Herkent jouw paard ook het geluid van je auto?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Herkent jouw paard ook het geluid van je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 19:44

Als ik met de auto naar de wei rijd (en aangezien ik lui ben ga ik altijd met de auto Schijnheilig ) herkent mijn paard gelijk het geluid van mijn auto en komt ze al aangestormd.
Als ik langs de wei gereden kom, maar ik geen tijd heb om te stoppen is dat wel heel zielig, ze kijkt me dan helemaal na van he baasje waarom stop je niet?
Een vriend van mij geloofde er niks van dat ze mijn auto uit duizende kent. Maar toen we met zijn auto (ook een golf) naar de wei reden, bleef ze lekker door grazen. Is mijn paardje zo slim of hebben jullie paarden dit ook?


Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:46

Heeft het paard van een kennis ook.
Zodra hij haar auto hoort, komt hij aanscheuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:47

Tegenwoordig wel, omdat ze een aantal keren in de paddock bij de parkeerplaats hebben gestaan als wij aankwamen. De eerste keren keken ze heel verbaasd dat wij ineens uit zo'n klein schuddehuisje (zo noemen we de veewagen altijd voor hen Haha! ) kwamen, en nu herkennen ze de auto en beginnen ze al te hinniken als we aan komen rijden. Is heel lollig want je ziet die snuiten hinniken, maar dan hoor je 't nog niet Lovers

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:48

Ja hoor, ze kennen de auto precies. We wonen aan een vrije drukke route maar onze auto's pikken ze er precies uit. En dan, inderdaad, die diep teleurgestelde koppies wanneer je doorrijdt. Zeer herkenbaar.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:48

De paardjes bij ons reageren op mijn scooter. Dan staan ze allemaal al te kijken. En als ik langs het land rijd kijken ze ook allemaal op of ik ze kom halen of niet. Terwijl ze dat bij andere scootertjes dus niet doen.
Ze weten het dus donders goed hoor!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:50

Ik kom haast nooit met de auto. Maar op mijn fiets of voetstappen reageert Yorghos wel. Als ik de hoek om kom, is hij al in draf onderweg naar het hek...

* To Belg, or not to Belg *

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:52

ik had dat toen ik nog in egmond stond en met mijn brommertje aan kwam.
er stonden gelijk 8 paarden te hinneken Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:57

Die van mij ook............
Herkent dondersgoed mijn voetstappen...

Zodra die me in ut zicht krijgt rent ie naar voor... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:03

Ja, onze paarden herkennen onze auto ook.
Ze staan alleen midden in het bos waar verder geen auto´s mogen komen, ze kunnen zich dan ook niet zo makkelijk vergissen Haha!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:08

Nee, om te beginnen heb ik geen auto en kom ik meestal op de fiets Knipoog *mijn fiets vind Sher trouwens heel eng, maar dat zal wel komen omdat hij zo rammeld Haha!* maar anders zou ze het denk ik ook niet herkennen, aangezien ze op een manege staat waar dagelijks een heleboel auto's langs komen.


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:12

Mijn paard hoort onze auto niet aankomen Haha! Maar als ik naar zijn stal loopt, ziet hij me nog niet door bebossing, maar hij kan me wel horen. Hij hoort altijd precies aan de manier waarop ik loop dat ik het ben en gaat dan ook brullen.
Zijn stal kijkt redelijk uit op de buitenbak, en als ik wanneer ik aankom eerst bij de buitenbak ga staan praten met iemand, gaat hij ook brullen onder 't mom van: Baasje, schiet verdomme eens op, ik sta te brullen hier hoor! Tong uitsteken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:18

Als me paardje me scooter hoort gaat ze ook gelijk hinneken.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:20

Mijn paard komt niet naar het hek, maar staat wel te kijken hoe ik uit stap en aan kom lopen. Als ik dan uit zicht ben richting zadel kast gaat ze pas weer verder met grasjes eten. Erg lief!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:29

Die van reageren op mijn scooter als ik al aan kom rijden.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:31

Dat heb ik dus ook , vanaf dat ik de de wei kan zien zie ik die hoofdjes al omhoog gaan die me volgen (en dan ben ik echt nog "ver" van de wei ) en dan crossen ze als een gek naar de uitgang om me op te wachten aan de poort Haha!

En dat doen ze enkel bij de Picnic of de Ford , als ik met iemand anders mee rijdt doen ze het niet .

De buren zeggen ook altijd dat ze ineens beginnen te hinikken , zo weten zun ook altijd meteen dat ik eraan kom gescheurd Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:54

Ja, hij herkent het geluid van mijn jeep en hij weet aan de manier van mijn lopen dat ik het ben die hem uit de wei komt halen. Vanaf 100 meter ziet hij al dat ik eraan kom en krijg ik een uitgebreide hinniksessie als welkom.

Toos paardloos

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:04

Ik ga nooit met de auto Tong uitsteken
Maar hij hinnikt altijd als ik langs loop (loop nogal vaak langs aangezien hij op me werk/stage staat) en ik roep: Waaaaldi!!
Super lief Lovers

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 22:08

Wel grappig dat ze het geluid kunnen herkennen uit duizende andere auto's. Dieren hebben geen verstand alleen een instinct DUH ze hebben vaak meer verstand dan mensen! Ik heb bij wedden dat nog niemand gezien die het geluid van mijn auto herkend uit 10000 andere auto's van hetzelfde merk *LOL*

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:11

Nee het geluidd van mijn rammelfiets *LOL*

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:24

Ja, ze herkennen het geluid van mn vader bussiej.. Tja , das het eetgeef persoon..
Als ik roep komen ze meestal ook wel Haha! mijn fiets horen ze niet..

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:33

Absoluut!
Donderdag ga ik altijd naar les. Ik maak Lois klaar voor transport en mijn husband pakt de trailer. Zodra de auto komt aangereden bij stal begint Lois altijd hevig te mesten *LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:36

Ja, absoluut !
Mijn paardje staat een stukje van de weg af, en als we aan komen rijden dan zien we hem al in de wei staan.
Altijd leuk om dan dat koppie te zien, voordat we op het erf zijn staat ie al voor het hek te wachten en worden we luidkeels begroet.
Voor mij altijd het moment van de dag Lovers

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:39

Jippie schreef:
Absoluut!
Donderdag ga ik altijd naar les. Ik maak Lois klaar voor transport en mijn husband pakt de trailer. Zodra de auto komt aangereden bij stal begint Lois altijd hevig te mesten *LOL*



Haha, zo herkent de mijne het geluid van zijn zadel *LOL*

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 00:46

Mijn merrie gaat roepen als we de oprit oprijden ook al kan ze ons niet zien. Als ze de deuren hoort dichtslaan kan je bijna zweren dat ze kan tellen. Bij de tweede begint ze keiluid te roepen. Ook als ik uit het huis stap (en ze staat achter de stal) weet ze op één of andere manier dat ik het ben en niet mijn man of zoon. Naar m'n dochter roept ze ook ... de liefde gaat door de maag en ze weet wie ze tot een extra hapje kan verleiden ... !

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:16

Een stalgenootje vertelde een keer dat Sheril stond te hinniken een minuut voordat ik binnen kwam lopen, en dat ze me waarschijnlijk aan hoorde komen rijden, maar ik weet niet of dat altijd zo is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers