U2 ingeschaart!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

U2 ingeschaart!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 18:07

Om half tien vanochtend was het zover: U2, de tweejarige Jet Set hengst van ons moest worden ingeschaart!

De lokatie was ergens in het zuiden van Zeeeland, nog onder Middelburg.

Aangezien U2 nog nooit van het terrein af was gekomen sinds zijn geboorte, was het dus de allereerste keer dat hij de trailer in moest. Uit voorzorg had ik de trailer aan de kopse kant van de stal gezet, zodat hij niet links of rechts kon uitwijken. Nog een paar balen aan de zijkant gelegd waar nog wat ruimte was om weg te springen en alle losse spullen opgeruimt.

Ik had joetje (zijn koosnaampje) eerst even losgegooit om zijn ei kwijt te laten raken. Mijn vriend (B_e_e_r) durfde hem zelfs nog op te jagen! Maar dat terzijde...

Dus na het opjagen heb ik hem meteen meegenomen naar de trailer en hij liep in eerste instantie mee zoals hij altijd deed (dus: al bijtend en half springend in mijn nek... Haha! ), totdat hij de klep zag en bijna zijn nek brak: Hij begreep niet dat hij zijn benen moest optillen om op de klep te komen! En bij nader inzien, die klep was toch wel errug eng!

In eerste instantie gavan wij hem de tijd om even te snuffelen aan die enge klep, maar uiteindelijk bleek de stal toch véél interessanter!

Ondanks de lichte dwang van een longeerzweep (let wel, we hielden hem alleen tegen zijn kont aan) en zoete woorden van mijn kant, vertikte hij het om maar op de "enge, schuine, zwarte ding" te stappen. Hij verstijfde volkomen, dus ik besloot hem maar even in stal bij te laten komen en wat sedalin te geven. Hij kreeg voor zo'n 210 kilo, dus niet al te veel, voor het geval dat hij om zou kukelen in de trailer.

Na een kwartier ontspande Joetje al wat lichaamsdelen, dus we deden weer een poging. Nu hadden we intussen maar wat stro op de klep gelegd, zodat het er minder eng uitzag en kruislings longeerlijnen gespannen om hem op te sluiten.

Wéér brak hij bijna zijn nek en bleef hij als een ezel staan, totdat iemand hem eens een flinke tik op zijn kont gaf (hij was inmiddels half versuft, dus dat hij ie even nodig). Hij kwam naast de klep te staan. Nog even gesjort en een tik gegeven en meneer stapte er in 1 keer in!

Na een afscheidshinnik naar zijn stalmaatjes en het antwoord van hen terug, vertrokken we.

De hele weg heeft hij geen pas verzet, alsof hij nooit anders heeft gedaan.

Na een rit van 2 uur (het was wel een vuurdoop: zo'n lange rit voor de eerste keer!), zagen we zijn toekomstige maatjes al in het land staan. Een stuk of 10.

We laadden hem uit en ook dat verliep soepeltjes. Vlak voor het weiland werd hij toch even verlegen en durfde niet verder, maar uiteindelijk raapte hij al zijn moed bij elkaar en liet zich braaf in het weiland "deponeren".

Dat was wel spannend: al die mannen bij elkaar! Een grote Fries, die kennelijk de baas was, inspekteerde hem grondig. Een andere KWPN-er, die als 2 druppels water op Joet leek, greep hem meteen in nek en liet niet los. De Fries deed daar nog even een schepje bovenop door op zijn knieen in de benen van Joet te bijten. Ik dacht nog bij mezelf: Schop nou eens! Maar hij bleef heel zielig staan. Dat ging zo nog even een kwartier door en uiteindelijk werd hij redelijk met rust gelaten en gingen alle hoofden weer richting het gras.

Hij zal nog een hoop moeten leren om van zich af te moeten bijten. Gelukkig zouden er die dag nog wat nieuwelingen komen, dus wellicht dat de aandacht bij hem wel af zal nemen. Ik hoop maar dat hij zijn plaats vind!

Ik heb vandeweek nog wat foto's gemaakt. Hij zal wel veranderd zijn als ik hem eind dit jaar weer op zal halen!

Ach, ik ga tussendoor heus nog wel eens kijken....


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:00

Die zal zeker wel veranderd zijn als je hem weer ophaalt! Hopelijk dat hij dan ook weer de trailer op wil!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:29

Spannend zeg, lijkt me zo raar om je kleine kerel weg te brengen....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:46

Wow, knap hoor, van joetje dat hij de trailer (da één poging) inliep.
En eht meot wel heel apart zijn om je kleintje zo weg te brengen.
(ik ben benieuwd naar de foto's Knipoog)

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 20:00

Ach, zo'n kleintje was het niet meer hoor! Knipoog Het werd echt een brutale dondersteen, dus het werd tijd dat hij mocht gaan spelen met leeftijdgenootjes. Als we hem terughalen, gaat hij linea recta door naar de DA om wat te laten verwijderen... Knipoog

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:19

Heb je nog digi foto´s gemaakt?
Volgens mij heb jij een aardiga collectie paarden tot je beschikking en de afstamming liegt er niet om leuk hoor dat jonge spul zien opgroeien. Ga je hem zelf beleren en uitbrengen?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 20:23

De foto's die gemaakt zijn, zijn nog met de "gewone"camera gemaakt. Ze worden maandag opgehaald. Ik zal ze wel plaatsen (mochten ze gelukt zijn...)
En ik heb wel degelijk plannen met hem, maar ik laat hem eerst lekker genieten van zijn jeugd...Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 14:09

Ach gut, hoe zou het met hem zijn, zo de eerste nacht? Ik ga de boer zo eens bellen...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 16:04

Ik moet zeggen dat je er een heel leuk verhaaltje van gemaakt hebt
Maar ergers zie ik een 'ik mis hem wel een beetje" terug in jou reactie Tong uitsteken

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 16:10

Wij brengen over een half uurtje ook onze 1-jarige Burggraaf hengst naar zijn zomerweide, ben benieuwd hoe dat gaat *LOL* als jonge heer tussen allemaal andere 1 jarige hengsten.


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 21:36

Ik mis hem uiteraard, maar ik weet dat het goed voor hem is. Hij moet zich even door de eerste dagen heen slaan (letterlijk Haha!)

Ik heb gebeld en alles loopt in 1 koppel, dus hij wordt gelukkig wel geaccepteerd... Pfjew!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:54

ooh wat fijn dat hij geaccepteerd wordt!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Cantheon, Donnatella, furious, Isa_Sofie, MairiMacBran, mamabird, Marsie2, MissWeenie, MyWishMax, Nele80, RoxanneJessy, Vagabondo, Vuri en 109 bezoekers