Gaap.. eerste werkdag voor de boeg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 14:09

In de rozen kwekerij. Ik denk ik trek een trui aan tegen die doornen. 'sochtend was het wel ok, en toen was 't 11 uur en toen stikte ik haast! Les voor de volgende keer, tshirt aan. Haha!
maar goed, ik zette de wekker om half 6, dácht ik maar er was mee geklooid, resultaat ik werd om half 5 wakker en dat terwijl ik pas om 1 uur sliep. Gaaaap dus.
vervolgens was ik veel te vroeg op de kwekerij. nou ok, om kwart over 7 kwam er iemand die me weg wees maakte. ik was dus de jongste én de kleinste daar ik verdwaalde zowat tussen die struiken en moest springen om erbij te komen (niet lachen!)
en toen mocht ik de kleine rooskes knippen.
om kwart voor 12 was ik dus echt doodmoe, aan een stuk gewerkt in die snikhete kas. en toen moest ik ook nog 5 kilometer lopen naar het busstation! halverwege had mijn vader gebeld en ik zei je kan me wel oppikken. dus weer 2 km terug lopen naar de 'bewoonde' wereld.
Wat ik allemaal niet over heb voor mijn veulentje he?
ik ga dus niet meer door de weeks werken, alleen in 't weekend.

Maar.. 18 augustus gaan we naar apeldoorn! En er is al plaats bij een opfokstalling dus als ik een veulen op het oog heb kan ze hoogst waarschijnlijk héééél snel komen *LOL*

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 15:01

je moet wel goed oppassen als je met een tshirt aan gaat werken krijg je namelijk allemaal krassen op je arm van die rozen. en dat is geen pretje maar ja je moet wat over hebben he! voor een paardje

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 15:15

pam, wat heb ik gemist? Werk je ook tussen de roosjes? Welke rassen hebben jullie? WIj Femma (roze) en Star Trix (geel).
Heb je al een keer moeten pluizen?? Misselijk
Voor je armen, bij de drogist even hansasport bandages halen, zijn wel duur, maar werkt wel, zijn van die soort mouwen die verstevigen zeg maar

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 15:27

stef zie mijn dag kan niet meer stuk op algemeen.
heten rozen ook rassen? hihi
we hebben rose rozen, die zijn heel moeilijk te zien of ze rijp zijn omdat de bladeren krullen maar nog nioet helemaal opengaan.
en we hebben rode rozen, die zijn echt donker als ze dicht zijn maar als ze opengaan echt helemaal open zijn ze heel breed en knalrood (weet niet wat de namen zijn, ze zijn in iedergeval wel mooi)

Ik heb vandaag moeten pluizen, lamme armen krijg je ervan! ik vind dat echt stom werk zeg heel saai, geef mij het knippen maar *LOL*

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 15:33

IK weet wel hoe je je voelt, kep ook zat van die suffe baantje gehad waarbij je de hele tijd moet staan enzo.

Maar je moet het volhouden hoor, echt waar, doe het voor je veulen!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 15:34

oja leuk dat je naar Apeldoorn komt, waar ga je dan heen?

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 15:35

'bij kim opstal. ik zeur altijd om een ritje naar apeldoorn gewoon voor de lol maar ik mag nooit (kan nooit)
nu hebben we een reden *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 15:43

Die rode zouden wel eens First Red kunnen zijn.
ja ja ook ikke heb ervaring in de rozen.(we hadden ook Escimo's, Starlight en Queensday)
Die hitte went vanzelf, kun je niet ergens bij een Chrysanten boer gaan werken in die kassen trekken ze schermen dicht tegen de zon(tenminste bij mij wel) en dan kun je ook met hempje en korte broek werken.
Alleen planten is K werk }>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 16:23

baccara's zijn ook rood (en groot)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 16:32

f
Laatst bijgewerkt door janna op 22-03-22 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 16:57

OOww dan kom ik ook ff ja? Ik wil je heel graag eens ontmoeten, op welke dag is dat, zaterdag?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 17:34

Citaat:
Op 2001-08-09 15:33, schreef Shaienne:
IK weet wel hoe je je voelt, kep ook zat van die suffe baantje gehad waarbij je de hele tijd moet staan enzo.



Het knippen is niet suf hoor, je moet goed kijken dat je niet te scherp knipt (dat ze dus nog niet open zijn) of juist te onscherp knipt (dat je de rijpe laat staan).
Het is dus niet zo van lalala, knip, lalala, knip, lalala knip etc...
Pluizen is wel suf, kan je alle takjes (pluis dus) die er niet horen er tusseuit gaan breken Gaaaap

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 17:45

ja dat snap ik ook wel Stef, ik wou je niet beledigen. Maar het is zo geestdodend...

Ik heb in een chocoladefabriek gewerkt....het was wel moeilijk werk wat ik moest doen (lopende band) maar de hele tijd hetzelfde en daar werd ik niet goed van

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 18:00

ik vind het rozenknippen wel leuk. alleen kom ik niet overal bij.. het verdient wel lekker en daar gaat het om. ik houd genoeg geld over om buiten de opfok nog voor een zadel en een hoofdstel te spaen en alles wat er nodig is (ehm.. wat ik dus niet krijg Haha!)
het belangrijkste is dat ik er mn paardje van onderhoud.
betreft pluizen, je loopt zon hangende kruiwagen te duwen terwijl je je suf kijkt naar extra knoppen die overbodig zijn en dan breek je ze af Gaaaap ach ja..