Buitenwedstrijd bij Hoogewaard in Koudekerk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Buitenwedstrijd bij Hoogewaard in Koudekerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 15:24

Ik wil misschien gaan starten in Koudekerk a/d Rijn (Zuid-Holland) op 22 juni a.s., maar ben benieuwd of er bokkers zijn die daar wel eens een buitenwedstrijd hebben gereden.
Wat zijn jullie ervaringen daar? Was het goed parkeren, was het op gras of in de bak, hoe was de organisatie etc. etc.
Alle verhalen zijn meer dan welkom!
Bedankt!


CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 08:32

op gras pakeee je de grond is onwijs slecht

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 08:48

Nimmedor schreef:
op gras pakeee je de grond is onwijs slecht


Ben je daar dan wel eens gestart? Ik zie dat je uit Almelo komt, dat ligt nou niet echt in de buurt lijkt me...

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:18

Stuur Nero hier op Bokt maar eens een PB, zij rijdt op die manege.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:43

Ik mag hopen dat voor een wedstrijd het terrein er wat netter bijligt dan gebruikelijk.
Tip: ga niet de stallen in want je jankt je ogen uit je hoofd als je ziet hoe die beesten erbij staan daar. Echt schandalig.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 18:00

Sonja schreef:
Ik mag hopen dat voor een wedstrijd het terrein er wat netter bijligt dan gebruikelijk.
Tip: ga niet de stallen in want je jankt je ogen uit je hoofd als je ziet hoe die beesten erbij staan daar. Echt schandalig.


Dat hoop ik dan ook, ik zou niet graag mijn paard zijn benen willen riskeren...
Mijn oude pony heeft er heel wat jaartjes vertoefd, hij heeft er van zijn 18e tot zijn 36ste gestaan (vlak nadat mijn vader hem verkocht heeft aan de eigenaar van de manege)! De stallen waren inderdaad destijds al niet je-van-het, maar mijn pony is er in ieder geval wel heel erg oud geworden!

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:07

Dan is het een heeeeeeeeeeele taaie geweest... Haha!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 10:27

Sonja schreef:
Dan is het een heeeeeeeeeeele taaie geweest... Haha!


Ja dat was het ook, maar ook nog eens een onwijs lief poepie!

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:45

Heette jouw pony toevallig Omar?

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 13:19

Sonja schreef:
Heette jouw pony toevallig Omar?


Nee, hij heette Andy. Hij is in 1982 bij de Hoogewaard gekomen, en ik geloof in 2000 overleden.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:29

Jammer, dan heb ik 'm niet gekend. Een kennisje van me heeft daar gestaan en een tijdje een heel oude pony verzorgd omdat dat dier in z'n stalletje weg stond te stinken en geen hond meer naar 'm omkeek. "t Was zo'n scheetje!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 19:13

Ooit, heel lang geleden, hebben mijn zusje en ik eenmalig een lesje daar gereden, mijn zusje heeft toen op Andy gereden. Maar dan heb je het over 12 jaar geleden.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 19:42

Ik ben dr 1 keer gestart, was op gras, vond het verder niet heel slecht ofzo, een vriendin staat daar wel op stal, haar shetje is was hoefbevangen en is toen (expres) doodgevoerd door staleigenaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:13

Oeiiiiiiiiiiiiiii da's een zware beschuldiging Lieke.......
Ik kan me niet voorstellen dat ze het met opzet gedaan hebben, ze houden daar op hun eigen manier best van beesten, maar ze zijn niet gehinderd door enige kennis en verstand van zaken.....
Vinden het dus ook heel normaal om een staldeur met strotouwtjes in de opening te hangen, en denken dat een potstal zo ver gepot kan worden tot het paard achter een meter hoger staat dan voor en ook z'n kop niet meer omhoog kan doen omdat 'ie dan tegen het plafond staat....
Echt een heeeeel triest zooitje daar, 'k zou d'r nog niet dood gevonden willen worden....

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 20:51

Ik ben bang dat het onderwerp hier wel erg "off-topic" aan het raken is.

Mijn enige vraag was of er wel eens iemand daar een buitenwedstrijd gestart was, en hoe de ervaringen hiermee waren.

Nu zijn we helaas verzand in het zwartmaken van een manege, wat mijn bedoeling niet was en waarvan we volgens mij niet na kunnen gaan of jullie beweringen juist zijn.

Ik stel dus voor om dit onderwerp maar te sluiten.

Ik doe er in ieder geval niet meer aan mee...

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:02

Odin schreef:
Ik ben bang dat het onderwerp hier wel erg "off-topic" aan het raken is........Nu zijn we helaas verzand in het zwartmaken van een manege, wat mijn bedoeling niet was en waarvan we volgens mij niet na kunnen gaan of jullie beweringen juist zijn....


Gaat idd een beetje offtopic, maar je kunt je afvragen of, als je zo'n manege een beetje kent, je daar wilt starten, en daar de kas wel wilt spekken.
MIJN beweringen zijn 100% controleerbaar, loop er maar binnen. Die van Lieke vind ik persoonlijk een te zware beschuldiging, maar de pestbende in de stallen, en leefomstandigheden van de dieren daar zijn makkelijk te constateren voor wie er even binnenloopt, bijvoorbeeld op de volgende wedstrijd. Ik kan me voorstellen dat die wandeling gevolgen kan hebben voor een eventueel volgende wedstrijd....

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:57

Maar die wedstrijden zijn niet echt bij die stallen geloof ik. Die zijn op een ijsbaan.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 08:38

Lieke en Sonja,
Aangezien jullie nogal negatief zijn in jullie uitlatingen over manege De Hoogewaard, vraag ik me af of jullie met je beschuldigingen wel eens daar een officiƫle instantie gestapt zijn, zoals de Dierenbescherming.

Wel oordelen en niks doen, dat geldt hopelijk niet voor jullie?

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 08:49

Odin, als je zou weten hoe dat werkt, dan zou je weten dat een dierenbescherming niets doet zolang de beesten te eten en te drinken hebben.

PS Maakt mij niet uit wie er wel of niet wil gaan rijden. Ik heb m'n eigen standpunt ingenomen en kom er absoluut niet meer over het erf. Wie dat wel wil, fine with me.


Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 10:47

Sonja schreef:
Odin, als je zou weten hoe dat werkt, dan zou je weten dat een dierenbescherming niets doet zolang de beesten te eten en te drinken hebben.

PS Maakt mij niet uit wie er wel of niet wil gaan rijden. Ik heb m'n eigen standpunt ingenomen en kom er absoluut niet meer over het erf. Wie dat wel wil, fine with me.


Je hoeft niet zo denigrerend te doen hoor Sonja, ik weet prima hoe de dierenbescherming werkt maar wilde gewoon weten of jullie actie hadden ondernomen. Daarbij zijn er meer officiƫle wegen dan alleen de DB en was ik gewoon benieuwd of jullie naast het hebben van een mening ook daadwerkelijk iets hadden geprobeerd te ondernemen, maar blijkbaar niet, behalve dat je er zelf niet meer komt.

Verder wil ik hier nu echt geen woorden meer aan vuil maken. Basta!

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:55

Denigrerend? Volgens mij wil je dat dan toch zelf een beetje lezen Odin. Maar nu je inmiddels twee keer hebt gezegd dit topic niet meer aan te roeren, lijkt het me tijd worden om je daaraan te gaan houden Haha!
Over en uit dus!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers