Doorrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sansjo
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Weert

Doorrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 22:29

Ik heb de laatste tijd met zo'n warm weer heel erg veel last van mijn billen doorrijden. Het duurt dan zeker 3 weken voordat het genezen is. Ik draag katoenen ondergoed dus daar kan het niet aan liggen. Wie herkent dit probleem en wat heb je ertegen gedaan?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:33

Ik heb 1x gehad bij een puzzeltocht bij 30 graden. Misschien kun je er van te voren wat opsmeren, uierzalf of zo?

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:10

voor het rijden smeren met uierzalf of vaseline. na het rijden smeren mer zinkzalf. ( dit zorgt dat de blaren weer uitdrogen en genezen )

het blijft een probleem. zeker met warm weer . Ik ken het heb ook katoenen onderbroeken die het minst zweten maar dan nog....

en stappen is funest. wanneer je voelt dat je billen het hebben gehad.. effe aandraven. dan krijgen ze weer lucht Knipoog

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:19

Misschien een gelzitting voor op je zadel kopen? Want zo doorrijden is geen pretje!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:22

en inderdaad gelpad, maar dan nog heb uik er wel last van hoor, maar wel minder dan zonder gelpad.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:36

Ik heb er ook al erg veel last van met warm weer en ook ik heb gewoon katoenen ondergoed aan.
Ik denk dat ik ook maar eens ga smeren met zalfjes.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:43

Da's een pijnlijk probleem.
Een seatsaver (gelpad voor op het zadel) helpt idd. wel iets.
Ook het dragen van een luchtige rijbroek kan wat schelen.
Katoenen ondergoed zonder naadjes is inderdaad een aanrader, zou ik ook zeker doen.
Maar als je er bijv. zo'n synthetische rijbroek over draagt dan ga je toch weer zweten, een dunne katoenen broek is imo. het beste.
Je kunt ook nog een keer zo'n broekje met een zeem proberen, schijnt bij wielrenners goed te helpen.
Als het echt superwarm is en je voelt dat je behoorlijk begint te zweten, kun je ook tussendoor eventjes afstappen.
Even een paar rondjes lopen helpt zeker, zo krijg je weer wat lucht en je koelt zelf ook wat af.
Succes !