welke hengst (arabier)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:28

Zozo, Shamal, dat zijn wel parels in je stal...Ik ben helemaal weg van Plakat en Ibn Estopa....Je naamgenoot mag er wezen...

En een Muscat nakomeling is natuurlijk ook echt te wouw...

Hmm...waarom ben ik niet rijk? *LOL*

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 16:40

Citaat:
hey, ik zou een hengst kiezen die in elk geval goed beenwerk doorfokt.
Ik zou gewoon dit jaar op keuringen gaan kijken wat je een beetje aanspreekt, pas als je ze in het echt gezien heb kan je er een mening over vormen(vind ik zelf hoor) Zelf kijk ik ook wel stiekem hoor voor me merrietjes, maar het blijft gewoon moeilijk...bovendien als ik me arabje laat dekken wil ik er geld in steken om haar ook door een goeie te laten dekken. vind dat daar in nl gewoon te slecht mee omgegaan word, men wil geen geld erin steken en dat heeft gewoon vele nadelen op de kwaliteit paarden in ons land.

gr. dorinda


ben ik het dus helemaal mee eens. Ik wil kwaliteit en zuiver blijven fokken, met een rus ook. ook wil ik er best wel wat voor betalen. om kwaliteit te krijgen en ik wil het behouden, ook meer russen met dish zou ik graag willen zien en dat is dan ook wat ik zoek voor mijn merrie

eisen voor het veulen moeten dus goed beenwerk
dish goede bewegingen.

ik zelf ga 14 juni naar de keuring, en wordt mijn merrie ook gekeurd bij de merrie keuring, hopelijk een beetje positief, weet niet of het anders veel zin heeft.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:46

Ben ik ook mee eens, alleen ik zou me niet teveel vastbijten op het zuiver houden. Zoals ik al zei, was ik ook stiekempjes aan het kijken. Ik heb een Pool, en zou het liefst ook zuiver willen houden. Maar ik heb enkele outcrosses gezien, waar ik helemaal verliefd op ben geworden. Ook komt erbij dat er niet zoveel Poolse hengsten zijn die me aanspreken hier in Nederland. Nu toevallig Ararat, maar die blijft ook maar een jaartje.

Misschien gewoon een tip om wat verder te kijken dan alleen Nederland, Duitsland bijvoorbeeld...

shamal

Berichten: 63
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:47

de meest recente foto van Croupier vind je bij In The Picture
Croupier did it again

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 07:21

Citaat:
Misschien gewoon een tip om wat verder te kijken dan alleen Nederland, Duitsland bijvoorbeeld...


hoe kom je aan adressen en foto's van hengsten aan het buitenland. En natuurlijk naar de nationale keuring gaan
maar dat duurt nog even

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 09:49

Misschien is Drug wat? Ook een prachtig dier Lachen

Afbeelding

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 09:53

En deze is ook prachtig

Voronez kossack

Afbeelding

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:37

lars schreef:
Citaat:
Ik wil kwaliteit en zuiver blijven fokken, met een rus ook.


Ehm, achter Balaton zit Aswan. Die is puur Egyptisch hoor. Het zuiver fokken is dus redelijk betrekkelijk vind ik zelf. Maar goed dat is mijn mening.

Er zijn verder genoeg mooie russen waar geen Balaton inzit. Wat dacht je van Kupol, een mooie hengst die goed kan bewegen en bovendien een verschikkelijk goed karakter heeft. Is ook niet onbelangrijk. Of Karnaval? Beide hengsten hebben zich inmiddels ook wel bewezen.

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 15:16

Bij ons staat Gloire d'Eversam ter dekking. Zijn vader is de bekende Warandes Pascha (vice- wereldkampioen en zoon van Plakat) en zijn moeder is Bint Shaklana (moeder van vele kampioenen). Gloire is de volle broer van de alom bekende Jaro d'Eversam die nu voor 2 jaar verhuurd is naar Denemarken.

Gloire heeft al een paar kinderen rondlopen op deze wereld, zelfs in Spanje. Hij is 1m57 groot, heeft een prachtig hoofd en zeer goede bewegingen. Wat tegenwoordig toch ook belangrijk is: hij heeft zeer goede benen (de meeste mensen beginnen dit spijtig genoeg uit het oog te verliezen, wat voor de fokkerij toch wel belangrijk is en blijft...). Hij is een vliegenschimmel. Hij heeft tijdje geleden meegelopen in het "Belgisch kampioenschap bereden klasse hengsten". Hij heeft een gouden karakter



Ik zal deze avond een foto van hem op dit topic plaatsen.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 17:57

Hoi,
Adressen vind je op Arabianpromo.com/cav en links lijst van straightegyptians.com

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 18:09

Citaat:
Ehm, achter Balaton zit Aswan. Die is puur Egyptisch hoor. Het zuiver fokken is dus redelijk betrekkelijk vind ik zelf. Maar goed dat is mijn mening.


sorry dat wist ik dus niet (Zal ook eerlijk bekennen heb niet super veel verstand van alle bloedlijnen)

ik zat zelf erg te denken aan karat die spreekt me erg aan, shabri, en drug en de hengsten van shamal vindt ik zo mijj erg aanspreken. Ook die van arabianfantasie spreekt me aan. Ik ga in iedergeval 29mei naar de kossack en dan ook naar een paar hengsten kijken, onderandere naar de show maar ook nog even persoonlijk los, met de eigenaar als dat netzo asl de vorige keer kan. Ook met de keuring noord ga ik mijn ogen open houden.

dus jullie horen het wel.

Kubarah

Berichten: 97
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:30

Hoi,

Je kan ook eens kijken op www.arabianfantasie.nl.

Hier staat Aparan ook ter dekking. Zij hebben nog meer hengsten staan zoals Sha Lazio (daar krijg ik zelf een veulen van dit jaar), Anthal en Biblion. Die laatste is voor jouw niet erg geschikt omdat hij ook een nakomeling van Balaton is.

Veel succes met je Keuze!!!

groetjes

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:14

Zoals beloofd foto's van Gloire d'Eversam:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer informatie mag je me altijd PBen, vriendelijke groeten Janna Pling Pling

Typhoons

Berichten: 311
Geregistreerd: 13-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:53

Ik vind Gomel een superbeest en ben zelf helemaal weg van Drug. Jammer dat je van hem geen showtje kan zien bij de kossack stud, want hij is natuurlijk verhuisd naar Abu Dhabi. Ik heb zelf met beide hengsten gewerkt bij de kossack stud. Drug is wat bijdehanter dan Gomel, maar wel een heel slim paard. Hoe meer mensen er langs de kant stonden, hoe meer hij ging showen. Gomel heeft een heel lief en rusig karakter, echt een watje op stal. En hij heeft natuurlijk super gereden onder het zadel, van die scheve knieen weet ik niks....
Succes in ieder geval!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:59

Ik vind Lobeke van Jan Calis echt geweldig. Die heeft ook in de sport zijn sporen wel verdient.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:00

Typhoons schreef:
Ik vind Gomel een superbeest en ben zelf helemaal weg van Drug. Jammer dat je van hem geen showtje kan zien bij de kossack stud, want hij is natuurlijk verhuisd naar Abu Dhabi. Ik heb zelf met beide hengsten gewerkt bij de kossack stud. Drug is wat bijdehanter dan Gomel, maar wel een heel slim paard. Hoe meer mensen er langs de kant stonden, hoe meer hij ging showen. Gomel heeft een heel lief en rusig karakter, echt een watje op stal. En hij heeft natuurlijk super gereden onder het zadel, van die scheve knieen weet ik niks....
Succes in ieder geval!


Is Gomel verhuist? Scheve mond
Wat leuk dat je hem in het echt kent.. Mijn merrie is heel cool aan de hand, maar als je haar een beetje wakker maakt kan ze super showen. Dat is typisch iets wat ik ook bij een evt veulen zou willen zien, dus dan is Gomel idd wel een goede keuze. *kwijl* Knipoog

Hoe groot schat je de kans dat hij volgend jaar weer ter dekking staat in NL?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:39

Cassidy schreef:
Zozo, Shamal, dat zijn wel parels in je stal...Ik ben helemaal weg van Plakat en Ibn Estopa....Je naamgenoot mag er wezen...

En een Muscat nakomeling is natuurlijk ook echt te wouw...

Hmm...waarom ben ik niet rijk? *LOL*


Ibn Estopa is toch "zoon van estopa"? Zo zag ik 10 jaar geleden toen ik op zoek was naar mijn eerste eigen paard een arabisch merrieveulen van een jaar oud, heette Estopasons Fiesta. Zou dat dan familie kunnen zijn van die ibn estopa?

Trouwens, ik ken ook een afstammeling van Gomel. Een vosje en het is een heel fijn beestje.

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:54

lars schreef:
hoi

ik vroeg me af welke hengst jullie hierop zouden zetten? (graag met foto) Ik wil haar volgend jaar waarschijnlijk laten dekken. Ze heeft veel dish en dat wil ik er eigelijk inhouden maar haar bewegingen moeten beter. We zou ik graag mijn hoogte van 152 minaal houden welke hengst zouden jullie dan doen met deze eisen?
Zelf dacht ik aan shabri ben ik erg gek van

hier een indruk let niet op mij


Afbeelding


Ik kan de foto niet zien! ligt dat aan mij???

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:23

Cassidy schreef:
Nog een hengst die ik helemaal geweldig vind is Kubinec (Balaton afstammeling). Helaas staat hij een beetje ver weg, maar het is een schitterend dier met maat en fantastische bewegingen...Jammer dat er al zoveel Balaton in je merrie zit...

Afbeelding

Afbeelding


Frozen semen from Kubinec bij Arabian Fantasie !!!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:32

Afbeelding

Misschien is onze hengst is voor jou?
A.R. Sivmayall (Sivmen B x Pr. Abdullah). Bewezen sportlijn met showachtergrond. Sivmayall heeft een prachtig type en bewegingen om van te watertanden. Hij werd vorig jaar 1e op de nationale keuring.
Je kunt hem dit jaar ook zien op de show.....
Zie ook : www.isabellopez.nl

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:44

Typhoons schreef:
Ik vind Gomel een superbeest en ben zelf helemaal weg van Drug. Jammer dat je van hem geen showtje kan zien bij de kossack stud, want hij is natuurlijk verhuisd naar Abu Dhabi.


Bedoeld ze niet dat Drug is verhuisd? Volgens mij staat Gomel nog steeds in Zuidoostbeemster.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 15:53

Citaat:
Misschien is onze hengst is voor jou?
A.R. Sivmayall (Sivmen B x Pr. Abdullah). Bewezen sportlijn met showachtergrond. Sivmayall heeft een prachtig type en bewegingen om van te watertanden. Hij werd vorig jaar 1e op de nationale keuring.
Je kunt hem dit jaar ook zien op de show.....


welke show bedoel je?
weet wel dat de succes heeft. Zelf zat ik erg te denken aan aparan van arabianfantasie. Of een hengst van de kossack is voor mij erg dichtbij namelijk.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:43

lars schreef:
Citaat:
Misschien is onze hengst is voor jou?
A.R. Sivmayall (Sivmen B x Pr. Abdullah). Bewezen sportlijn met showachtergrond. Sivmayall heeft een prachtig type en bewegingen om van te watertanden. Hij werd vorig jaar 1e op de nationale keuring.
Je kunt hem dit jaar ook zien op de show.....


welke show bedoel je?
weet wel dat de succes heeft. Zelf zat ik erg te denken aan aparan van arabianfantasie. Of een hengst van de kossack is voor mij erg dichtbij namelijk.


Wat bedoel je met "weet wel dat de succes heeft" !!!!!
Arabian Fantasie zit dicht bij ons.
Sivmayall is pas 2 jaar. Dus nog erg jong...

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 18:54

die shiman
die doet het toch erg leuk dacht ik
die bedoelde ik eigelijk

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:56

lars schreef:
die shiman
die doet het toch erg leuk dacht ik
die bedoelde ik eigelijk


Shiman ????
Onze hengst heet Sivmayall. Toch wel duidelijk geschreven toch !!!???
En ja, hij doet het erg leuk. Of zoiets.