Hoe hoog is de wei bij jullie afgezet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Hoe hoog is de wei bij jullie afgezet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 19:15

Mijn paard sprong namelijk over de wei heen.
Ze is 1.68 ongeveer en die wei was veel te laag afgezet. Kwam net bij haar borst.

Nu is de wei verhoogd naar ongeveer 1.20 .
Ikzelf vind het nog niet echt hoog,maar nu kent ze de wei enzo wel, dus hopelijk springt ze er nu niet meer overheen.Ook ligt er een sloot om een deel van de wei heen.

Elke dag een uur of anderhalf aan een touw laten grazen in weer en wind is ook niet alles...(ik hield haar zelf vast dan he.)

groetjes van kelly

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:57

Mijn paard springt ook weleens over de wei heen, is helemaal niet erg hoor ! Knipoog Haha!
Maar als ie over de omheining heen springt, dat is minder leuk.... Frusty
1.20 mtr. is een redelijke hoogte, daar is imo. niks mis mee.
Wat wel een rol kan spelen is dat je paard wat te weinig respect heeft voor de omheining.
Een schrikdraadje kan wat dat betreft wonderen doen !

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:02

Bij Yorghos staat rondom herashekwerk. Een metertje daarvoor een stroomdraadje van ong. 1.20 hoog zodat hij bij het hek wegblijft. Gaat prima op die hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:06

Bij elk paard verschillend voor hoe hoog (en laag)het ontsnappingsvrij is.

Kawa stond stroomlint van 1.40 en jumpte er nog vrolijk overheen.
Daarna op 1.60 bleef hij erachter.
Alleen ging hij er toen onderdoor Lachen
En dat was 50 cm hoog, met flinke stroom.

Maar in die tijd stonden ze allemaal apart op de wei.
Sinds dat hij weer samen staat blijft hij vrolijk achter een metertje.
Maar de buitenkanten zijn schat ik ook ongeveer 1.20

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:22

wij hadden het ook 1.60 hoog en dan verdeeld op 3 draden daarvoor hadden we nog een stroomdraad van 1.10 hoog dan durfen ze niet goed te springen omdat er twee draden met ruimte tussen zit.
Onze paarden bleven dan keurig achter het draad anders ook niet sprong er gewoon lekker over heen vroeger was het 1.20 dat deed hij met gemak. dus daarom 1.60 met extra voordraad.
veel sucses.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:52

Ons draden zijn ongeveer: 1.20
Daar springen ze over heen.
Erg vervelend, maar we doen er binnenkort 2.20 watt? op , misschien helpt het :d

Groetjes

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 21:24

Bedankt voor de reacties!
Ben iniedergeval blij te horen dat mijn paardje niet de enige is die eroverheen vliegt Tong uitsteken

Ik ga hoogstpersoonlijk controleren of er genoeg stroom opstaat Party!!
Dan weet ik het iniedergeval zeker he. Knipoog

Ik hoop dat die sloot ook helpt (die ziet ze toch zeker wel??) en ze kent de wei nu ook.

Tsja,en als ze er nu nog overheen springt? Dan heeft ze mooi pech hoor,de boer heeft heeft het betaald (lief he!) ik denk dus niet dat ie het nog een keer hoger af zal laten zetten.
Overmorgen ga ik de gok denk wagen,21 uur per dag op stal is een rotleven,dus het zal er toch een keer van moeten komen.

groetjes van kelly!

stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:59

Bij ons op stal staan de stroomdraden maar op iets van een meter hoog. En das eigenlijk wel te laag, want die van mij is af en toe ook aan t vakje hoppen.. (En neemt daarbij af en toe ook nog wel de halve omheining mee.. Haha! )Gelukkig maar dat ze t met de meeste paarden wel kan vinden, want ze gaat overal even langs..

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:25

Onze paaardjes springen over 120 en lopen door alleen e-lint. We hebben nu een plankenhek van 145 met een e-draad op 30 en 155.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:26

Bij ons is de omheinig erg laag, zo´n 90 cm.
Wij huren ons land nl. van staatsbosbeheer en die willen dat het roodwild er ook nog makkelijk in en uit kan springen.
Gelukkig hebben onze paarden nog nooit het plan opgevat om er over heen te gaan.
Ze hebben 5 hectare land en gaan ze eruit staan ze in het bos, de keus is dus niet zo moeilijk voor ze Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:07

We hebben 2 weides afgezet met hout en lint op 1.60m. De andere weides zijn lager afgezet maar wel met dubbel lint dmv die prikpaaltjes. Als ze daar uitspringen staan ze bijelkaar in de wei en dat is geen ramp. Er zijn ook nog veel weides waartussen een flinke strook met bomen en struiken zit dus dar valt al helemaal weinig te springen. Mijn paardje blijft netjes tussen de lintjes *LOL*

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:09

Bij mijn verzorgpony's is de 'omtrek' van de wei afgezet met een hek van ruim 1.20 en daarin zijn verschillende 'stukjes' ingedeeld met stroom lint op een hoogte van 70 à 80 centimeter. Dit blijkt hoog genoeg te zijn want ze zijn nog niet uit de wei onstnapt.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:19

Het is ong 1.20 hoog. Het laagste lint zit op ong 30/40 cm. De hoogte maakt niet zo veel uit bij ons, het moet met de shetjes juist laag zijn. Maar we hebben van alles staan, van shet tot KWPN'er. Alles wat groter is dan shet blijft d'r bij ons netjes achter.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:25

Aan de wegzijde is het 1.30 hoog gok ik,
aangrenzend aan de buurman is het een stuk lager, ik denk ruim 1m, dat omdat hij prikkeldraad heeft en wij hebben daar aan de andere kant ter hoogte van het prikkeldraad planken hebben vastgeschroefd.
Tot nog toe is er maar 1 keer een paard overheen gesprongen, zal je net zien dat dat ook nog de hengst was Haha! Diegene met het minste springtalent *LOL*
Tegen de andere buurman is het maar zo'n 90 cm, maar daar staan enorme sparren vrij dicht op elkaar, dus dat laten ze wel uit hun hoofd om daar tussen te springen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:36

ik gok ook zo'n 1.25 m.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:19

bij ons is de het stroomdraad 1,40m hoog en 10cm laag, daartussen zitten nog 4 stroomdraden, komt omdat ze grootste er anders overheen gaat en de kleinste eronderdoor....

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:31

Ik heb weides die met sloten zijn afgezet, niet eens zo heel breed, en dat gaat prima. Een andere wei is onderverdeeld in kleinere stukken met stroondraad en dat staat op ongeveer 1.10m hoogte de hoogste en de laagste op 50 cm. Ook daar blijven ze braaf achter.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:51

Wij hebben witte linten van 4 cm breed op 1.40 meter en op 1 meter. Daaronder zit gaas. Achter de draden zit een sloot van goed 2 meter breed.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 11:17

Ow,als ik jullie reacties zo eens lees is 1.20 helemaal niet zo laag dan.Eerder gemiddeld.
ik zou ook wel met planken willen ja,maar dat is hartstikke duur .
Ben al blij dat de boer het betaalde!

groetjes van kelly!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:29

Mijn wei is 1.50 afgezet langsachter en opzij, de andere kant is maar 1m, maar daar staan erzoveel bomen dat ze er niet aan denken daar over te gaan. En de kant van de tuin is met hout afgezet op 1.40cm. De mijne zijn nog niet over de omheining gegaan, wel over de stroomdraad als we al 's de tuin afspannen en over de staldeur ook 's (merrie), hengst liep er lompweg door!!!! Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:44

ik denk dat het bij ons dik 1.20 staat!
mijn buren hadden een paardje die sprong telkens over 1.50 heen ofzo! raar beest! moesten ze speciale palen aanschaffen en hadden zehet opgetrokken tot zowat 2 meter!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 17:12

haha jeetje zeg, ik was vandaag aan het rijden,zie ik aan het veld tegenover me een stuk of 9 paarden lopen. Dit was net naast het spoor dus levens gevaarlijk.
Bleken het de verwaarsloosde paarden van de buurvrouw van de boer te zijn.

Ook zei heeft haar wei op zo;n 1.50 afgezet met 4 hele brede linten en stroom. Maargoed, was echt levensgevaarlijk natuurlijk al die paarden bij het spoor en aan de weg, maar uiteindelijk hebben we ze allemaal kunnen vangen.
Wat bleek,hebben ze gewoon met zijn allen zitten dollen en tegen een paal aangeknald,die paal was zo rot dat die onmiddelijk is gebroken.
Heel de afrastering is nu aan gort (niet bij mij gelukkig) want ze hadden ook nog tegen andere palen lopen knallen ofzo.

Maargoed, na het rijden heb ik Xena maar los in de wei gezet,en....het ging heel goed gelukkig!
Net als wat sommige van jullie al aangeven,als een paard de wei uit wilt gaat ie er toch wel uit.
Maar Xena wordt nu iniedergeval niet meer 'uitgenodigt'om er uit te springen.Hopelijk blijft het zo goed gaan!

groejtes van kelly

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:33

1.14 m, ik doe bij de drachtige merrie die binnenkort een veulen krijgt driedubbel draag 40 mm en 20 mm (het derde draad (zit bijna op de grond) is vooral voor de hond, zodat die niet te veel bij het veulen komt). Alle andere paarden staan achter een draad van 40mm of 20 mm dikte.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:00

Wegkant 1.80cm en aan de kant van het boerenpad 1.50cm (tennisdraad- dat heb ik hoogstpersoonlijk in m'n eentje er tegenaan gezet, en ik zal je vertellen....degene die dat heeft uitgevonden moeten ze opsluiten )

Aan de binnenkant heb ik schrikdraad (op lichtnet) met om de 50m rope'o'cut doosjes die het draad (hopelijk) doorsnijden als er een paard in hangt. Het was een hels karwei, en ik moet zo nog +/- 1 hectare doen Verward

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 20:48

haha hey mist, ik begrijp niet wat voor 'draad'je nu bedoelt,maar ik begrijp wel dat het veel werk is! haha
Veel succes ermee he! Hopelijk springen ze er dan niet overheen,anders heb je alles voor niets gedaan.
by the way,we wonen best dichtbij elkaar. ach ja , whatever.haha

groetjes !