Fruit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 15:38

Er wordt aangeraden om in plaats van snoep wat meer fruit te eten. Nou ben ik persoonlijk dol op kiwi's en ik kan er zo wel een stuk of wat achter elkaar eten. Ook mandarijnen vind ik heerlijk! En druiven! En pruimen! En perziken! En aardbeien! En allerlei soorten bessen!

Maar goed, is het wel goed om heel veel fruit te eten? Oftewel bijvoorbeeld vier kiwi's en een trosje druiven? Want ik vind het zo lekker....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 15:40

Ik heb het ook hahaha als ik 1 keer begin...Ik eet dus haast nooit fruit maar zoals gister had ik druiven gehaald en dan eet ik ook zo'n bak in een keer leeg. Nou ja beter dan een bak patat moet je maar denken.
Schijnheilig

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 18:22

dat is dus de ellende he.
Ik vind het ook erg lekker maar neem vaak de moeite niet om het te pakken.En als ik eenmaal aan de druife n of mandarijnen begin eet ik gewoon door tot ik er buikpijn van krijg *LOL*
Straks wordt het weer winter dus .... mandarijnen. zonder pitten graag Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 18:50

Ik mocht tijdens de zwangerschap juist geen fruit meer eten vanwege de fruitsuikers...
ik ben gek op verse fruitsalades.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 19:18

mmm ik eet per dag een groot stuk komkommer en gewoon wat tomaten uit de hand voor de rest vaak nog een perzik of nectarine. heeeerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 20:23

Ik heb gelezen dat je onbeperkt fruit kunt eten. Vooral rood fruit zoals bessen en aarbeien bevatten vooral water en weinig fruitsuikers.
Bananen bevatten weer erg veel koolhydraten waardoor het kalorie gehaalte toch weer hoog is. Druiven bevatten enorm vee fruitsuikers, deze kun je ook beter vermijden.
Fruit na de maaltijd zorgt voor een tragere stofwisseling. De fructose gaat gisten in je lichaam waardoor dit je stofwisseling beinvloeden. Eet fruit daarom altijd ongeveer 30 minuutjes voor de maaltijd en niet er na. Alleen fuit dat bijna voor 90% uit water bestaat en weinig fructose bevat, zoals aarbei en watermeloen kun je wel na de maaltijd eten.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 22:32

kiwi is juist heel goed voor dieten en druiven niet echt,ananas wel en bananen ook niet echt.maar al het andere op water gebaseerde fruit is goed om te eten en is heel gezond(vooral die kiwi van jou)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 00:58

Ik zou heel graag wat fruit eten, vooral tussendoor. Maar ik heb een belachelijke voedselallergie en kan dus bijna geen fruit eten (heb wel vitamindetabletten van de dokter).