dierenmishandeling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 13:02

hey!

ik heb een vraagje of jullie dit dierenmishandeling vinden, ik hoef verder geen hele verhalen enz, gewoon ja of nee Knipoog

--> Ik rij op het moment niet op me verzorgshet aangezien ze drachtig is, maar nu zit ik te bedenken of ik er weer op ga rijden als ze weer kan en mag rijden,.
k vind longeren lopen enz ook heel leuk, maar kan ik er nog 1/2 keer in de week ong 20 minute op?
het gaat met helemaal niet echt om het rijden, maar ze vond het altijd heerlijk om lekker de crossen enzo... dus ik twijfel of ik wel weer wil rijden of er gewoon mee stop en wat anders ga doen....

ik ben btw 1,70m lang (maar goed liever geen gezeur over me lengte weet gerust wel dat het te lang is Knipoog ) en ik weeg 55 kilo, en de shet is ruim een meter en heel stevig en dik.........

nou, ik hoor het wel!! XxX anne

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 13:07

kan volgens mij best als je niet teveel vraagt, niet teveel in d'r buik port en gewoon lekker een paar rondjes stapt.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 13:08

ja, ik had het er misschien bij moeten zetten, maar als ik zou gaan rijden dan is het niet lang en veel hoor.... gewoon een beetje rondlopen in de wei, stukjes draf en galop...

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 13:10

ja hoor af en toe kan nog wel, aleen als je echt merkt dat het paardje er chagrijnig enzow van word moet je er mee stoppen, en kan je dan mischien beter een kleiner keendje er voor zoeken.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 13:11

galop zou ik niet doen, een veulen is zwaar hoor! maar als ze een rustige draf heeft kan dat wel, maar niet teveel hoor

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 13:12

ooh nee ik bedoel niet nu, maar als ze dr veulen heb gehad, dus een maand daarna ofzo....

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:03

kan prima hoor! een shetlander kan heel makkelijk iemand van 55 kilo dragen, al is het misschien geen gezicht

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:04

maar om nou te gaan crossen Verward

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:16

sorry hoor maar ik vind ut nie kunen!!je kan bijna meelopen met de shet en idereen denkt zo'n shet is heel sterk enzo maar dat valt ook nog vies tegen als ik jou was had ik er een kleine ruiter voor gezocht, of jij een grotere pony of voor jou beter een paardje

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:20

ik dnek dat het wel kan maar ik dnek dat je niet moet gaan crossen dat zal dat veulentje lekkr vinden haha. en ook geen gepor in de buik. maar cker geen dierenmishandeling hoor!!!!1

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:27

een shetlander gallopeert ook wel als ze drachtig is, ik zou er een maand of twee voor de geboorte mee stoppen...
verder moet je geen hulpen geven door hard in de buik te schoppen, maar dat weet iedereen.
shetlanders zijn erg sterk, kunnen zelf een volwassen persoon dragen dus jou ook wel met je 50 kilo...en je merkt vanzelf aan je shet als hij er moeite mee heeft (al kunnen ze zich ook flink aanstellen, maar jij kent de shet het beste)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:28

ls het veulen er is, en ze er weer aan toe is om bereden te worden. Kan je er IMO best wel weer op, wel rustig opbouwen en kijken wat het beestje aan kan. Zal ze zelf echt wel aangeven.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:37

een shet kan GEEN volwassene dragen ,zegt iedereen maar is bullshit een stevig gebouwde shet kan 1x zijn lichaamsgewicht TREKKEN en iedereen denkt dat dat dragen is.maar doe het gewoon maar niet meer wat heb je aan een rondje stappen op een shet draven zou wel dieren mishandeling zijn.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:41

nimmedor: ik weet niet hoe jij aan die info komt maar het klopt niet...dat van zijn lichaamsgewicht trekken klopt misschien wel voor een c-pony maar absoluut niet voor een shetlander.
en ze kunnen een volwassene dragen, dat vind ik niet alles maar annuh kan prima op haar galloperen

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:46

ik snap uberhaut niet waarom je als je 1.70 lang bent op een shet rijd?Het is toch veel leuker om ECHT te rijden op een gewone pony dan rond te tuffen op een shet.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:46

Lekker doen. Jaren op een shet van 1m rondgecrosst en als hij daar onder leed heeft'tie het heeeeel goed kunnen verbergen! Het gaat er toch niet om hoe het er uitziet. Maar om jou gewicht en wat je gaat doen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:52

shetrijden is geweldig!
lekker rondtuffen op zo'n beestje , laag bij de grond...ik vind het echt jammer dat ik die tijd gehad heb.....

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:31

nou ik heb ook op meike gerede en ik heb liever fay of fjordson kan je veel meer mee

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:39

Nimmedor schreef:
ik snap uberhaut niet waarom je als je 1.70 lang bent op een shet rijd?Het is toch veel leuker om ECHT te rijden op een gewone pony dan rond te tuffen op een shet.


Ze bepaait zelf wel wat ze leuker vind denk ik Knipoog Kikj maar in mijn profiel ik met mijn 48 kilo ofzo, spong ook nog zo een halve meter met Elise. En lekker het water in enzo. Er is maar 1 pony tot nu toe geweest die ik nog leuker vond rijden, en dat is Avanti.
Ow wat een plezier had ik met haar, lekker crossen. Ze was altijd voorwaarts en oren naar voren wou voor je werken.
En dat ik veel te lang was maakte niet uit want ik hoefde toch bijna niet te drijven Lachen kijk het is moeilijk uit te leggen maar als je topch niet echt dresseurd is een shetlander echt geweldig!

Vanmiddag reed ik ook op een zwagere haf die we hebben gekocht en daar gaan we nog 3x op rijden ( in 3 weken)en ze is in augustus uitgerekend. Dus ongeveer 2 maanden voor de bevalling gaan we niet meer rijden.
Echt crossen zou ik voor de zekerheid maar niet doen maar een stevig galopje kan echt geen kwijt hoor, in het wild rennen de zwangere merrie's ook. Verder zal ik heel goed op je gewicht letten want als jee 56 weegt zal ik er toch niet meer opgaan hoor.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 18:52

ja ik rij ook een grotere pony hoor, waarom zou ik nog een grotere gaan zoeken, en ja als ik het nou leuk vind ik ga echt niet met ze stoppen omdat ze klein ofzo want het zijn gewoon super beessies!! en als ik op dr rij ben ik gewoon bang dat het heel zielig is en dat wil ik dr niet aandoen, ook al kan ze het wel...... alleen ik bedoel dus echt niet nu!! nu ze drachtig is, over 2 maanden krijgt ze dr veulen en we rijden al niet meer op dr!! maar k bedoel zodra ze dr veulen heeft, dus een maandje ofzo erna, als ze weer een beetje op conditie enz is....

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:54

1-2 x in de week kan prima.
als je maar niet te veel van der vraagt. ik ben ook ong 55 kilo en heb laatst nog voor de lol op een kleinere shet een buitenritje gemaakt. en ik rijd ook wel een op de grote shet van m'n nichtje

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 20:25

thnnx voor de leuke reacties!! en leuk dat ik er blijkbaar nog wel op kan... ik ben ook echt niet van plan om veel te rijden, maar gewoon een beetje rondhobbele Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:32

Zo nu en dan een rondje rijden op je shet kan geen kwaad, hoor. En mocht het te zwaar worden voor haar, dan laat ze je dat echt wel merken. Maak nog maar lekker plezier met je shet nu het nog kan!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:56

kan best hoor! Het beessie heeft er geen last van (ok misschien je lange sticken Knipoog ) Ze is ruim een meter en een vorse pony dus maak je maar niet druk!

Nimmerdor waar haal jij uberhaupt deze info vandaan Verward Ik zou haast denken dat je een hekel aan shetties hebt! Enne er staat toch duidelijk in een info boekje van het NSPS: een grote maat shet (in dit geval dus) kan met gemak 50 kilogram DRAGEN. En het TREKKEN is op zachtere grond, denk aan zandpaden.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:29

tja ik reed vorig jaar ook nog op een shet, was wel iets groter dan 1 meter maar ik ben dan ook 175 en 64 kilo....
en geloof me dat ging prima ze was niet te houden en ging zonder moeite er van door met mij.... niet te lang want ze had geen conditie. Maar ik denk dat als die shet meer conditie had gehad ik gewoon een uur met haar had kunnen rijden oznder poblemen.
Gewoon doen, shetten zijn geweldig en wat betreft dat veulen je kan er best nog op rijden als je maar geen harde been hulpen geeft.