Bosrit met mijn nieuwe paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Bosrit met mijn nieuwe paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 17:34

Een tijdje geleden plaatste ik een oproep voor een recreatiepaard. Onze eigenwijze 3/4 volbloed heeft de neiging om onderweg opeens ergens zo van te schrikken dat ie er niet meer langs wil. Een paaltje een silo of wat dan ook.
Vorige zomer ben ik na lang vechten wel eens afgestapt en heb bij een boer aangebeld voor een trapje. Ebby is n.l. 1.74 en ik kom er zonder hulpmiddel niet op. Die boer zijn gezicht was de rit al waard.
Maar ik maakte alleen nog maar korte tochtjes zodat ik tenminste niet zo ver terug hoefde te lopen. Dat ging me vervelen al dat gedoe voor een kort ritje, dus het was of Eb eruit of er een bij.
Na verschillende aanbiedingen vonden we Jackiro een 15 jarige Anglo Arabier 1.67 een vreselijk mooi front en een lief uitdrukkingsvol hoofd. Hij heeft een wat hoog kort kruis, maar kan lekker lopen.
Woensdag is hij gebracht. Vandaag dus beide ruinen gezadeld. Ik zei Hit the road Jack en mijn man op Eb erachteraan.
Nou dat was een genot hoor, oortjes naar voren en lopen maar. Overal langs, wat waaiend landbouwplastic gewoon wel even kijken, maar doorgaan. Het bruggetje met aan beide kanten stromend water, euhhhhh, nou ja als je dat wilt. De palen waar Eb nooit voorbij wild, honden die blaffend op een erf staan. Het kan hem allemaal niets schelen.
We hebben nog niet gegalloppeerd omdat manlief dat eng vind, maar dat doe ik wel alleen. Ebby hobbelde met duidelijke tegenzin, maar weinig keus achter Jack en mij aan.
Goh nu ben ik een fokker met twee ruinen, das weer iets heel anders.
Als er bokkers in de buurt zijn die een lekkere buitenrit willen maken in deze schitterende en stille omgeving. Laat maar horen.
Enne foto's komen als mijn camera weer gemaakt is.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:02

Oh, klinkt goed joh! Veel plezier met je nieuwe paard, en ik wil best eens komen rijden hoor Haha!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:03

klinkt goed

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 18:05

Nou jullie zijn welkom hoor rins, heb ook nog slaapplaatsen ha ha

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:07

mm jammer dat het zo ver weg is.......wij heben hier niet echt mooi bos

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:22

Ik ben echt blij dat alles zeer goed gaat met onze Jakiro!! Hij heeft dus al een bijnaampje: Jack, vind ik zeer leuk!! Knipoog Knipoog

Doe "Jack" de groetjes van ons en zeg hem dat zijn vriendin "Andira" hem erg mist (was de bruine volbloed merrie die naast hem stond. Ze stonden voor het middagdutje altijd neus aan neus te dommelen.)

Groetjes Janna

Oh ja, een vriendin van mij wil haar spaanse ruin van 7 jaar verkopen, zoonlief heeft er geen zin meer in. Sarabande, indien je iemand zou kennen die een lief, eerlijk paardje zoekt mag je het altijd laten weten hé Lachen Lachen

Je geeft mij kracht en nieuwe moed, wat ben je mooi Arabisch Volbloed!
http://www.freewebs.com/andirastud

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 20:48

Jack is een aanwinst, zo vrolijk en lekker voorwaarts. Heb echt genoten van onze eerste rit, hoop dat er nog vele zullen volgen.
Zelfs man was enthousiast terwijl hij eigenlijk vind dat we moeten minderen Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:50

Hahaha, echt gaaf Haha!
Ik kan met Nicole in de zomer geen fatsoenlijke buitenrit maken, het stikt hier dan van de dazen Scheve mond Niet echt prettig voor een paardje met een dun huidje!


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:27

We hadden al een afspraak staan he? Haha!

Als ik dat zo lees denk ik dat ik deze week inderdaad tijd vrij ga maken voor een bosritje net over de grens Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:37

Leuk dat je het paard hebt gevonden dat je zocht.
Nog heel veel fijne ritten gewenst
Enne als je eens op de Veluwe wilt rijden, je bent altijd welkom.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:56

Super Sara! Fijn dat je een lekker paard hebt gevonden voor de recreatie.
En maar goed dat het ruinen zijn..........anders komt dat weer niet goed, fokkers kennende Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 22:00

Ja Fab dat het een ruin is vindt man dus het voornaamste voordeel, we hebben er 8 ondertussen Scheve mond

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:02

Nou ik wil je ruinen ook wel eens in het echt bewonderen.
En je bent niet de enigste die een hulpmiddel nodig heeft om op een paard te komen. Haha!

leef je droom, droom niet je leven.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:19

Super zeg!
Het is toch altijd even afwachten hoe dat met zijn 2-en gaat~!
Dus nu heeft Eb een soulmate en kan hij Scot met rust laten? Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 22:40

Ja sjuim scot wordt hopelijk deze week geinsemineerd en gaat dan lekker naar de jeugdwei. Nu nog een baasje voor ons hengstje vinden

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 08:28

Ohw leuk zeg dat het meteen bij je eerste rit goedgegaan is! Volgende keer als ik naar mn wurm kom kijken zal ik mn rijbroek aantrekken, vriendlief de hengel mee en we vermaken ons wel!

Nu moet die arme Eb wel, hahaha *LOL* ,...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 09:04

Heey toppie! Wel fijn dat je nu weer van je paardjes kunt genieten. Enne als ik dat zo lees zal dat nog vaak gaan gebeuren Haha!
Veel succes met je paardjes enne voor dat hengstje wordt vast wel een goed plekje gevonden!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 21:10

Ja ik had het hengstje op marktplaats gezet met daarbij: voor een goed tehuis
Hebben ze me erafgehaald want goed tehuis schijnt boven de 200 euro te liggen Verward Verward Verward Verward Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:22

ach ja dan maak je er toch gewoon €1 vanof wil je erook echt geld voor hebben

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:22

Leuk zeg! Helemaal omdat jullie nu lekker samen naar buiten kunnen. Als ik in de buurt ben kom ik zeker langs .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 23:23

O leuk zelfs uut gruningen das prima hoor

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 22:41

Ilindra schreef:
Leuk dat je het paard hebt gevonden dat je zocht.
Nog heel veel fijne ritten gewenst
Enne als je eens op de Veluwe wilt rijden, je bent altijd welkom.


Nou jullie mogen hier de bossen ook wel onveilig komen maken hoor heb zelfs wel stalling als je het wat lijkt. Enne je komt hier behalve kippen geen kip tegen onderweg, alleen Jan Peeters met zijn Friezen
ha ha

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, BlueStocking, daiswees, Devitootje, Facebook, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Ilayla, Martje80, massiemas, Plus_en_Min, Sanne_zepp, Sokje_6, SUSANNEx, Tigress, Vagabondo en 148 bezoekers