wollen wedstrijdjasje en regen: ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

wollen wedstrijdjasje en regen: ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 19:23

Ik heb net een heel mooi Kentucky-jasje van iemand overgenomen, maar nou zag ik dat het voor 60% scheerwol is.
Volgens m'n moeder betekent dat dus dat het kan krimpen als ik ermee rijd en het regent. (en dat gebeurt nog best weleens...)

Nou heb ik het idee dat er best veel wollen jasjes verkocht worden, je ziet ze altijd wel in de verschillende catalogi staan iig. Zijn er mensen die ook een jasje hebben die (deels) van wol is, en wat zijn je ervaringen met in de regen rijden?
Het lijkt me eigenlijk nogal vreemd als dat dus echtniet blijkt te kunnen. Dan houd ik m'n oude jasje ook maar, voor als het regent...

Ik ben benieuwd!

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:31

Ik weet van verschillende mensen die ook met een wollen jasje in de regen hebben gereden dat de stof erg gaat bobbelen.
Dit schijn je moeilijk of helemaal niet meer weg te krijgen.
Ik zou voor de zekerheid maar een regenjasje aantrekken met losrijden.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:31

Rieja schreef:
Ik heb net een heel mooi Kentucky-jasje van iemand overgenomen, maar nou zag ik dat het voor 60% scheerwol is.
Volgens m'n moeder betekent dat dus dat het kan krimpen als ik ermee rijd en het regent. (en dat gebeurt nog best weleens...)

Nou heb ik het idee dat er best veel wollen jasjes verkocht worden, je ziet ze altijd wel in de verschillende catalogi staan iig. Zijn er mensen die ook een jasje hebben die (deels) van wol is, en wat zijn je ervaringen met in de regen rijden?
Het lijkt me eigenlijk nogal vreemd als dat dus echtniet blijkt te kunnen. Dan houd ik m'n oude jasje ook maar, voor als het regent...

Ik ben benieuwd!


Ik heb het gisteren uitgebreid getest in Lemele en heb zelf een eurostar van maar liefst 75% scheerwol.Ik zie geen verschil.Geen bobbels en is ook niet gekrompen.
Dus gebruik je mooie Kentucky maar altijd!
Ik dacht ook met nat weer mijn cap op te doen ipv hoedje maar ik heb het niet gedaan en alles heeft het overleefd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:53

Ik heb vorige week zaterdag een wedstrijd gereden in de stromende regen, echt; er was geen droog draadje meer aan mijn lijf. En ook ik heb een scheerwollen rijjasje (Pikeur Diana), hij zag er helemaal verlept uit toen ik thuis kwam en er zat een derrie op Boos! Haha! Ik heb em de volgende dag naar de stomerij gebracht en hij is weer zo goed als nieuw!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:02

Ik heb ook een wollen jasje van Eurostar en wel een paar keer getest in de regen. Hij is (helaas) niet gekrompen (beetje te groot.....). Goed laten drogen en als die verder schoon is kon die gewoon de volgende wedstrijd worden gebruikt.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:18

Ik heb ook een kentucky jasje, en heb er nog nooit problemen mee gehad, hij kan heel goed tegen regen hoor!
Ook met mijn (christy's) hoedje heb ik in een enorme regenbui gezeten, en die is er minder mooi vanaf gekomen... nouja, hij is nog wel mooi maar er staanveel haren overeind...
Maar met het jasje is niks aan de hand, en als ie vies is laat je em stomen en dan is ie weer mooi!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:14

Ik heb een Pikeur Diana (ook wol) en gelijk mijn eerste wedstrijd begon het gigantisch te plenzen. Ik had wel mijn jas erover, maar later heb ik die uit gedaan. Ik heb nergens last van gehad, behalve dan dat het jasje nat was. Geen bobbels ofzo.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:36

Volgens mij krimpt wol alleen maar met heet water en niet met koud water.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 19:21

Allright, het leek me al vreemd als dat ding echt onwijs zou krimpen van regen.
Ik bedoel, de fabrikant weet toch dat mensen weleens in de regen moeten rijden (als er tenminste nagedacht wordt), en wil dat zijn product goed bevalt dus zorgt voor iets wat gewoon blijft leven.

Bedankt voor jullie antwoorden, dan kan ik m'n oude dus toch verkopen!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:04

Letterlijk van de leverancier van Kantucky gehoord: die jasjes kunnen niet tegen regen...

Niet zo handig dus aangezien het vast wél eens regent....

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 18:41

Toch wel vreemd dan als meerdere mensen goede ervaringen hebben met in de regen rijden met zo'n jasje.

maargoed, ik heb vanmorgen toch maar m'n oude merkloze ding aangetrokken, het weer zag er niet echt lekker uit. Daar aangekomen heb ik geen drup regen meer gevoeld, dus had net zo goed m'n nieuwe aan kunnen doen....


Conclusie: bij Kentucky denken ze niet na Knipoog