Welke lijn, welke kenmerken Haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Welke lijn, welke kenmerken Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 00:40

Even de daad bij het woord voegen... Haha!

Naar aanleiding van mijn reactie bij de poll haflingerbloedlijnen, open ik hier het forum : welke lijn, welke kenmerken.
Misschien is het handig als je ook de vader van de moeder(v.m) en de vader van de moeder van de moeder(v.m.m.)
Misschien wel leuk om eens te kijken wat de diverse lijnen voor verschillen leveren.
En natuurlijk wat voor overeenkomsten!!
Dit is altijd handig voor mensen die willen fokken met hun Haf of voor mensen die er 1 nog willen gaan kopen.

Hoop natuurlijk op vele reacties!!!!

Angenita


Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 00:53

Zal als eerste beginnen:

Woestein, ruin dus uit de W-lijn.
v.m= A-lijn (Atoll)
v.m.m.=M-lijn (Massimo van Schafferden)

Karakter:
Kan een bink zijn maar ook een echte aansteller, zeer gehoorzaam en wil veel voor mijn doen, wel wat dominant.
Pikt alles vrij snel op, kan handig zijn maar gebruik ook wel eens iets tegen je of pikt iets verkeerd op.
Heeft veel aanleg voor dressuur, alleen zijn gangen schieten wel eens iets te kort, verder heel soepel in zijn lichaam.
Houd van veel afwisseling, kom vooral niet 3 dagen met hetzelfde ritje aan want dan doet hij het echt niet.... }>
Gaat eigenlijk voor mij wel door het "vuur" al zijn sommige dingen echt wel eens eng.... Haha!

Uiterlijk:
Kort hoofdje met brede kaken en smalle snuit (Full frontriem en keelriem, Cob neusriem en bakstukken.... al pas mijn Kieffer maat Cob vrij goed.. Schijnheilig ), niet super lang in de rug. zware hals.
Een niet te kort voorbeen, wel klein (1.42), redelijk achterbeen gebruik al kunnen zijn sprongewrichten wel soepeler (al zie je verbetering tijdens training).
Veel behang en een donkere vacht, hij heeft veel donker pigment.
Hoefkwaliteit kan beter.

Nou dit was het....... Knipoog

Angenita


smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:03

Nou dan ben ik de 2e maar Lachen

Marko, ruin dus uit de M-lijn.
vm. Alwin v/d Hoeve Werklust, dus A-lijn
vmm. Waldemar dus W-lijn

Karakter:
Hij vind snel alles goed zolang hij niks hoeft te doen, als hij aan het werk moet probeert hij je wel uit. Hij is ook snel bang, maar dit wordt steeds minder. Hij is super makkelijk en lief, soms wel een beetje drammerig. En het is een eetgraag Vork. Hij loopt heel gemakkelijk aan de teugel alleen z'n gangen zijn wat kort, hij buigt ook makkelijk. Springen kan hij goed!

Uiterlijk:
Hij is beoordeeld door iemand vanaf een paar foto's, weet niet ofdat er iets van klopt maar geloof het meeste wel. Schijnheilig

Mooie stevige haflinger, maar toch in het modernere type.
Hoofd mooi in uitstraling +
Oog voldoende groot +
Zeer mooie lange hals +
Heeft veel schoft +
Sterk in de lendenen +
Voor in de beweging zo algemene in druk niet slecht (maar zou iets meer ruimte mogen tonen voor)
Kruis helend en kort -
Staart inplanting laag-
Heeft veel oprichting algemeen in stand en in de beweging +
heeft mooi lang voor been +
Zou achter nog meer onderbreng mogen tonen in de beweging -
Hals is mooi aangezet en geen onderhals +
Mooie witte manen +
Schouder zou schuiner mogen zijn -
Hals hoofd aansluiting goed +

Hij heeft geen perfecte voskleur, hij is donker met een paar stippen (een witte en een stel zwarte) ook zitten er witte haren door z'n vacht.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Vogeltje
Berichten: 60
Geregistreerd: 16-03-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:58

Ik heb een jaarling dus ik kan nog niet alles vertellen over hoe hij zal zijn maar toch een poging: Clown

Naam : Willy van Hoeve de Krang (roepnaam Willow)
Vader : Wallenstein Hf.K 193 (De enige echte!)
Vader Vader: Winterstein
Moeder Vader: Charlotte
Moeder: Soraya van de Tobbersdijk
Vader Moeder: Amore
Moeder Moeder: Selina (Ster)

Willow:

Lief en ondeugend hengstje. Nog steeds erg gemakkelijk in omgang. In de kudde geen held (laagste in rang) maar samen met mij aan de wandel is hij toch wel macho.
Is niet gauw bang maar heeft iets vrees voor een vreemde ondergrond waar hij dan over heen moet lopen.

Hij is mooi donker van kleur zonder pigment er door heen dus helemaal egaal. Manen en staart ook spierwit en al vrij lang voor zijn leeftijd.
Mooi klein koppie maar dat kan allemaal nog erg veranderen natuurlijk!!
Groot veulen dus ik hoop dat hij toch zeker de 1.49 van pappie minimaal moet halen.

Nou dat was het wel zo'n beetje

Nature is more beautiful than art; and in a living creature freedom of movement makes nature more beautiful!!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:06

Dan ga ik wel met Stella!

Naam: Stella de Balloo
Fokker: T. Weggemans te Balloo
Vader: Star
Vader/vader: Stürmer
moeder/vader: Alma
Moeder: Celia van de Ylana_J Hoeve
Vader/moeder: Admiral
Moeder/moeder: Asterix

[img]http://80.84.243.99/_fotos/screensize/Stella(2).jpg[/img]

Stella is een haf met een vrije groot, lomp hoofd met een brede bles, geërfd van haar paps. Ze is stekelharig. Vooral 's winters overheerst het wit erg. Ze heeft een normale, niet al te korte/ te lange hals met vrije brede schouders. Haar rug is vrij kort met een nog kortere, vrije stevige achterhand. Ze staat op korte, stevige stampers met wat bredere hoeven eronder. Ze heeft keurige, droge benen. Haar staart is niet echt veel bijzonders, evenals haar voorpluk. Haar manen zijn niet erg lang maar wel lekker. Ze lijkt wel wat op haar opa (Admiral). Ze loopt vrij kort van voor, maar als je haar lekker door laat lopen kan ze best haar knietjes optillen (oké wel niet zo hoog, maar als ze haar showbuien heeft... dan tilt ze haar staart op en hup, SHOWEN!!). Van achter loopt ze niet stuwend, goed haar achterhand eronder drijven en ze loopt heerlijk.

Haar karakter... Ze is niet echt een knuffelpaard en best een muts. Het ligt er net aan hoe ze in haar vel steekt. De ene dag is ze chaggi en vindt ze niks goed, de andere dag wil ze alleen maar aangehaald worden. Ze loopt niet aangespannen, wat ik best jammer vind want ik denk dat ze het goed zou doen voor de wagen. Onder het zadel vindt ze alles best en we dressuren, springen, westernen en rijden met haar buiten. Ook wordt ze gelongeerd met dubbele longeerlijn. Wandelen vindt ze wel leuk maar ze heeft weleens dagen waarop ik blij ben dat ik haar hoofdstel in heb gedaan met de hengstenketting eraan want dan is ze strontvervelend.

Wel euh, dat was Stella in een notendop! Beslis zelf maar wat jullie van haar vinden!

Groetjes Denise.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:52

Ewalda,
v. Naxos N lijn
M. Eliza
VM. Mendel M lijn
MMV. Astral van liz Afghan

Karakter:
Is zeer eigenwijs. Als ze iets niet wil wil ze het niet en blijft ze zich aanstellen en weg schieten.
Is wel heel lief in de omgang en doet niets of niemand iets. Er heeft zelfs een kip een nest in haar stal gebouwd!
Met rijden is ze gehoorzaam, maar ze test je wel in. in het begin probeerd ze overal onder uit te komen.
Ze beschermd me toch wel. Mijn andere paard armando was eens helemaal door het dolle heen en kwam bokkend op mij af. Toen sprong Ewalda er letterlijk voor om me te beschermen.

Uiterlijk:
Normale lengte hoofd met smalle kaken en smalle neus. Vrij lang in de rug. Goede hals, Vrij horizontaal.
Een goed voorbeen, ook 1,42, goed achterbeen gebruik, heel ruim en onderzettend.
Veel behang en een 's winters donkere vacht,'s omers goudkleurig.

Nou dat was het wel.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:39

oke dan kom ik ook maar.
Mijn haflinger dekhengst heet dus Almnebel Imladris.
vader: Altjo van de kenterstreek.
vaders, vader: Admiral.
moeder/vader: Carasse.

moeder: Donny Imladris.
vader/moeder: Naro.
moeder/moeder: Dalma.
Dit is Almnebel Imladris.
Afbeelding
Almnebel is een leergierig haflinger met veel uitsraling en is zeer werklustig. Heeft haast geen geduld en wil het liefst alles tegelijk leren.
Verder heeft hij een zeer lief karakter en zal geen vlieg kwaad doen.
Hij heeft het hoofd van Altjo en het temparament van Donny Imladris.
Verder zijn, zijn gangen zeer soepel en ruim, waardoor hij naast stap, draf en galop ook kan telgangen en tolten.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:10

Ik heb ook een Haf , ze heet Ulla van Dijkzigt, ze staat te koop..

v. Niko
mv. Altjo van de Kenterstreek

Ulla is een zeer eigenwijze pittige Haf maar wel betrouwbaar, niet de makkelijkste onder het zadel...vandaar dat ik haar verkoop..

Gr. Clau

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:58

Sheril:
V: liz Alpha (van liz Afghan)
VM: Stecher
VMM: Nepal
VMV: Welf

Drie generaties eerder komen dus vier lijnen bij elkaar.

Uiterlijk: Elegant, maar niet heel smal, ik kan er als volwassene makkelijk op. Sierlijk klein hoofdje zonder bles, mooie hals, smalle benen, verder goed gebouwd. Loopt erg ruim (drafbalkjes moeten bijna op paardenmaat), mooi achterbeen. 1,44 hoog. In uitstraling echt een merrie, mooie grote ogen, lange witte manen en staart.
Ik hoor regelmatig van mensen, die in de paarden werken, maar niets met Haflingers hebben, dat ze haar wel heel mooi vinden.

Karakter: Betrouwbaar, maar zeker niet makkelijk. Ze zal niet zomaar slaan of bijten, maar kan heel makkelijk 'over de ze*k' gaan. In de omgang is ze braaf, maar vaak wel pittig en natuurlijk eigenwijs. Zo nu en dan kan ze wel echt merriegedrag vertonen, een beetje nukkig zijn. Bij spannende dingen, zoals de spuitplaats nog steeds is, kan ze heel onrustig worden. Onder het zadel is ze meestal lekker voorwaarts, wat kijkerig en ze probeert er snel onder uit te komen, maar als je dr eenmaal aan het lopen hebt Lovers . Bokken zal ze niet zo snel, wegrennen is wel heel leuk, en dat kan ze heel hard. Mijn instructrice, die ook paardenfysio is en dus heel wat paarden ziet, vindt haar erg slim, en dat vind ik ook. Ze is absoluut geen dooie, maar een beetje uitdaging zo nu en dan is ook wel leuk.

Maar vanuit welke lijn dit nu komt? Ik weet wel dat liz Alpha paarden geeft die qua extrieur goed aan de eisen voldoen, maar die er nogal een koppie op hebben, en dat is in haar geval ook zo. Maar veel dingen zie ik hier boven omschreven heb, komen bij veel Haflingers voor.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:01

En ik denk dat er van die lijnen niet zoveel meer over is, en dat je dus wel kunt gaan zeggen hoe je haf is, maar dat opvoeding daar zo'n enorme rol in speelt dat je geen 'goede' uitkomst krijgt.
Daarbij zit er in het gros van de stambomen meer dan 1 lijn.

Daarbij zou je eigenlijk iemand moeten treffen die echt honderden Haflingers qua karakter heeft onderzocht om een beetje een 'goede' uitslag te krijgen.

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:02

Dat bedoel ik dus ook, Amulet.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:18

Ik denk idd niet dat hier echt iets uit zal komen wat per lijn geld ofsow, maar het is wel erg leuk om het uit te wisselen!

Over het algemeen heb ik wel is gehoord dat de A- en de St- lijn het meest rijtypisch zijn en dat dat ook de meest pittige zijn, maar of dit waar is dat weet ik ook niet...
Zelf val ik vooral op de St lijn maar waarom? Verward Knipoog

Over mijn paardjes:
Naam: Heidi
Vader:Star
MOedersvader Stromboli
Leeftijd: bijna 8
Hoogte: 1,43m

Heidi is een schat(natuurlijk Schijnheilig )
Ze is erg braaf, maar wel pittig.
Ze is opzich erg makkelijk in de omgan kan echt de raarste dingen met der doen, zonder dat zij rare dingen doet. Maar kan niet garanderen dat iedereen het kan, wnat ze is behoorlijk eenkennig, maar dit komt wel door haar verleden...
Met rijden is ze meestal erg voorwaarts.
Dressuur lukt ons aardig (rijd nu L2) Springen kan ze ook wel goed(vrij 1.15m, ben niet hoger gegaan omdat de emmers op waren Haha! ) En buiten is ze super, ze vind haast niks eng (eigenlijk alleen trackers, maar dat zit meer tussen mijn oren Haha! )
Als ze geen zin heeft kan ze weleens behoorlijk dwars zijn }>
Ze houd niet echt van knuffelen, maar wel om onder haar buik gekriebeld te worden *LOL*

Kwa uiterlijk is ze vrij zwaar gebouwd( heeft ze van mams)
Ze heeft de benen van Star(van die stevige brede benen.)
Haar achterbenen staan alleen niet helemaal recht(beetje koehakkig)
En ze heeft de ogen ook van Star, met een wit randje aan de zijkant.

Dan heb ik een jaarling, Steffen, nu ongeveer een maand ruin.
Zijn vader is Sturm en Moedersvader Star(moeder is Heidi)
Stef is ook wel vrij makkelijk in de omgan, maar hij kan ook behoorlijk druk zijn. En ook hij hou erg van gekriebelt te worden.
Over hem heb ik niet erg veel te vertellen, omdat hij pas een jaar is.

Kwa uiterlijk heeft ie een super lief koppie Lovers Wat wel op die van Sturm lijkt. En hij heeft een enorme dike staart (net als paps)
Zijn achterbenen staan ook nie geheel recht
Nou ja meer weet ik eogenlijk niet te vertellen

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:16

Nou dan kom ik wel met mijn Haflinger!
Naam: Fabiola v.d Sterrehoeve
V: Wimpel van de Beekenpieper
M: Marion van de Roskamp

Fabi is een luxe type haf van 1.45. Haar kleur is mooi vos een beetje goudkleurig. Ze heeft witte beentjes lange staart+manen. Ze heeft een vrij groot hoofd met een bles en een vrij rechte rug. ( W lijn he...)
Ze is erg lief met rijden en ook braaf. Ze wil graag voor je werken maar ze is erg eenkenning. Ze houdt van afwisseling anders vindt ze het saai worden. Dressuur kan ze super goed, ze was met haar vorige baasje L maar ze kan veel meer. Springen en voor de kar kan ze ook goed!
Naja das dus mijn haffie! Kan iemand mij vertellen hoe je foto's in je bericht kan zetten? Dan zet ik er eens een foto bij!

-* Nightwish here I come... *-

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:21

Miran schreef:
Dat bedoel ik dus ook, Amulet.


Sorry, heb niet de moeite genomen alle reacties te lezen.

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:28

M'n vorige haf Liera:
v. Ad van 't Vlier = A-lijn
vm. Adelbert =A-lijn
vmm.Winston =W-lijn

Liera is een hele lieve merrie van t oude type, alleen d'r benen passen totaaaal niet bij de rest Verward zijn nogal dun. Hengstenhals (zie avator), edel koppie en nogal breed van voren waardoor ze een beetje waggeld. Met rijden heel pittig en kan leuk lopen. Behoorlijk klein 1.36 m, is nl deel van een tweeling Lachen . Kleur: mwa lijkt wel oranje Haha! met enkele witte haren erdoor en lichte manen en staart.
Afbeelding

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:02

Beeeeetje kleine foto Frusty . Hier wat groter

Afbeelding

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:53

Mijn haffie:
Naam: Azra van 't Steeg
Vader: Matador v/d Bosrand (M-lijn)
Moeder: Astrid (v. Atoll) (A-lijn)

Karakter: leert super snel, schrikkerig, eenkennig, ongeduldig
Uiterlijk: grof gebouwd, lichte kleur

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:48

mijn superhaffie:
Naam:Maëstro
vader: Moik
Moeder: Nelly
Moeders vader:Wanko
Maëstro is Duits gefokt. Hij is helaas gecastreerd... Hij staat mooi in het hengstentype. Hij is 1,47cm groot, met veel manen en volle staart. Ontzettend luxe om te zien. Hij heeft geen grove opvallende afwijkingen.
Karakter: Snel schrikkerig en paniekerig. Met rijden ook, maar als je hem er goed bij kan houden dan loopt ie super. Hij heeft het zeker wel in zich om een goeie M of Z proef te lopen. (Nu ik nog!!) Hij is best wel eenkennig. Waarschijnlijk heeft hij vroeger een keer best op zn flikker gehad, want hij is bang voor mannen. Ik ben nu eindelijk zo ver dat hij bij "iets engs"langsgaat, vroeger ging hij er dan gewoon vandoor. Niet echt een doorsnee haflinger dus!! Maar wel een heeeeeleee leuke(maarja datzegt volgens mij iedereen van zn paardje!!)
groetjes Afke

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:17

hoi ik ben nieuw op bokt maar een aantal van jullie ken ik al. Ik heb ook een haflinger. Zijn naam is Andor en zijn vader heet Altjo van de Kenterstreek. Andor is heel eigenwijs maar wel heel erg lief. Ik heb andor nu bijna 1 jaar en ik vind zijn streken zoals halster afdoen en niet doorlopen in de stapmolen erg grappig. Maar soms ook heel irritant, want ik kan hem niet ergens vastzetten of hij is verdwenen. Andor is ongeveer 1,45 meter hoog. Hij vind het heel leuk om voor de kar te lopen.
Groetjes van Andor.

Veel spullen te koop!! Zie markt.
Lieve mensen doe ajb een bod want ik wil er echt vanaf. Dekjes mogen voor een prikkie weg.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:15

OK ik dan ook maar even.

Palermo van PS
merrie, wordt 8 juni 3.
V: Atlantic VV:Alpgraf MV:Harmonie
M: Passarina VM:Aram van het Maathuis MM:Pastral van PS


Afbeelding

Haar karakter...ppfff...eigenwijs, lief, knuffelig.
Zit geen kwaad in en vindt het leuk voor je te werken.
Is wel iets eenkennig en soms iets te eigenwijs om iets nieuws te doen.
Is een beetje onzeker in haar doen en laten.

Heel mooi hoofd *allemaal mijn mening dan he* met een knikje erin.
Mooi gebouwd, niet te fijn en niet te grof.
Loopt redelijk ruim voor een haf.
Mooie bos met manen en heerlijke oogjes die ik heeeel erg mooi vindt.

hahaha zal nog eens een objectief iets erop zetten als we naar de keuring zijn geweest.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:18

imgID=34959&src=gallery&usrID=flitsje[img][/img]

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:24

Ik probeer een foto van andor erop te krijgen maar het lukt niet echt sorry maar volgende keer beter.

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:45

Afbeelding


leetje ik heb het nog een keer geprobeerd maar als hij het nu nog niet doet moet je het allemaal nog maar een keer uitleggen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:08

Wat een altjo's hier. Haha!
Palermo, Andor, Almnebel, Ulla en natuurlijk arman. Maar die heb ik nog niet besproken.

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:32

oke mijn haf ook even dan:
Vader: Marnix van de Vuifwegen HF.K.171
v.v: Magister HF.K.120 (Nationaal kampioen, jaja)
v.v.v: Magier Pr.H.420326180
m.v: Isaura HF.K.3178

Moeders kant:
Moeder: Annelies van de Krommenhof HF.K.5394
v.m: Amor van Schafferden HF.K.45 (als iemand nog iets over hem weet???)
v.v.m: Adelbert HF.K.34
m.m: Sien van de Kempseweg HF.K.3059

Karakter:
Heel lief en aanhankelijk, erg eigenwijs, eigen wil, maar niet overmatig. Gewoon haflingers achtig eigenwijs. Leerst graag, begrijpt wel moeilijk. Ze doet haar best om dingen te leren maar vind het moeilijk om iets te begrijpen. Denk vaak dat ik iets anders vraag dan dat ik eigenlijk vraag. Ik moet heel precies in mijn hulpen zijn zodat ze niet dingen door elkaar haalt. Ik vind dit zelf niet nadelig omdat je zo heel veel verschillende en fijne hulpen kan geven waar al heel snel op wordt gereageerd. Een net iets andere hulp betenkent voor haar al iets anders. Het is wel heel erg goed opletten en heel fijn zijn in de hulpen. Wel extra lastig voor mezelf. Geef ook vaak overhulpen. Maar dat is een kwestie van wennen en oefenen. Ze is ook nog maar 4 ( 19-03-99). Als ze dus niet luisterd moet ik eerst heel goed bij mezelf nagaan of ik wel voor haar de goede hulp heb gegeven, ik moet dus eerst goed nadenken en kijken of ze niet goed reageerd uit eigenwijsheid of uit verkeerd begrijpen.
Tussen andere paarden is ze een beetje het buitenbeentje, maar staat altijd met dezelfde haflinger waar ze heel dikke vriendjes ondertussen mee is, dus daar heb ik geen last meer van.
Een echte knuffelkont.
Nieuwer type met een wat langer, smaller hoofd, maar nog wel een haflinger hooft, dus nog steeds wat fors, niet zoals sommige haflingers een soort half arabieren hoofd hebben. Verder goed in lijn: hoofd en nek passen bij lichaam en de benen ook. Sommige haflingers hebben van die hele dunne pootjes onder hun lichaam vind ik.
En ze heeft hele lange manen, maar een niet zo heel dikke staart.
Ohja. Ze heeft erg veel moeite met uitgestrekte en zelfs met een wat snellere draf. Heel raar.
Ja dat was het wel zo'n beetje.
oh nee. Ze is ongeveer 1.48 m, nog niet precies opgemeten.
Is western ingereden in eerste instantie maar ben later toch overgestapt naar engels. Veel buitenrijden, tektochten ( en dan echte waarbij we alles zelf meenenmen, dit jaar naar belgie), 1x in de week dressuur les, natural horsemanschip.

Zo dit was het echt. Haha

_______ Roos Koeter _______
Osteopathie voor Paard en Hond
http://www.rooskoeter.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, Laj1, Manny, Rex_Rolfo en 105 bezoekers