Bekend met producten van zadelmarkt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Lilly97

Berichten: 250
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Gelderland

Bekend met producten van zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 19:12

Op de site van Zadelmarkt hebben ze altijd hoofdstellen, zadels enz. voor een lagere prijs dan in ruitersportzaken.
Zijn jullie bekend met de spullen van zadelmarkt? Wat vinden jullie van de kwaliteit?

Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Op bokt bokken bokkers over hun bokkende bok Lachen


Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:28

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je genoeg tegen.
Zijn namelijk al heel veel topics over geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:55

En hoeveel topics er ook nog gaan komen, ik blijf dezelfde kreet plaatsen....
Kwaliteit heeft een prijs!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:48

Ze zeggen ook dat ze niet de allerbeste kwaliteit hebben,maar middenklasse.Zonder Passier overleven we het ook wel toch?
Maar ik heb er geen ervaring mee,dus ik zal verder ook niet oordelen,
ik wil alleen ook niet vooroordelen.


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:28

Lindy schreef:
Ze zeggen ook dat ze niet de allerbeste kwaliteit hebben,maar middenklasse.Zonder Passier overleven we het ook wel toch?
.


Dat is het hem nou net , een perfecte goeie pasvorm voor jij en je paard vind ik enkel en alleen bij dure kwaliteitszadels . Scheve mond
En die vind je ook 2e hands tegen een betaalbaar bedrag .

Je mag rijden met wat je wilt , maar ik vind dat je een paardenrug het beste moet gunnen .

Ik zou dus nooit naar zadelmarkt gaan . En ik ben niet de enige .
Maar het hangt er maar van af wat je eisen en voorwaarden zijn.

__l__

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:52

[quote="Loolapelooza een perfecte goeie pasvorm voor jij en je paard vind ik enkel en alleen bij dure kwaliteitszadels . Scheve mond
[/quote]


Dan moet je toch eens beter zoeken.
Natuurlijk zijn kwaliteitszadels beter voor een paardenrug,maar daar kunnen mensen in de paardenwereld wel over overdrijven.
Niet ALLE zadels in de middenklasse qua prijs zijn meteen slecht,
misschien moet je soms wat beter zoeken.En natuurlijk zal een kieffer of passier beter zijn,maar iid,zonder die zadels gaan we niet dood ofzo.
Je hebt net perse van die dingen nodig,niet iedereen kan dat betalen.

Ik heb zelf een merkloos zadel,die perfect ligt.De leerkwaliteit is minder,dus ik moet het vaker invetten,en het zal minder lang meegaan,maar daar kom ik ook wel weer overheen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 10:35

schoenen bij een dure winkel zullen wel van veel betere kwaliteit zijn en veel beter voor je voeten, maar ik heb zelf ook gewoon schoenen van de scapino.

ik heb een zadel van de zadelmarkt, rij 1x per week en het bevalt me prima.


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 10:39

In het leer van de zadels van zadelmarkt zit geperst karton...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 10:44

Heb je zelf zo'n zadel opengesneden of heb je dat gehoord?

Nogmaals,ik zeg niet dat zadelmarkt geweldig is,heb er geen ervaringen mee,ik wil alleen niet vooroordelen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 10:48

er zijn zoveel flauwe roddels in omloop over de zadelmarkt, de een zegt dat er gebruikt verband uit india inzit, de ander zegt dat ze van karton gemaakt zijn, etc.
de zadels bij de reguliere winkels wordt ontzettend veel winst op gemaakt, en diezelfde winkels kunnen het niet uitstaan dat ze opeens veel minder zadels verkopen, en strooien zo met flauwe roddels.
Is het jullie ook opgevallen dat er in de reguliere zaken opeens veel goedkopere zadels zijn?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 12:14

__l__"]
[quote="Loolapelooza"] een perfecte goeie pasvorm voor jij en je paard vind ik enkel en alleen bij dure kwaliteitszadels . Scheve mond
[/quote]

Dan moet je toch eens beter zoeken.
Natuurlijk zijn kwaliteitszadels beter voor een paardenrug,maar daar kunnen mensen in de paardenwereld wel over overdrijven.
[/quote]

Zoals ik eerder zei vind IK dat . Ik hoef niet beter te zoeken want ik vind er mijn zin gewoon niet . Een 2e hands Kieffer od kost echt niet (veel) meer dan een nieuw middenklasse zadel .

[quote="__l__"]
Niet ALLE zadels in de middenklasse qua prijs zijn meteen slecht,
misschien moet je soms wat beter zoeken.En natuurlijk zal een kieffer of passier beter zijn,maar iid,zonder die zadels gaan we niet dood ofzo.
Je hebt net perse van die dingen nodig,niet iedereen kan dat betalen.
[/quote]

Nogmaals , 2e hands zijn ze echt betaalbaar . Knipoog

Maar wat ik dus wilde zeggen is dat ik nooit naar daar zal gaan , mijn eisen zijn te hoog Tong uitsteken


[quote="__l__ schreef:
Ik heb zelf een merkloos zadel,die perfect ligt.De leerkwaliteit is minder,dus ik moet het vaker invetten,en het zal minder lang meegaan,maar daar kom ik ook wel weer overheen.


Ik heb oa een Stubben van ondertussen minstens 10 jaar oud (2e hands gekocht nu 10 jaar in mijn bezit) ding is nog zoals nieuw , kwaliteisleer , ligt ook perfect en het hoeft niet meer ingevet te worden als 10 jaar geleden . Tong uitsteken
Ik heb het toendertijd iets meer dan 500 euro betaald , nu 10 jaar later rijd ik er nog mee . En het is erg intensief gebruikt
Dus je vind echt wel goede merkzadels voor een prikkie Knipoog

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 15:28

Een kennis van mij heeft daar een zadel vandaan. OP zich goed en mooi zadel, paste alleen niet goed op z'n paard. Schijnt dat ie toen erg onbeschoft behandeld is daar toen hij het wilde ruilen...

Verder weet ik niets over de kwaliteit daar, maar volgens mij is daar niet zo heel veel mis mee. Een global zadel is ook goedkoop, maar daar hoor je niemand over?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Alja

Berichten: 25575
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:54

ik heb er een half jaar geleden een zadel gekocht voor een van mijn les pony s... er is ong. een maand mee gereden 4 x in de week en toen was hij al zo verrot als het maar kan, singel stoot was afgeknapt en het zweetblad zat ook helemaal los en weet zeker dat ik daar nooit meer een zadel koop

ONDERSCHRIFTLOOS

Lilly97

Berichten: 250
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 20:44

Bedankt voor jullie reacties. In ieder geval geldt: eerst denken, dan doen. Daarom was ik benieuwd naar jullie mening.
Ik heb zelf ook een Stubben zadel, tweedehands gekocht, waar ik erg blij mee ben. Maar ik was gewoon nieuwsgierig naar zadelmarkt, mocht ik een keer iets moeten vervangen.

Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Op bokt bokken bokkers over hun bokkende bok Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:14

Ja, ik heb dat inderdaad gehoord, of gelezen op Bokt misschien. Ik weet dus niet zeker of het waar is dat er karton in zit.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:24

missnynke schreef:
er zijn zoveel flauwe roddels in omloop over de zadelmarkt, de een zegt dat er gebruikt verband uit india inzit, de ander zegt dat ze van karton gemaakt zijn, etc.
de zadels bij de reguliere winkels wordt ontzettend veel winst op gemaakt, en diezelfde winkels kunnen het niet uitstaan dat ze opeens veel minder zadels verkopen, en strooien zo met flauwe roddels.
Is het jullie ook opgevallen dat er in de reguliere zaken opeens veel goedkopere zadels zijn?

Dat is een hele goeie die je daar zegt!!!!
Ik ken zelf zadelmarkt niet, maar je gaat toch geen bedrijf afbreken in het openbaar!! Boos!
Ik weet uit eigen ervaring, dat dat echt niet leuk is.
Leven en laten leven.
Mensen die hun best doen om hun brood te verdienen, breek je niet af!!!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:34

heeft weinig zin om die mensen van zadelmarkt zo aan te vallen... niet elk mens stelt even hoge eisen aan een zadel, zolang het past op het paard, iemand die maar een paar keer per week rijd gaat echt geen zadel kopen van kweetniethoeveel euro's als ze alleen een rondje door het bos doen bij wijze van spreken. Dan voldoet een goedkoper (wat niet altijd betekend slecht) zadel ook wel.
en tja,... een zaakje waar veel mensen kopen krijg je al snel heel veel roddels over, en tuurlijk zit er wel eens een zadel bij waar een fout aan is of die iets minder van kwaliteit is dan de rest, maar bij een duur zadel kan je ook een "maandagochtend geval" hebben.
maar naar mijn mening geen rede om dat zaakje zo slecht in het daglicht te zetten... al ben ik er nog nooit geweest, heb ik juist weer wel hele goede verhalen gehoord.

gr Danielle.

"a dream is nothing more then an illusion.... you think it's real.... you think you have it.... and then you lose it..."

Sence

Berichten: 9821
Geregistreerd: 13-03-06

Re: Bekend met producten van zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:31

Het verschil tussen een (noem maar wat) Kieffer en zadel van zadelmarkt...

Het merkje dat erop staat. En natuurlijk de kwaliteit ook wel, maar zoveel verschil zit er niet tussen.

Ook als je bv schoenen van Nike koopt, waar betaal je zoveel voor? Inderdaad, voor het tekentje wat erop staat.

Als je opzoek bent naar een zadel wat niet duur is, zou ik naar zadelmarkt gaan.

Those loved by God die first

Anoniem

Re: Bekend met producten van zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:55

Halloooooooo dit topic is 3,5 jaar oud! Je krijgt een knots van een waarschuwing als je daar in wilt plaatsen, en dan TOCH op verzenden drukken.... Gestoord

Anoniem

Re: Bekend met producten van zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:56

Dat snap ik dus ook nooit? Wat heeft dit voor een zin...

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Bekend met producten van zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:57

ik tem even.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Anoniem

Re: Bekend met producten van zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:58

Is al gebeurd

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Bekend met producten van zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 07:04

En dus een slotje.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 84 bezoekers