Paard likt veelste veel aan liksteen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Paard likt veelste veel aan liksteen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 16:12

Het paard van een stal genootje van mij heeft binnen een week/anderhalve week de helft van zo'n grote witte zoutliksteen op..
We hebben haar toen aangeraden om de steen er een tijdje uit te laten.
Ik dacht zelf altijd dat het iets betekende dat het paard misschien iets te kort kreeg ofzo.
Wat denken jullie?

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 16:15

Ja mijn paard doet het ook maar die heeft altijd een rode(mineralenzoutblok)zij eet zo'n rechte binnen 2 weken ong op
Ik ben ook benieuwd wat dat kan wezen. we wachten samen af.
hopelijk veel reacties

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 16:21

Hier nog iemand!! Private eet/likt ze alsof het biks is!

22 Januari verwachten we ons kleintje

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 16:25

Ik weet niet wat het zou kunnen zijn, maar kan het niet te maken hebben met verveling? Of ze vinden het gewoon lekker Verward

Maar het lijkt me wel verstandig om hem er dan af en toe uit te halen.


CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 17:51

waarom zou je um eruit halen?Het is niet slecht ofzo voor een paard en als hij dat lekker vind geeft dat ook niet toch?Je kan ook een x zo´n jollyball ofzo in de stal gooien misschien verveelt hij zich wel.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 17:53

ligt eraan of hij het alleen nu heeft gedaan of dat hij het elke keer doet wanneer er een liksteen in gehangen wordt.
die van mij had de 1e liksteen binnen 3 weken op en de volgende ook binnen een maand. volgens de dierenarts kwam hij wat te kort en zou hij vanzelf minder nodig hebben. dit klopte. de liksteen die hij nu heeft, is hij al een paar maanden mee bezig.
als hij het echt continu doet, zou ik hem er af en toe uit halen. lijkt me niet gezond continu zoveel zout binnen te krijgen.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 17:55

vraag even raad aan je DA.

Maar volgens mij kan het niet veel kwaad zolang ze maar beschikking hebben over water.

ik heb een paard gekend dat 2 rode blokken in de week opvrat, mankeerde nooit wat.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:24

zoveel zout lijkt mij niet gezond, maar ik weet nie hoor Verward

ja kunt de DA altijd even bellen om het hem te vragen, kost niks en dan weet je hoe het zit Lachen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:30

Toscar kreeg eerst van mij van die baksteen formaat stenen, dan een witte, dan een rode, ... heel verschillend hoe lang hij er over deed, naar mijn idee hoe lekker hij hem vond, want die laatste heeft hij een half jaar gehad en was nog als nieuw. Tos is sinds 3 weken verhuist en de stalhouder zorgt voor een zoutsteen in stal, en nou krijgt hij dus van die grote... Hij heeft zaijn steen al bijna op, maar hij schraapt er veel aan, vind je allemaal brokjes zoutsteen in zijn stal. Tos likt er naar mijn idee uit verveling aan. Voordat hij hooi krijgt en hij zijn brok al op heeft bv.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:49

Viking likt er ook heel veel aan en dat merk ik met uitmesten,hij drinkt heel veel door die liksteen,dus hij plast ook heel veel,maar ik denk dat het van hem door het wisselen komt.

Paardentaxi Zeeland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:52

Die van mij deed dat toen ik haar net had ook, en op advies van de VA heb ik de steen eruit gehaald en nog maar een uurtje per dag aangeboden. Te veel zout is ook niet goed.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 08:39

Laine likt helemaal niet er aan Verward
Maakt dat uit of heeft ze het dan gewoon niet nodig Lachen..Want als ze er behoefte aan zou hebben zou ze er toch wel aan likken denk ik Haha!

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 09:50

Onze pony's zijn voor een keer eens 'normaal' als het om likstenen gaat. Een liksteen gaat zo'n 2 maanden mee. (met 3 pony's)

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 96 bezoekers