En toen viel ze er bijna af!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

En toen viel ze er bijna af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 22:43

Ik ging vandaag met mijn moeder en de paarden naar het clubterrein om in de bak te rijden. Dus ik een beetje trainen, zij een beetje rondstappen, aangezien ze de draad net weer opgepakt heeft na jaren en het hele gevoel kwijt is.

Toen, nadat ik uitgetraind was:
ik:"Wil je even op Jildau?"
mam:"Dat durf ik niet hoor...ik kan er niets meer van! Die is veel te heet voor me..."
ik:"Ah joh, er gebeurd niets, ze is moe en je hoeft haar alleen even uit te stappen."

En okee, ik had haar dus overgehaald. Met veel moeite hees ze zich op die hoogte (ze is natuurlijk nog zo stijf als een hark) en daar ging ze. Ik ondertussen op Eileen, want die moet na 2 jaar stilstaan weer losgereden worden, en dat kan ze zelf niet, dus ik ging voorzichtig aan wat met haar trainen. Daar kwam ook de galop bij kijken.

Het was me toch een werk om haar daar in de krijgen! Bij haar vorige baasje mocht ze niet galoperen, omdat ze daar vaak voor de kar liep, en ze dacht dus al helemaal dat het niet meer mocht. Dus ik was haar hard aan het aanmoedigen met "Kooooom op!!!!!" en "Hup Eileen! Gaaaaalop!"

Jildau kent mijn stem echter maar al te goed, en dacht waarschijnlijk dat ze ook moest, want van het ene op het andere moment zie ik mijn moeder door de bak racen. En wat doen mensen die niet kunnen rijden? Klemmen om zich vast te houden, waardoor het paard vervolgens nog harder gaat. Lips are sealed

Dus ik spring van Eileen af en ren de bak in, houd Jildau tegen en kijk in het gezicht van een bleke moeder Bloos en een enthousiaste en zeer onschuldig kijkende Jildau Schijnheilig Het was even schrikken, maar ik en mam konden eigenlijk alleen maar lachen. Mams van de spanning, ik omdat het er zo vreselijk grappig uitzag. Die Jildau maar steeds harder, en mijn moeder er heel krampachtig op alsmaar "Hooooo" roepend

Nou goed, het klinkt altijd minder als je het zo opschrijft, maar het was wel spectaculair en vooral eruuug lachwekkend. Mijn moeder zal de komende tijd denk ik niet meer op Jildau klimmen! Tong uitsteken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:59

en jij wil mij op jildau hebben??? Moet je vooral zulke verhalen gaan schrijven Haha! Haha!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 23:18

*haha* jaja het zijn weer net de verkeerde mensen die het lezen Haha! Ach, Jildau is een schat, maar wel eentje met pit! Je moet gewoon weten hoe je haar in de hand moet houden of mij in de buurt hebben (niet op en ander paard dus Knipoog ) dan gebeurd er niets.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:46

in het vervolg ff waarschuwen dus... Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:52

hihi grappig! zal er best leuk uit hebben gezien!! en idd de volgende keer moeder lief even waarschuwen Lachen

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:19

haha. ik moest wel lachen als ik het las. ik zie mijn ma het al doen.ik zou ook platliggen. echt grappig joh!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:48

Dat was dus de laatste keer je moeder op Jildau Haha! . Gelukkig is ze er niet afgevallen, er kunnen zo vervelende ongelukken gebeuren......

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 10:49

hahaha. idd ik moest ook lachen.
Mijn moeder doet dat ooit van d´r leven
Jildau is een mooien naam zeg Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:15

hahahah das grappig man!!! ons mam zou nog nie eens een paard aaien al had ik het graag!! Haha!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:26

mn moeder is al bang vor paarden t word al wat beter maar wanneer het paard zou galopperen met haar op de rug moest ie gelijk weg.......

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:28

Mijn moeder zal ook nooit op een paard stappen, zal ze zielig voor het paard vinden! Haha!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:33

hahamnmodere heeft er 1 keer opgezeten met veel moeite erop gekomen zat ze erop MAAIKE HELP ZE IS ZO GROOT HAAL ME ERAF
hahaha ik lag helemaal dubbel

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 17:40

gliss schreef:
Jildau is een mooien naam zeg Haha!


Thanx! Pling

En mijn moeder kwam er ook amper op hoor Soraya, zo stijf als ze was. Eigenlijk had ze de moed al opgegeven maar ik was haar mental coach en stond haar aan te moedigen: 'Je kan het! Zo hoog is het niet! 1 keer in een ruk omhoog en dan been eroverheen en je zit!' Knipoog

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:44

soraya is maar 1.48 en toch moest ze er met een stoel op en nog ondersteuning bij de kont

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:45

mijn moeder heeft wel eens paardgereden. Toen stond ze bijna stil, ze vond het zielig om te drijven Frusty

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:06

gliss schreef:
mijn moeder heeft wel eens paardgereden. Toen stond ze bijna stil, ze vond het zielig om te drijven Frusty


haha ja stel je voor dat het paard door midden breekt Tong uitsteken *LOL*

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:26

moeders blijven toch hetzelfde. mijn mams heeft 1 keer op lin gezeten, enja ze begon ook te klemmen en lin als jong ding vond dat ook de moeite waard om op t egaan rennen, Ze is er nooit meer opgestapt. (van de zomer roept ze nu maar dan roept ze in t najaar en zo gaat dat al een tijdje door)

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 14:40

Haaa de beruchte stoel Tong uitsteken Mijn moeder gebruikt hem inmiddels ook
Op Eileen durft ze wel hoor! Dat is zo'n rustige schat...alleen vergaat ze van de spierpijn na een paar rondjes stappen Knipoog Dan zit ze geloof ik in de toekomst toch liever op de bok achter het paard Haha!