pony is verkocht, ze hebben haar net opgehaald:(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

pony is verkocht, ze hebben haar net opgehaald:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 10:28

ik had dus een pony shammeuse. ze word 4 mei 3 jaar. ik heb haar helaas moeten verkopen maar ik weet dat het beter voor haar is. ik heb niet veel tijd, ze staat hier aleen, en ze heeft ook niet super veel ruimte.

toen mijn vader en vader dus na 1000 keer vragen vroegen of ik mijn pony wou verkopen. ben ik er eens echt over na gaan denken. en alle punten enzow eens op een rijtje gezet. dit heeft zeker een paar weken geduurt. en tussen door heb ik vaak ruzie gehad met mijn ouders dat ik het nog niet wist. want ik wist dat als ik zou zeggen ' ja hij mag weg' dat het dan allemaal best snel zou gebeuren. ik heb haar ook op bokt te koop gezet. ik weet niet of sommige dat hebben gezien.

maar na een avondje rustig gepraat met mijn vader heb ik er dus voor gekozen mijn pony weg te doen. steeds als ik er aan dacht moest ik al huilen. dus willen jullie niet weten hoe ik er nu bij zit denk ik. ze was pas 3 jaar nog een heel leven voor zich, maar dan zonder mij!

papa kon een aantal paardenmensen enzow. een gezinnetje met kleine kinderen was niet echt iets. want ze was pas bijna 3 jaar en daar nog te jong voor. ze moest dan tog nog te veel leren. eindelijk had papa iemand gevonden die haar wou kopen. ik kon die meneer wel en weet dat ze het daar goed zou hebben. gisteren kreeg ik dat dus te horen. ik vroeg :'papa waneer gaat ze weg'. ik kreeg eerst geen antwoord toen vroeg ik het nog een keer en zei hij:'pas eind deze week of volgende week.

maar dat was dus niet zow....
vandaag werd ik uit mijn bed gerammeld. linda kijk maar even uit het raam want ze komen je pony ophalen. wow toen werd ik boos. ik heb amper afscheid van haar kunnen nemen. ik wou haar vandaag helemaal vertroetelen en nog een hele goede poets/wasbeurt geven. maar nee dat kon dan niet meer. alles ging razendsnel door mijn hoofd heen, ik riep: how wacht pap, ik wil er bij zijn. dus ik heel snel wat kleren aangedaan en ren naar buiten.

mijn pony stond gelukkig nog op haar plaats. want ik wou haar er uit halen en op die trailer laden, want het is toch mijn pony! toen moest ik een van de 7 halsters mee geven.. ik was ook aan het denken, welke zou ik geven de lelijkste of tog het halster wat haar mooi staat. ik heb voor de laatste optie gekozen en het mooie rode halster omgedaan. en het rood met blauwe mooie halstertouw. want dat stond haar zow mooi en dat was van haar vond ik. toen heb ik haar eruit gehaald en over het tuinpad naar de trailer geleid.

bij de trailer aangekomen wou papa niet dat ik haar erin zetten dat vond hij gevaarlijk. ze heeft ng nooit op een trailer gestaan daarom. dus ik aan die meneer gegeven maar ze wou bij hem er niet in. en ik wou niet dat dit met trekken en duwen moest gebeuren. dus ik nam het halstertouw over en liep er met haar in. ze liep me zow lief achterna! ze vertrouwde me echt. marjah ik ben dan ook de enige waar ze vanaf haar geboorte mee om is gegaan.

in de trailer nog even afscheid genomen en over mijn pony gepraat. ze komt nu bij een hengstje staan en laten haar dan dekken.

ondertussen huilde ik en de tranen liepen over mijn wangen. wow wat doet het pijn om te weten dat je pony weg gaat! en zeker zonder echt veel afscheid te kunnen nemen.

(sorry voor het lange verhaal) Verdrietig

Don't dream your live but life your dreams!


Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:42

Sterkte meid... ik weet wat is is om je pony te moeten verkopen.
Een aantal jaren terug heb ik mijn pony ook moeten verkopen omdat hij veel te wild voor mij was, verder een heel lief dier, maar ik was nog klein en kon hem niet aan. Ik heb wel normaal afscheid kunnen nemen, en ik begrijp het heel goed dat je erg boos bent dat ze je pony zo maar hebben opgehaald en dat je niet fatsoenlijk afscheid kon nemen.

Nogmaals sterkte....

Groetjes van Linda

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 12:57

kimnor, heel erg bedankt voor je reactie!!! ook erg voor jou dat jou pony wegmoest, heb je verhaaltje in je profiel gelezen.

Don't dream your live but life your dreams!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:36

Sterkte!!

Heb zelf ook mijn pony moeten verkopen, maar dan omdat ik er te groot voor was. Had haar 4 jaar gehad, dressuur en springwedstrijden, ook vier en achttal. Was mijn allereerste eigen pony, heb ik heel veel van geleerd. Toen ze te koop stond werd er een paar keer gebeld maar niemand serieus, op een dag kwamen er opeens mensen kijken, die haar kochetn en meteen mee naar huis namen!!!! Ik had me voorgenomen om nog een lange buitenrit te gaan maken de dag voor ze weg zou gaan, maar daar was dus geen tijd meer voor. Ik weet nog dat we haar de hele dag op stal hadden laten staan omdat ze zich niet geweldig goed liet vangen, ik haar zadelde (met het rotzadel van mijn broertje wat mee verkocht zou worden, mijn zadel zouden we houden voor haike), haar voorreed, nieuw meisje/ruiter erop, nog even les gegeven (ging redelijk), en zonder zadel even crossen en uitstappen, afzadelen. Zeggen die ouders van dat meiske dat ze de stal al klaar hebben en of wij haar wilden komen brengen, die middag nog!! Dus snel afscheid genomen en niet meegegaan naar de nieuwe eigenaren. Paar weken later toch gaan kijken, later nog wel eens vaker gaan kijken.
Deze herfstvakantie, de laatste dag ik was aan het leren voor een pw, werden we gebeld, ze was tijdens een crossbui in de wei plotseling dood neergevallen, hartstilstand. De week daarna zou ik weer les gaan geven, dus net een week te laat om afscheid te nemen. Als ik er nu aan denk mis ik haar nog steeds, gelukkig heb ik mijn haike nog. Alleen is die buitenrit er nooit van gekomen.

Sorry voor dit lange en trieste verhaal, hoop dat jij nog vaak kan gaan kijken!! Sterkte!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:41

Sterkte, het is moeilijk, afscheid nemen.
Het is goed om te weten dat ze nu in goede handen is.
Mag je soms langs gaan? (dat zou misschien de pijn verzachten)
Wel banketstaaf van je pa dat hij je pony zo ongeveer dezelfde dag liet ophalen!

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 20:18

amyII mijn vader kon er niet veel aan doen, want hij had ook gezegt tegen die meneer van kom donderdag of vrijdag maar. maar plotseling was hij er vandaag al omdat hij dan geen tijd had.

Don't dream your live but life your dreams!

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 20:18

haike ik vind jou verhaal nog erger als het mijne, dus eiglijk vind ik dat niet zow moet zeuren

Don't dream your live but life your dreams!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:31

Afscheid nemen is al moeilijk, maar op zo'n korte termijn is het wel erg zwaar. Waarom heeft je vader je niet eerder verteld dat ze al opgehaald zou worden?
Misschien kun je haar nog eens gaan opzoeken bij de nieuwe eigenaar?

* To Belg, or not to Belg *

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:33

shampielover schreef:
haike ik vind jou verhaal nog erger als het mijne, dus eiglijk vind ik dat niet zow moet zeuren


Dat is niet waar, het is altijd vreselijk om afscheid te moeten nemen van een pony. Ik hoop voor je dat je contact met haar kunt houden.

Toen ik Diablo weg moest brengen heb ik ook enorm staan janken. Hij hinnikte nog toen ik de stal uitliep Schijnheilig .
Ik heb toen expres een maand gewacht voordat ik weer naar hem toe ging, zodat onze band eerst iets kon verzwakken.
Tegenwoordig zie ik hem ongeveer 1x in de 6 weken, maar ik weet dat hij het goed heeft en dat is het belangrijkste .

Ik ben trouwens enorm blij dat hij nog zo jong was (6 maanden) toen hij wegging. Ik denk dat het moeilijker is naarmate je de pony langer hebt.

Maar iig heel veel sterkte de komende tijd. Ik zal aan je denken !

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 20:37

linda250: mijn vader wist ook pas gisteren dat die man haar wou kopen he. hij wou mij toen bellen maar ik had mijn telefoon niet bij, maar thuis heeft hij het wel meteen verteld.

Don't dream your live but life your dreams!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Amazonbot, Fenders, Jet_33 en 37 bezoekers