Jawel, Spuit11 is zadelmak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Jawel, Spuit11 is zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 18:01

Vandaag de laatste stap gezet in het zadelmak maken van Spuit11. Ik ben er op gestapt.
's middags bijtijds naar stal gegaan, uitgebreid gepoetst en rustig aan gezadeld. Hoofdstel ingedaan, peesbeschermers om en richting longeervolte gestapt. In de longeervolte even 5 minuten gelongeerd om er wat energie uit te krijgen en nog even corrigeren op de bok vanwege de beugel en toen kreeg ik een SMS-je:

Katja zou een uur later komen kijken Haha!

Ja wat doe je dan? Alle voorbereidingen waren al getroffen, we waren er allemaal klaar voor. Verward stop je dan of doe je het gewoon. Boos! we deden het gewoon alvast. Later kon het nog wel en keer. Haha! .
We zijn de binnenbak ingegaan, Hielke nam de longe over en ik zette mijn voet in de beugel, zette af en..................
kon gewoon gaan zitten Pling . Jawel Gwenn vond er niks aan. Keek liever waar haar beloning bleef dan te denken dat ik daar niet thuis hoorde. Haha! . We hebben even wat gestapt met haar maar dat ging niet zoals gewenst want ze liep alleen daar waar Hielke liep vanwege het lekkers in zijn zak Vork . Nog wat op en afgestapt en haar lekker los in de paddock gezet met haar middageten.
Toen kwamen we Napoleon tegen. Deze bleek op een afstandje alles gezien te hebben.

Een uur later kwam Katja en die was van mening dat je zo een pony als huisdier in je woonkamer moest hebben. Het liefst had ze haar in haar binnenzak gestopt en meegenomen. Helaas voor Katja ging dat net niet. We hebben Gwenn weer gezadeld, meegenomen, gelongeerd en ik stapte er weer zo op. Dit keer hebben we haar meer laten doen. Stappen en draven met mij op haar rug. Gwenn deed het allemaal super braaf en is vanaf nu zadelmak verklaard. De plannen zijn nu dat ik over 1 week met haar door het bos cross Haha! . Ja ik heb weer een bospony. Clown

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:07

zo dat is aardig snel gegaan he
wil snel een foto zien van haar onder zadel ben reuze benieuwd

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 18:10

Dat is nu nog het probleem mijn fotograaf houdt ook de longe vast. Mijn andere fotograaf was niet op stal. Wie weet kan ik van de week wat afspreken.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:19

ja ben echt reuze beniewd.
zorg maar dat je snel een afspraak maakt Knipoog

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 18:20

Ach wie weet als de longe eraf gaat. Dan kan hij mooi foto's maken.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:34

Zo, dat gaat vlot met kleine Gwen! Had je niet gedacht zeker toen je haar net opgehaald had.
Maar kan Napoleon voortaan niet of foto's maken, of de longe vast houden, in plaats van op een afstandje meegluren. Knipoog

Dan hadden we foto's kunnen zien.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 18:37

Katja had misschien ook foto's kunnen maken . Maar die stond ook eigenlijk meer te kijken (en te kwijlen *LOL* ) Haha! .
Ach het ziet er hetzelfde uit alleen zit ik er op ipv dat ik de longe vast hou. er veranderd weingi aan haar houding en uitdrukking.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:46

Jeetje, dat gaat snel! Boven verwachting he? Supr joh, gefeliciteerd!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 18:54

We hebben een synoniem voor nuchter en koel in het hoofd zijn Gwenn Haha!