wat voor beenbescherming en vraagjes over peesbesc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

wat voor beenbescherming en vraagjes over peesbesc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 20:14

wat voor beenbescherming gebruiken jullie?
ik zelf vind peesbeschermers het handigste, met klitteband.
En heb je met die peesbeschermers gewoon maat paard, of zitten daar ook verschillen in?
en welk merk gebruiken jullie en bevalt dat goed?
heel erg bedankt!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:18

Ik heb peesbeschermers met klitteband van BR en die bevallen goed.
Voor een paard heb je gewoon maat full.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:22

kep peesbeschermers van eskadron en die vind ik eigenlijk de beste qua vorm en sterkte. zn been is helemaal beschermd, van achter en aan de zijkanten voor eventueel aantikken.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:28

Ik zal maar beginnen met Murphy, dat is een moeilijk geval met beschermers, hij heeft nml een knobbel aan z'n pees als overblijfsel van een peesschedeontsteking, daar presteert hij super mee hoor, maar de gewone beschemers met harde kunstof achterkant kan hij dus niet om zijn voorbenen hebben dus heb ik als volgt:
Voorbenen:
Action 3-1 beschermers of NEW beschemers met bont. (en voor het crossen Action springschoenen)
Achter:
Br strijkklappen met bont (wedstrijden, Br strijkklappen, en voor het crossen lange NEW beschermers. (en ook voor de cross rubberen springschoenen)

Nouska heeft peesbeschermers van Br en strijkklappen van Br
Nena heeft peesbeschermers van Br en van Lami Cell en strijkklappen van Eskadron.

Met dressuurtrainingen rij ik ook vaak met fleecebandages.

De 3-1 beschermers van Action zijn erg fijn, maar na een jaar intensief gebruiken was het eerste paar bij mij versleten, dat vond ik erg jammer. Voor de rest bevallen NEW, Eskadron en Br mij ook goed!
Voor mijn grote E-pony en paard heb ik maat Full of L en voor de D-pony maat cob of M

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:29

Die van BR zijn precies hetzelfde als die van Eskadron alleen een stuk goedkoper.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:10

Ik heb 3 in 1 beschermers van Arena Masters, een of ander amerikaans merk. Volgens mij wel goede kwaliteit, heel veel mensen op stal gebruiken ze en die waren er wel tevreden over, vandaar dat ik ze ook kocht. Ik heb voor Sher maat S, maar die heeft ook maar kleine beentjes Knipoog

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:22

Wennepen schreef:
kep peesbeschermers van eskadron en die vind ik eigenlijk de beste qua vorm en sterkte. zn been is helemaal beschermd, van achter en aan de zijkanten voor eventueel aantikken.


Sorry, misschien is het een hele domme opmerking. Maar bij pijpekousen is toch het 'hele' been beschermt, en bij peesbeschermers alleen de binnenkant?!

Wie helpt mij met deze verwarring!?!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 00:16

Eskadron peesbeschermers met bont. Magic is allergisch voor die anderen, 4 gevoelige witte benen. Gewoon met klitteband.
En soms bandages.

We hebben ook peesbeschermerts van leer gehad, daar kon ze wel tegen. Maar die leren riempjes waren weer wat hard, na het rijden zag je soms de striemen (dit is wel wat overdreven, maar kan het niet goed uitleggen Lachen )

Vandaar peesbeschermers met bont

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 08:24

Laine heeft ze ook van Br..
En ik ben der wel tevreden over hun ze gaan ook redelijk lang mee en zitten ook goed !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 09:34

Als we serieus dressuren bandageer ik vierkant met onderlappen.
Als we een dagje realxed doen draagt Lois peskappen van eskadron met een Eskadron springschoen en achter pijpkousen van Kavalkade.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:06

Voor pijpkousen en achter Lami Cell strijklappen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:11

Ik heb voor Melano Eskadron peesbeschermers en Eskadron strijklappen, in het wit Haha!
Ben er echt dik tevreden erover en ze mogen dan wel zo duur zijn, maar ik heb het er wel voor over hoor

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:15

Ik heb peesbeschermers met klitteband.
Kogelbeschermers van Olympic en neoprene springschoenen.
De maat ervan weet ik allemaal niet, ze passen iig Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:18

JosLover"]
[quote="Wennepen schreef:
kep peesbeschermers van eskadron en die vind ik eigenlijk de beste qua vorm en sterkte. zn been is helemaal beschermd, van achter en aan de zijkanten voor eventueel aantikken.


Sorry, misschien is het een hele domme opmerking. Maar bij pijpekousen is toch het 'hele' been beschermt, en bij peesbeschermers alleen de binnenkant?!

Wie helpt mij met deze verwarring!?!
[/quote]


Strijklappen beschermen de binnekant van het been, tegen strijken dus.
En peesbeschermers de pezen, dus aan de achterkant en van voren zijn ze open.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:27

Ik zag laatst iemand rijden met de peesbeschermers verkeerd om het paard kon amper lopen Lips are sealed



Zelf rijd ik meestal zonder bescherming, en anders met peesberschermers van eskadron

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:50

Ik heb de allernieuwste van Eskadron gekocht, met flex systeem ofzo, en extra goed uitgesneden voor de kogel. Deze is speciaal voor bewegingsvrijheid, alleen heb ik zo'n slim paard die na 3 dragen er al dikke strijkstreepen op maakt. Die krengen hebben me 70 euro gekost.. Grr.. jonge wiebelige paarden Knipoog Maarja, daar zijn ze voor he Knipoog .




Afbeelding
De nieuwe hightech peesbeschermer met flexibele softzone.
Optimale bescherming en een tot nu toe nog niet gekend draagcomfort met de grootst mogelijke bewegingvrijheid voor het paard. Dat zijn de nieuwe flexisoft peesbeschermers van ESKADRON by Ludger Beerbaum. Ervaring uit de stal van de viervoudige olympische kampioen tesamen met moderne computertechniek en een uiterst gecompliceerd twee componenten spuitsysteem staan aan de basis van dit exclusieve product. Door twee kanalen wordt parallel een harde zowel als een zachte substantie in de mal gespoten, zodat het eindproduct als een eenheid uit de vorm komt. De flexisoft peesbeschermer is hiermee wereldwijd de eerste harde peesbeschermer met een flexibele soft zone.


Verdere functionele kenmerken zijn de anatomische aanpassingen aan het paardenbeen. De uitgespaarde kogel en de zachte neopreen voering en de bijzonder sterke klittenbandsluiting die de peesbeschermer ook in extreme omstandigheden op zijn plaats houd. De flexisoft peesbeschermers worden evenals het standaard model in zeven kleuren aangeboden.

Producten uit de collectie ESKADRON by Ludger Beerbaum, ondertussen sinds 1993 in de handel verkrijgbaar, genieten wereldwijd bij alle vrije tijd en topsportruiters de grootste waardering.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 12:40

ik heb trouwens voor loslaten en longeren voor pijpekousen van kieffer en achter pijpekousen van olympic en springschoenen van gera (hiermee gaan we ook naar t park, mn ragbeschermers). ik had voor t springen eerst nog leren peesbeschermers van kieffer maar die riempjes vond ik niet zo fijn dus toen heb ik de bonte eskadrons gekocht, die zijn echt heel fijn omdat (bijna) het hele been beschermd is. . ik heb ook pijpekousen van eskadron met klitteband maar die heeft ie kapotgeschopt net als de 4 actions... Frusty
met bandages rij ik niet zo vaak. vroeger wel, ik heb er zoveeel maar ik wil dat hij op zijn eigen benen loopt.
voor les of wedstrijd heb ik dus de witte eskadrons Lovers , met achter de lange omdat meneer strijkt en onhandig kan zijn...

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 12:45

ik ben van plan peesbeschermers aan te schaffen, maar ik wil baby-blauw en dat is vrijwel nergens mee te krijgen.
Bij de ruitersportzaak hier in de buurt hadden ze ook flexi soft, en volgens hun pasten die bij zowel een paard als een pony Verward dat kan toch helemaal niet?

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:34

Ik heb pas peesbeschermers gekocht van Protec, heb ze nog niet gebruikt maar hopelijk zijn ze een beetje goed.. Lachen

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:42

Moonlover schreef:
Ik heb pas peesbeschermers gekocht van Protec, heb ze nog niet gebruikt maar hopelijk zijn ze een beetje goed.. Lachen


Die van Protec met gel bedoel je? Jah die zijn wel goed.
Ik gebruik met wedstrijden bonte Eskadron beschermers rondom. Bij mn andere pony gebruik ik witte beschermers van Ruitergilde rondom. Met gewoon training gebruik ik Br, rondom.
Ik zet ze altijd helemaal rondom in de beschermers Haha!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:43

LMsWinnetou"]
[quote="Moonlover schreef:
Ik heb pas peesbeschermers gekocht van Protec, heb ze nog niet gebruikt maar hopelijk zijn ze een beetje goed.. Lachen


Die van Protec met gel bedoel je? Jah die zijn wel goed.
Ik gebruik met wedstrijden bonte Eskadron beschermers rondom. Bij mn andere pony gebruik ik witte beschermers van Ruitergilde rondom. Met gewoon training gebruik ik Br, rondom.
Ik zet ze altijd helemaal rondom in de beschermers Haha!
[/quote]

Nee, niet met gel.. het zijn gewone peesbeschermers.. (heb ze trouwens op tentenkamp gekocht..)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:20

peesbeschermers & strijklappen allebei van eskadron

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:55

Ik heb BR peesbeschermers met van dat nepbont erin, en BR strijklappen in het zwart. Ik heb ook wel bandages, maar dat kost teveel tijd. Daar doe ik dan wel altijd onderlappen (eskadron) onder. Ik heb ook nog van die leren peesbeschermers met van die riempjes, maar die zijn mega onhandig. Oja, en rubberen springschoenen en Westropp springschoenen met van die losse deeltjes, maar die klapperen zo. Dan slaan de anderen op hol Haha! . (Handig als je de concurrentie op dressuurwedstrijden het leven zuur wilt maken Knipoog Knipoog ) Ik heb eigenlijk een beetje een obsessie met beenbeschermers Tong uitsteken

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:36

Ik bandangeer meestal rondom in(met onderlappen), als ik er geen tijd voor heb peesbeschermers van eskadron.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:55

IK heb peesbeschermers van Norton, onbekend merk maar ze zijn super!