleet verschillend van elkaar. Met de 6 jarige heb ik een broertje dood aan galops onderdelen omdat ie van nature geen goede galop heeft. Dat breekt nu echt wel op, nu er steeds meer galop in de proeven voorkomt. Ik ben dus continue bezig om de 3 takt en de sprong te bewaren en dan heb je al snel de neiging (ik dan tenminste) om met je bovenlijf te gaan "duwen". overigens laat hij alle galopsoefeningen wel correct zien (springt bv. altijd de changementen netjes in enen, terwijl je juist zou verwachten dat paarden met een matige galop weleens in tweeen wisselen) maar ik heb echt het idee dat ik ontzettend hard moet werken om hem goed te laten galloperen. Hij is geen paard dat van zichzelf lekker door galopeert. Zijn draf is overigens wel goed en zijn stap toppie. Maar die galop

Mijn andere paard is Mister Elastiek, maar ik kan nog weinig over hem vertellen omdat ie nog vrij groen is.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 00:20

Galop, hij valt nog iets naar binnen en is daarom nog niet lekker ontspannen en lastig om in de verzameling te houden. Maar we maken al vorderingen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 06:09

Ik start zelf nog niet, en van wat we doen is nog niets echt moeilijk, maar wat mij nou echt vreselijk moeilijk lijkt is de 'eenvoudige'galopswissel.
Galop, stap, galop. Weet nu al dat Fleur en ik daar enorme moeite mee gaan hebben, helemaal als ze lekker heet is op vreemd terrein Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 06:28

Triumph heeft nog ietwat moeite met schouderbinnenwaarts,
die hebben we gister voor het eerst een paar keer gereden en hij was nog iets onrustig in de aanleuning *LOL*

Verder heb ik met Ozep zat zwakke punten, dat is met name te wijten aan het feit dat de basis nog niet goed genoeg bevestigd is. Met name overgangen terug doen dan wat rommelig aan.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 06:29

Uitstrekken! Een groot moeilijk iets voor een tinker met korte pootjes! Hoewel je juist de galop zou verwachten maar die is eigenlijk juist perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 06:59

Achterwaarts!
Lois gaat heel braaf en recht achterwaats. Alleen wanneer ik hem een beetje scherp aan de hulpen heb wil hij nog wel eens gaan vliegen, dat ziet er niet uit Haha!

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 07:02

ehhh, voltes en andere figuren waar ze korte wendingen op moet maken. Ze is altijd een karreknol geweest zal maar zeggen, altijd in zijn rechtuit. Ze glijdt half onderuit bij het maken van een volte. Maar ach, is eigenlijk ookniet nodig als je geen goed bak hebt om in te rijden en toch op het pad in de wei rijdt. Ik ook alleen maar rechtuit.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 07:22

De uitgestrekte stap, het halstrekken en de middendraf. Die leveren mij problemen op.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 07:50

De galop! Marca kan zo scheef als een H......toeter zijn. En dan probeer ik haar recht te krijgen wat ten koste gaat van de impuls. Ze gaat dan zo stuiteren VRESELIJK. Maargoed het word steeds beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 07:57

De spin en changementen in series, maar daar zijn we ook pas net mee begonnen dus da's niet zo onlogisch, komt wel goed.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 08:10

Dat is een kwestie van het ritme leren aanvoelen, Sonja. Ik kon de tempi's maar niet onder de knie krijgen, tot op een dag: ik had het ineens door! Nu rij ik er makkelijk 15 achter elkaar! Knipoog

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:41

Eenvoudige wissel, en het galopappuyement naar links. Niet dat mijn paard zo scheef is, maar ik ben het wel. Haha!
Stap is idd ook een zwakke plek, maar daar heb ik me al een beetje bij neergelegd.

Navragen is beter dan afvragen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:45

travers is bij ons echt bagger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:54

Verzamelde draf

Verzamelde galop gaat goed, maar bij de draf vind hij het erg moeilijk.
Ik krijg hem wel al beter op de achterhand als eerst en hij houd het ook steeds wat langer vol, maar we zijn er nog lang niet.

Zowieso vind hij alle draf onderdelen moeilijker als de galop onderdelen.

In de stap moet ik gewoon zorgen dat ik eigenlijk zo min mogelijk doe, dan gaat het goed.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:58

Had veel moeite met schouderbinnenwaarts. Het is moeilijk om zijn binnenachterbeen ronder te houden en niet over de buitenschouder te laten wegvallen. Travers mocht soms met meer lengtebuiging.
Travers en appuyeren vind ik makkelijker dan schouderbinnenwaarts.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:05

Tyrza schreef:
Dat is een kwestie van het ritme leren aanvoelen, Sonja. Ik kon de tempi's maar niet onder de knie krijgen, tot op een dag: ik had het ineens door! Nu rij ik er makkelijk 15 achter elkaar! Knipoog


Ben er nog niet zo lang mee bezig, was al erg trots toen ik er eentje neer kon leggen op de plek die ik wilde Haha! maar ja life goes on dus nu wordt het wederom moeilijker.
Ik raak bij de derde meestal het gevoel kwijt, waardoor Mileen van de kook gaat en niet meer snapt wat ik wil Arm dier, ik ben ook vaak niet te begrijpen voor d'r.... Volgens mij denkt ze dat ze het fout doet als ik te veel achter elkaar vraag ofzo....
Ach, komt wel weer goed. En zo niet, dan ben ik al apetrots op wat we nu kunnen, dus ik ben toch wel superblij met d'r! Lovers Ik vind het al superknap dat ze zo vreselijk haar best voor me doet!!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:08

Jij hebt er zin in batje, dat je je nu al druk maakt om de Z-oefeningen Knipoog Daar wil ik nog niet eens aan denken Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:11

Galop op Bunny echt een ramp. Ze gaat er veel te hard, daarna alle kanten op, bij de volte valt ze ontzettend naar binnen.
Echt dat gaat nooit lukken.

Verder op paardne die wel een aardige basis hebben vind ik middendrag nog steeds erg lastig. En dan ook links rechts drijven in de draf.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:17

Op dit moment? Ontspanning, meegaan met de beweging en op de juiste momenten de juiste hulpen geven. Pablo is relatief stijf en doen veel oefeningen met achterbeen eronder zetten en de schouder naar binnen plaatsen. En dat in combinatie met teveel spanning aan mijn zijde wil het niet altijd. Daarnaast galopeer ik niet, veroorzaakt door angst.... Dus ben nu alleen nog bezig met draf en stap en dat is nu met de nieuwe instructie al moeilijk genoeg. Al is het wel makkelijker geworden de laatste maanden, dus wie weet zit de galop er straks ook weer bij......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, Caoilfhinn, Dunkeedoo, GoogleAdsense, Mark0919, tienus63, Vagabondo en 38 bezoekers