studie, waar let je het meest op?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

studie, waar let je het meest op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 21:39

Waar letten jullie het meest op bij het kiezen van een studie? Kies je echt een studie omdat je het heel interessant vind ook al is er later geen droog brood mee te verdienen, of kies je echt een (studie) richting waar groei in zit, dus een soort 'baangarantie' als je klaar bent? Hebben je ouders/broers/zussen invloed op je studiekeuze? Kies je een studie omdat die dicht bij huis te volgen is? of kies je alseerst voor de stad en dan pas voor de studie? Hecht je veel waarde aan de eerste indruk die krijgt bij een open dag/meeloopdag ookal is dat slechts een momentopname? Als een studie je aanspreekt zou je die niet gaan volgen als de stad/gebouw/soort medestudenten je niet aanspreken?... kortom ik wil alles weten Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:43

Ik kies mijn studie omdat ik het leuk en interessant vind. Ik studeer ICT, hoewel het er nu niet echt lekker in loopt... het zou zelfs kunnen dat er te weinig stageplaatsen voor onze klas zijn komend jaar hier in de regio.. niet zo mooi dus. Ik hecht niet veel waarde aan een open dag, dat is toch altijd anders. En ik studeer in Venlo, lekker makkelijk dus.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:52

Ik heb mijn studie gekozen, omdat het me interessant en leuk leek (geneeskunde). Maar ik vind het toch ook wel belangrijk dat ik er later wat mee kan. Een leuke studententijd is tof, maar als je later nergens aan het werk kunt komen is het toch minder(zoötechniek ofzo Knipoog )...Bloos

De stad heb ik gekozen(ik zat in de luxe positie dat ik kon kiezen, meestal moet je maar afwachten of en waar je ingeloot wordt...), omdat ik dan thuis kon blijven wonen en mijn paardjes kon houden *LOL* De keuze tussen UvA en VU was na een open dag op de Uva genomen, het was daar toen echt een ongeorganiseerde bende en daar heb ik echt een hekel aan Het is dus de VU geworden Haha!
En ik heb het prima naar mijn zin Lachen

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:58

Ik heb mijn studie gekozen omdat deze me erg interessant leek. De stad was eigenlijk mijn tweede keuze, maar ik kon daar eerder (februari) beginnen met mijn studie. Scheelt helaas wel een half uur reistijd (reis nu 1 uur en 3 kwartier heen en zelfde terug). Maar heb het erg naar mijn zin daar.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:05

Ik heb mijn studie gekozen omdat het me de leukste studie leek. Dat het in Utrecht was, was voor mij ook wel een vereiste...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:17

Ik heb voor mijn studie gekozen omdat ik het interessant en leuk vond. Dat de kans op een baan straks erg groot is vanwege de tekorten is mooi meegenomen, maar dat is niet waar ik opgelet heb toen ik begon met de studie.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:19

Ik heb mijn studie gekozen omdat het heel leuk leek (werk ook leuk!!!) Ik heb voor Utrecht gekozen omdat het een supergezellige school is, op de open dag al... Afstand maakt voor mij niet uit, Utrecht, Rotterdam en Leiden is allemaal even lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:29

Ik heb voo rmijn opleiding gekozen omdat ik het gevoel had dat het echt wat voor mij was. Maar dat de opleding heel goed in de krant stond qua toekomstperpectieven was toch wel doorslaggevend. beetje jammer alleen dat ik nu toch werkeloos ben Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 15:27

Ik kies voor een studie die ik leuk vind, maar wel waar geld mee te verdienen valt, geen miljoenen maar wel dat je normaal kunt leven.

Niemand heeft er bij mij invloed op, het is mijn toekomst en niet die van familie.

Toevallig is de school waar ik ga studeren, 5 minuutjes van mijn huis vandaan (zal tegen die tijd wat verder zijn, want dan ga ik samen wonen)

Ik vind de stad niet echt belangrijk, als het alleen bijv in Rotterdam is dan ga ik daarheen, maar is het dichterbij? Dan het liefst dichterbij (als de school me tenminste aanspreekt etc etc)

Tuurlijk zijn open dage handig, dan krijg je een beetje een beeld, maar dat vind ik niet genoeg...dus dan zelf een beetje erachteraan gaan, wat andere studenten, die er studeren ervan vinden etc.

Vrienden en vriendinnen vind je altijd wel en ik ga echt geen andere school zoeken omdat er stomme mensen op zitten, grotendeels bestaat mijn (toekomstige)opleiding toch uit stage...en ik vind het een leuke opleiding dus kan niet missen.

En wat ik ga studeren? Pabo Lachen

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 17:41

Vroeg wilde ik altijd "iets met dieren" (wie niet) maar omdat daar zo weinig betaalde banen in waren heb ik hier niet voor gekozen. Dit misschien ook wel omdat ik niet iets heel specifieks voor ogen had.

Ik ben (in eerste instantie met mijn ouders) gaan kijken naar wat ik wilde. Ik wilde of iets met dieren of met mensen (en in de toekomst hoop ik dat te kunnen combineren) Toen ben ik me gaan orieteren en voolichtingsavonden gaan bezoeken. Mijn ouders dachten met me mee, maar de keuze was aan mij. Daarna ben ik naar opendagen geweest. (heb eerst een mbo opleiding gevolgd) Toen ik ehct ging studeren ben ik gaan kijken wat voor mij het makkelijkste te bereizen was. Ik wilde namelijk niet per dag 4 uur kwijt zijn aan reizen. Zo heb ik voor mijn school (windesheim) gekozen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:35

Na allerlei omzwervingen ben ik in februari gestart met een nieuwe opleiding.
In de eerste plaats omdat dit mij een interessante opleiding leek, maar ook wel omdat er altijd werk in is. Ik doe MBO verpleging en krijg gedurende mijn opleiding ook betaald. Dat was voor mij wel belangrijk omdat ik niet zonder inkomen kan zitten.
Dat deze opleiding in de buurt te volgen is, is mooi meegenomen. Maar ik zou ervoor reizen als dat nodig was.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:32

ik start na een omweg in september met de pabo
het juf zijn heeft me altijd wel leuk geleken
maar eerst heb ik dus de las en de mbo groen gedaan, hele leuke opleidingen maar ik kaner niets mee
die heb ik dus gekozen omdat ik toendertijd, iets met dieren wilde
toen ben ik gaan werken en ban ik vorig jaar gestart met de bbl mbo opleiding verpleegkunde omdat dat vak me ook heel leuk leek
ik ben nu op twee dagen na klaar met het eerste jaar en ga ik er mee stoppen, niet omdat het niet leuk is maar omdat ik het lichamelijk niet red

toen ik er in november dus achterkwam dat het lichamelijk te zwaar4 was ben ik eens gaan nadenken , wat vind ik leuk?, pabo dus
maar ik had niet de juiste opleiding, dus heb ik november toelatingsonderzoek gedaan en ben ik aangenomen
deze opleiding heb ik gekozen op basis van dat ik het beroep leuk vind
en een groot voordeel is er is nog een boterham mee te verdienen ook

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 10:43

Ik kies omdat ik het leuk vind. Ik moet er niet aan denken dat ik straks 35 jaar iets moet doen dat ik niet leuk vind.
Daarnaast is het wel leuk als de baan daarna ook nog iets verdient en er ook werk te vinden is, maar 1e punt blijft dat ik het leuk moet vinden!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 10:51

Ik heb voor deze opleiding gekozen om een heleboel redenen eigelijk.. Ik wilde niet iedere dag met het openbaar vervoer, en ik wilde zoiezo al niet naar Rotterdam om een opleiding te doen. Ik voel me daar echt niet fijn.
Ik zat al op deze school, en er werd dus ook mbo gedaan, was net even makkelijk, ik kende de school, wist een beetje wat me daar te wachten stond..
Er is niet veel werk in de dieren, maar ik weet vanmezelf dat als ik aan iets begin wat me al niet zo leuk lijkt, maar daar toevallig later wel werk in is, ik de opleiding niet met plezier doe en ik niet meer naar school zal gaan, en dan dus uiteindelijk helemaal niks heb.
Ik leef nu, wil het nu naar mn zin hebben, dus ook mn opleiding moet een beetje leuk zijn. Hoe het later gaat zie ik dan wel weer..