slingeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roosje86

Berichten: 12
Geregistreerd: 14-10-02
Woonplaats: Apeldoorn

slingeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 13:20

in de bak rijd roosje zowat in de bakrand en dat is heel irri want ik stoot mn knieën Huilen de hele tijd nu probeer ik het haar af te leren door op de binnen hoefslag te rijden, maar als ik dat doe dan gaat ze slingeren . Wat kan ik hier aan doen?? Party!!


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:34

verder oefenen.

leer je paard recht te lopen.
hou een punt in je gedachte recht voor je en ga der recht naar toe!

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:44

Paard goed ondersteunen, tussen 2 handen en benen en houw voor je zelf een punt recht voor je in het oog en richt daarop, dan wordt het voor jouw al makkelijker om te corrigeren, veel oefenen, en niet te lang doorgaan op de binnehoefslag, ff 5 min en dan weer een rondje overd de hoefslag (en niet de bakrand) duz buitenbeen eraan, en dan weer opnieuw.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:54

helemaal mee eens.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:59

je moet haar goed opsluiten tussen de teugels en je benen. begin eerst heel rustig in stap en wanneer dit goed gaat kun je proberen te draven. wanneer je denkt dat ze in draf nog te veel slingert moet je haar even terug nemen in stap en haar corrigeren. daarna kun je weer in draf proberen.
veel succes er mee Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:35

zit je zelf wel recht?je hebt vaak dat als je zelf niet recht zit dan loopt je paard ook niet recht moet je maar eens op gaan letten

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:19

Mijn ( jonge ) pony had dit in het begin ook heel erg, ze wist niet hoe ze moest rechtlopen. IK longeerde toch ook al heel veel met bijzetteugel, en die heb ik er ( op advies van mijn insturctrice) ook aangedaan met rijden, niet strak, maar alleen dat ze aan 2 kanten begrenst werd, zodat ze leerde wat rechtlopen was. na een week of 3 ging de bijzet er weer af, en liep ze al veel beter recht.

Ik wil je niet aanraden om een bijzet te gebruiken omdat ik jou en je pony verder nog nooit heb zien lopen. Ik wil alleen even zeggen dat het bij mij heel erg geholpe n heeft, jij kan dan het beste voor jezelf bepalen of het voor jou ook een goede oplossing is.
succes ermee!

(L)

spookymuts
Berichten: 78
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:41

het enigste wat je eraan kan doen is oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
probeer het anders om er een keer naast te lopenaan de kant van het hek dan.
gr.


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:43

Hoe bedoel je, Spookymuts? Ik denk niet dat ernaast lopen het probleem oplost?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:31

Hoe oud is Roosje?
Ik denk dat ze helemaal nog geen balans heeft. Let er goed op dat je zelf helemaal recht zit en niet stiekem naar één kant hangt. Veel op de binnen hoefslag rijden doet inderdaad wonderen maar het is niet van de een op de andere dag opgelost. Dit duurt wel even, heb veel geduld! Ga er niet te veel op letten want dan wordt het saai voor je pony, al die rechte lijnen. Blijf lekker rijden en sturen met je pony en gebruik de binnen hoefslag heel veel. succes ermee!!

She's my lady Lovers

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:49

Waarschijnlijk heeft je pony haar balans nog niet gevonden. Probeer haar goed op te sluiten en recht te laten lopen. Je moet dit probleem echt aan pakken, want anders blijf je hier lang mee tobben. Probeer lessen te nemen op haar.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:17

Rijd lijnen van de hoefslag af concentreer je op een ount recht voor je en rijd met 2 benen en 2 handen gelijk en rijd hem voorwaarts naar dat punt toe. Geef dan zo min mogelijk hulpen met je handen. Gewoon tussen 2 benen naar dat punt toe rijden. Maar vergeet de wendingen niet!

succes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nustice en 36 bezoekers