welk skigebied?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eminem
Berichten: 103
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Zoetermeer

welk skigebied?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 11:35

wat is jullie favoriet skigebied?

of waar ben je een keertje geweest en wat vond je ervan?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 13:23

Ben twee keer in Gerlos geweest, Oostenrijk en een keer in Val Thorens in Frankrijk, laatste was wel mijn favoriet, want we gingen in de meivakantie dus het was prachtig weer en we konden in onze T-shirts skieën, was heerlijk!!

Eminem
Berichten: 103
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 13:24

Cody schreef:
Ben twee keer in Gerlos geweest, Oostenrijk en een keer in Val Thorens in Frankrijk, laatste was wel mijn favoriet, want we gingen in de meivakantie dus het was prachtig weer en we konden in onze T-shirts skieën, was heerlijk!!


ja valthorens is heel bekend Haha!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:34

Ik ben 1 keer in Maurach, Oostenrijk geweest. Geen sneeuw gehad, was bagger skieen. Maar dat was het zowat overal. Ben toen ook een paar dagen naar Hoch fugen geweest, vond het wel een heerlijke piste daar. Lekkere lange route's.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:22

ik ben inmiddels 3x in Aminona in Zwitserland geweest, bevalt me prima!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:22

Ik ga helemaal voor La Plagne in Franktrijk, ik ben er dit jaar voor de 7e keer geweest ofzo en het blijft super daar en altijd heerlijk weertje.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:31

euh, vraag je wat... 14 x op wintersport... ik weet niet meer alle namen.
La Joue De Loup in Frankrijk, zat ik dit jaar met carneval via school. Bij Superdevojey *ofzoiets*
Leuk gebied, best klein maar lekker rustig dus lekker pistes voor je alleen, dat raced makkelijk Haha! Hadden lekker weer en goede sneeuw. *maar dat ligt ana de weersomstandigheden Knipoog *
met nieuwjaar zaten we in Oostenrijk vlakbij Gerlos. Zijn we een dag geweest. We zaten in Zell Am ziller. groter gebied, maar we hadden toen niet zo'n mooi weer en slechte sneeuw
Ik weet echt niet meer alle namen, wel het gebied waar we de eerste keren heen zijn geweest. Axams * Axamer Litzum*, daar is onze hond naar vernoemd Knipoog

Sella Ronde in Italië is toch wel de mooiste vind ik.
We zaten toen op de Krönnplatz, en dan kon je een dag tocht maken...
*alhoewel wij er geen dag voor nodig hadden Knipoog *

Het weer bepaalt vooral of een gebied goed/leuk begaanbaar is Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:24

Ik vind dat ieder land zo zijn eigen charmes heeft.
Oostenrijk vind ik leuk vanwege de pistes die vaak tussen de bossen gelegen zijn.
Frankrijk vind ik vooral fijn vanwege de appartementen aan de piste en het feit dat je daar gerust dagen kunt skieen zonder veel dezelfde pistes te hoeven nemen.

Mijn favoriete skigebied is toch wel Les Trois Vallees, vanwege de uitgestrektheid en de vele mogelijkheden.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 08:44

Hmm, mijn persoonlijk favoriete skigebied is de Commodore 64. Wintergames! Haha!

Ik heb dus maar een keer geski'd (in Lahti). Ik heb wel heel goeie recensies gehoord over Whistler in Brits Columbia en Aspen in Colorado. Verder komt hier iedereen net terug van Ruka in Lapland.

Als je de komende maanden wil skiën, kan je het beste terecht in Nieuw-Zeeland *LOL*

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 09:37

Frankrijk (trois vallees) vond ik erg mooi om te skieen, vooral om de mooie pistes. Oostenrijk (Westendorf) vond ik zelf niet zo heel veel aan, of je moet echt gaan voor de apres-ski dan is het geweldig Haha!
Verder gaan wij vaak naar de grens van Duitsland en Tjechië, vind ik heel erg leuk om te doen, vooral als je met een hele grote groep gaat waarvan de helft niet en de helft wel kan skieen, je kan daar alle kanten op (wel je auto bij je hebben dat is voor sommigen een nadeel), en groot voordeel, het is daar heel goedkoop.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:44

Les trois vallees wint het met gemak van alle andere Haha! Zo'n groot gebied, hierdoor is het zelfs in de krokus goed te doen, geen overvolle pistes of wat dan ook.
Afgelopen jaar Courchevel 1850 geweest in dit gebied, heerlijk!