spullen kopen via internet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

spullen kopen via internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 21:01

Ik sta op het punt iets te kopen van iemand via marktplaats, maar ik heb dat dus nog nooit gedaan. Wat kan ik het beste doen?
Adres + telefoonnummer vragen?
Onder rembours verzenden (wat wel erg duur is Scheve mond )
Eerst geld overmaken, of eerst spullen ontvangen. Ik denk dat eerste, maar je weet natuurlijk nooit of iemand betrouwbaar is Scheve mond

Alvast bedankt!

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:03

volgens mij kan je binnen een bepaalde tijd je geld weer terugkrijgen via de bank , misschien is het handig om hier eens naar te informeren , dan kan je altijd als je het spul nog niet hebt je geld weer terugkrijgen binnen een bepaalde tijd

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:48

shiana schreef:
volgens mij kan je binnen een bepaalde tijd je geld weer terugkrijgen via de bank , misschien is het handig om hier eens naar te informeren , dan kan je altijd als je het spul nog niet hebt je geld weer terugkrijgen binnen een bepaalde tijd


Dat kan alleen als het wordt geïncasseerd, niet als je het zelf overmaakt.

Ik heb altijd gewoon eerst het geld overgemaakt en daarna werd het verstuurd. Ik vroeg altijd het complete adres en het telefoonnummer en probeerde dat via internet naar de naam te herleiden. Bij mij is er nooit wat fout gegaan. Onder rembours vind ik gewoon te duur.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:09

Ik heb meerder malen wat via Marktplaats gekocht, en gelukkig nog nooit problemen gemaakt.

Ik vroeg altijd via de mail het rekeningnummer van de persoon van wie ik iets kocht en gaf ook via de mail mijn adres en telefoonnummer aan de betreffende persoon.
Het geld maak ik vaak dezelfde dag nog over en vaak heb ik binnen 2-4 dagen het gekochte spul in huis!
Een keer heb ik ook wat opgehaald, dat waren leren rijlaarzen, de vrouw waar ik de laarzen van kocht wilde ze liever niet ophalen en ik kon ze gelijk mooi passen als ik ze ging ophalen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:13

Ik heb het niet zo op marktplaats. Ebay ligt me meer, daar heb je een soort waarderingsysteem voor koper en verkoper...dat zorgt ervoor dat de mensen netjes betalen en ook hun waardering kunnen uitspreken mocht er iets mis zijn met de koopwaar.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 11:50

Ik heb het net zo gedaan als Tessebes! Toevallig vanochtend nog. Verder heb ik al haar gegevens enzo.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:32

Inderdaad even via www.detelefoongids.nl kijken of het juiste adres bij de naam staat.
En dan kun je ook nog even naar diegene bellen om te kijken of hij/zij werkelijk op dat adres woont.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:07

Ik heb meerdere keren wat via internet gekocht. Ik heb alleen maar goede ervaringen. Ik heb voornamelijk van bokkers gekocht(en er aan verkocht).

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:02

Ik heb al best vaak wat gekocht en verkocht op marktplaats. Ik betaal gewoon via de bank en zo gauw die ander het heeft ontvangen sturen ze het op. Tot nu toe is dat altijd goed gegaan.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:08

Ik heb al vaak spulletjes gekocht en verkocht via internet.
Mijn ervaring is dat de koper eerst geld overmaakt en dat na ontvangst daarvan de spullen worden verstuurd. Meestal vraag ik als koper dan om een naam en adres/telefoonnummer, zodat ik contact kan opnemen wanneer er iets misgaat. Dat is gelukkig nog niet voorgekomen.
Ik heb er ook geen moeite mee wanneer iemand mijn gegevens wil hebben. Ik doe alles op een eerlijke manier, dus heb geen reden om mijn telefoonnummer te "verbergen".
Een keer is het gebeurd dat ik een fout had gemaakt in het rekeningnummer, waardoor een bedrag voor een rijbroek niet werd afgeschreven. Geloof dat dat bij een bokker was. Ze belde me daarover op, en toen heb ik het alsnog in orde gemaakt.

Rembours kan natuurlijk ook altijd, maar ik vind het een nadeel dat de prijs dan meteen oploopt. Dat vind ik het geld niet waard bij kleine aankopen.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:45

ik verkoop ook altijd via marktplaats maar ik koop niks via marktplaats maar als ik iets via marktplaats verkoop wacht ik eerst het geld af en daarna stuur ik het op en dan mail ik de koper dat ik het op gestuurd heb. en ik heb verder nooit een slechte indruk gemaakt geloof ik

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:49

Ik vind onder rembours maar niks. met kopen is het veel te duur en verkopen wil ik ook niet onder rembours want als de kopers het dan toch niet willen ben jij wel je verzendkosten kwijt.

Ik doe altijd eerst geld overmaken dan sturen ze het me op. het is altijd goed gegaan en ik heb zowiezo de naam en woonplaats dus politie weet ze te vinden(is strafbaar).

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:52

Ik heb ook al eens iets verkocht en gekocht via marktplaats. Ik verstuur pas als ik het geld heb en ik heb het op dezelfde wijze gekocht. Eerst geld overmaken en vervolgens kreeg ik het een paar dagen later in huis. Ik heb er gelukkig nog geen problemen meegehad.

Ik vroeg ook om de ander zijn adresgegevens en telefoonnummer en gaf dat van mij.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:38

Boogiegirl schreef:
Ik vind onder rembours maar niks. met kopen is het veel te duur en verkopen wil ik ook niet onder rembours want als de kopers het dan toch niet willen ben jij wel je verzendkosten kwijt.


Bij verzenden onder rembours moeten ze altijd eerst betalen, voordat ze het pakje open mogen maken, dacht ik. Het kan dus niet zo zijn, dat je het teruggestuurd krijgt, zonder dat ze het betaald hebben.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:41

Tessebes"]
[quote="Boogiegirl schreef:
Ik vind onder rembours maar niks. met kopen is het veel te duur en verkopen wil ik ook niet onder rembours want als de kopers het dan toch niet willen ben jij wel je verzendkosten kwijt.


Bij verzenden onder rembours moeten ze altijd eerst betalen, voordat ze het pakje open mogen maken, dacht ik. Het kan dus niet zo zijn, dat je het teruggestuurd krijgt, zonder dat ze het betaald hebben.
[/quote]

Maar als de verkoper het niet op komt halen ben je wel de rembourskosten kwijt, én je bent je spullen nog niet kwijt..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:48

batje"]
[quote="Tessebes"][quote="Boogiegirl schreef:
Ik vind onder rembours maar niks. met kopen is het veel te duur en verkopen wil ik ook niet onder rembours want als de kopers het dan toch niet willen ben jij wel je verzendkosten kwijt.


Bij verzenden onder rembours moeten ze altijd eerst betalen, voordat ze het pakje open mogen maken, dacht ik. Het kan dus niet zo zijn, dat je het teruggestuurd krijgt, zonder dat ze het betaald hebben.
[/quote]

Maar als de verkoper het niet op komt halen ben je wel de rembourskosten kwijt, én je bent je spullen nog niet kwijt..
[/quote]

Dat is waar, zo had ik het nog niet bekeken.