Welke trailer is de beste?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Welke trailer is de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 15:02

Ik weet niet of er al een topic over heeft bestaan, maar bij deze de volgende vraag:

Welke trailer vind je het prettigst en waarom? Is het vanwege de wegligging, ruimte, carrosserie, etc?

Licht het maar toe! Knipoog

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:19

Ik zelf ben gecharmeerd van de Ifor Williams. Degelijkheid, onderhoudsarm, bedieningsgemak van kleppen en wegligging zijn allemaal goed. Verder is de prijs/kwaliteits verhouding goed. Degelijke sterke trailer voor niet te veel geld. Ook stevig, weinig kans op een paardebeen die ergens doorheen zakt of trapt. Er zijn zeker ook minpunten maar die wegen niet op tegen de pluspunten.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:21

Atec Regency! Ruim, hoog, veel licht, lage instap, goede wegligging.
Die van ons heeft voerbakken en zadelkamer, heel makkelijk.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:22

westfalia, welk weet ik niet. mooi ruim, vol polyester. en de bovenklep is een klep ipv zeil ideaal.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:24

Maar die klep valt met een klap dicht. Met jonge schrikkerige beesten is dat niet erg fijn.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:43

Westfalia heeft een beroerde zadelkamer, die je moet openen boven de triangel...
Bij de Atec gaat de zadelkamer ten koste van de werkruimte die je voor de paarden hebt.
Het is wel duidelijk welke ik het fijnste vind Haha!

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:43

Zeker weten Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:45

Ik ga voor een Atec. Geen verstand van wegligging enz.
Maar ik heb een Atec en ben er erg tevreden over, niks mis mee. Heb trouwens een anderhalf paardstrailer, zonder zadelkamer. Gewoon niet nodig Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:52

Wij hebben pas 1 trailer gekocht en die gaat nog steeds mee. Echt een vergelijkend warenonderzoek heb ik dus nog niet toegepast. Onze trailer is nu zo'n 7 jaar oud. Het is een Atec Olympialine. Prima dingetje. Ondanks dat onze paarden af en toe de boel aan gort meppen leeft het ding nog steeds, hoewel de bodem (en ook de polyester opbouw) zijn langste tijd gehad lijkt te hebben. En dan is het oppassen. We zitten nu nog te dubben of we een alu bodem erin laten leggen of een nieuwe (met alubodem) kopen. Dit omdat de opbouw ook te wensen over laat en wij geen paard kwijt willen raken....
Verder zijn we er heel tevreden over, volgende trailer wordt weer een Atec Olympialine (Regency wil mijn zusje, maar dat is niet noodzakelijk en meer show dan praktisch). Degelijkheid kan ik niet heel veel over zeggen, sinds 5 jaar hebben wij nl. constant een trappeldoos erin gehad. Eerst een WPNer van 1.70 m en nu een arabier van 1.65 en dan moet je dus al heel snel dingen vervangen (zijwand van ijzer, nieuw tussenschot, trapschot, deurpost echt je kunt het zo gek niet bedenken).

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:57

Een Atec, ik heb er zelf ook eentje een 2-paards zonder zadel-
kamer

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:51

Ik heb afgelopend weekend een Hotra Elegance gekocht. Heb 'm nog niet, dus kan nog niet zeggen hoe het uiteindelijk bevalt, maar er is duidelijk over die trailer nagedacht! Super afgewerkt en de fabriek denkt ook echt met je mee, die lui weten waar ze het over hebben en pakken de (kleine en grote) dingen slim aan.
[VvdD] Trailer gekocht!!

Heb ook een paar keer een Humbaur achter de auto gehad, over de A6 met stortregen en rukwinden, maar de trailer gaf geen krimp, blok op de weg! (4.7 V8 Jeep scheelt waarschijnlijk ook wel...)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:54

Belker schreef:
Maar die klep valt met een klap dicht. Met jonge schrikkerige beesten is dat niet erg fijn.


Als het geregend heeft en er ligt water op is het ook niet fijn heeft mijn vader afgelopen weekend ontdekt *LOL*

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:56

Van de trailers die achter mijn auto hebben gehangen vind ik de Atec de fijnste wegligging hebben. Ik hoef geen zadelkamer (neem alleen maar tuigen mee Haha!), dus de Atec is voor mij ideaal.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:21

Westfalia, super fijne trailer ligt super op de weg en heeft voerbakken en een zadelkamer.

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:32

bockmann trailers.
mooi afgewerkt.Een erg goede weg ligging door langer tiksel.
Duitse degelijkheid en mooi vormgegeven.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 21:35

Daar kan ik over meestemmen, Thea!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:03

Belker schreef:
Maar die klep valt met een klap dicht. Met jonge schrikkerige beesten is dat niet erg fijn.


nee hoor als je hem goed tegen houdt niet. mijn paard vind de klep ook eng als je hem hard dicht laat vallen, als je hem rustig laat zakken is er niks aan de hand. verder heb ik er ook geen zadelkamer oid in zitten. oja het is een 2paards

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:55

Ik heb pas met 1 trailer gereden, Böckmann...superding! 2 paars, mooi zadelkamertje, voerbakken erin, haak om je hooinet op te hangen, rubberen vloeren, mooie rubberen beklede lichte laadklep, ligt als een blok op de weg (met een VW transport tdi ervoor), niet te hoge instap en lekker ruim. Veel licht, grote raampjes erin Lachen Lekker ding gewoon.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:31

Bockmaan is duur en heeft niks voor op andere trailers met Alko asjes. Hij rukt en snokt aan je auto, hangt zwaar op de kogel, ikke geen bockmann.
Westeria slingert, is niet stabiel en hangt erg duidelijk aan de auto. Erg spoorgevoelig.
Weyer doet het lekker soepeltjes, hangt licht aan de wagen, je voelt hem nauwelijks hangen.
Maar mijn Westfalia-lijk is toch echt wel heel erg lekker achter de wagen, die kan echt op z'n eigen wieltjes rijden. Ook het nog oudere Westfalia-lijk van kennissen is een genot achter de auto, rijdt ook gewoon op eigen wieltjes.
Weyer of Westfalia dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:34

Voor mij is de Ifor Williams echt ideaal.
Lekker ruim, makkelijk in m´n eentje aan te koppelen, geen gedoe met het middenschot (dat zijn en soort draaideurtjes), erg goede veren op de laadkleppen (met een hand dicht te doen), makkelijke sluitingen, voorlaadklep, hengstenrek en een super wegligging.
Hij is wel zwaarder als een doorsnee trailer dus je hebt een zware auto nodig.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:54

ikke schreef:
Bockmaan is duur en heeft niks voor op andere trailers met Alko asjes. Hij rukt en snokt aan je auto, hangt zwaar op de kogel, ikke geen bockmann.
Westeria slingert, is niet stabiel en hangt erg duidelijk aan de auto. Erg spoorgevoelig.
Weyer doet het lekker soepeltjes, hangt licht aan de wagen, je voelt hem nauwelijks hangen.
Maar mijn Westfalia-lijk is toch echt wel heel erg lekker achter de wagen, die kan echt op z'n eigen wieltjes rijden. Ook het nog oudere Westfalia-lijk van kennissen is een genot achter de auto, rijdt ook gewoon op eigen wieltjes.
Weyer of Westfalia dus.


Mijn Böckmann was niet extreem duur. Westfalia is nog veel duurder. En hij rukt en sjort niet aan mijn auto, hangt niet zwaar op de kogel. Hij heeft juist een super wegligging. Voor mij zeker weten wel een Böckmann. Bovendien heb ik een aluminium en dat hebben lang niet alle merken.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:15

Bockmann, Ifor Williams waren echte favorieten voor mij maar te duur. Ik heb nu een aantal jaren een Westeria en er super blij mee. Ligt als een blok op de weg, goed uitgerust, betaalbaar en degelijke kwaliteit. Ik heb hem vier jaar en nog nooit wat aan gehad. Wel wordt mijn volgende trailer een vol polyester ipv van hout (had daar toen het geld niet voor).
Bij Atec heb ik gemerkt dat snel deurtjes stuk gaan, kitranden loslaten (al bij meerdere gezien), rubber rond de ramen en laadklep laat snel los. Ramen zijn niet echt prettig ondanks ze wel super eruit zien maar niet zo prettig in te stellen dan de rechthoekige ramen die de andere merken hebben.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 11:19

ingrid"]
[quote="Belker schreef:
Maar die klep valt met een klap dicht. Met jonge schrikkerige beesten is dat niet erg fijn.


nee hoor als je hem goed tegen houdt niet. mijn paard vind de klep ook eng als je hem hard dicht laat vallen, als je hem rustig laat zakken is er niks aan de hand. verder heb ik er ook geen zadelkamer oid in zitten. oja het is een 2paards
[/quote]
Dat is dus een probleem als je niet zo groot en sterk bent. Ik red het niet om op dat smalle steuntje te staan, de klep te pakken en die dan ook nog eens tegen te houden als die dicht valt. Dan lig ik ook op de grond.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 11:19

thea schreef:
bockmann trailers.
mooi afgewerkt.Een erg goede weg ligging door langer tiksel.
Duitse degelijkheid en mooi vormgegeven.


Die heb ik ook. Een Genius Haha!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 11:22

ikke schreef:
Bockmaan is duur en heeft niks voor op andere trailers met Alko asjes. Hij rukt en snokt aan je auto, hangt zwaar op de kogel, ikke geen bockmann.
Westeria slingert, is niet stabiel en hangt erg duidelijk aan de auto. Erg spoorgevoelig.
Weyer doet het lekker soepeltjes, hangt licht aan de wagen, je voelt hem nauwelijks hangen.
Maar mijn Westfalia-lijk is toch echt wel heel erg lekker achter de wagen, die kan echt op z'n eigen wieltjes rijden. Ook het nog oudere Westfalia-lijk van kennissen is een genot achter de auto, rijdt ook gewoon op eigen wieltjes.
Weyer of Westfalia dus.


Heb voor de Bockmann een Weyer gehad en eerlijk gezegt bevalt de Bochmann veel beter! Alleen al omdat de vloer het echt veel beter houdt. De vleor van de Weyer was na een paar jaar toch echt rot!