het weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

het weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 10:50

bij ons is het nu heel winderig weer.
dan schijnt de zon, dan regent het weer.

af en toe een stralende hemel, dan weer een grijze of zelfs zwarte lucht.
het is verschrikkelijk warm (25 graden) en laf weer.

ik denk dat er enorm veel spanning in de lucht zit want m'n paard kan echt niet ontspannen lopen, is niet ontspannen op stal. op de weide is hij kalm.

kan dit?

oplossing?
extra naar ontspanning werken?
.....?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:56

Tja, da's een keuze die je zelf moet maken. Redeneer je zo van "hij moet werken als ik dat wil" of hou je rekening met zijn beperkingen of stemmingen, en zie je het dan een dagje door de vingers....

Persoonlijk doe ik liever bij bv erg waaierig weer niet te serieus trainen. Ik kies dan liever voor longeren. Ook nuttig, en geen strijd, want daar heb ik allemaal geen zin in.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 11:10

tja, het is al enkele dagen zo'n weer. het lastige is: ik denk dat IK er meer last van heb dan m'n paard.
en als je zelf niet 100% bent lukt het niet altijd .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:59

Geen enkele reden voor mijn paard om niet te werken. Kom nou, op concours zijn de omstandigheden ook niet altijd optimaal en dan heeft hij ook zijn kop erbij te houden. Dus juist met winderig weer daag ik hem nog wel eens een beetje extra uit. Als je daar doorheen kunt komen met z'n tweeen is er geen wedstrijdring meer die je uit je concentratie kan brengen!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 16:00

heb de oorzaak gevonden. het was niet het weer.
het was het voer. pavo is veranderd, ben dat door blijven geven; der blijkt wel meer in te zitten dan anders.

hij was al zo enorm opgepept.


ja , zep, weer of geen weer: rijden!

ook al liggen er plassen: dan gaan we erdoor!
waait het? goed, dan leren ze dat ook kennen!

een ruiter die de luxe heeft steeds in een binnenpiste te rijden, heeft deze luxe vaak niet op wedstrijd (denk maar aan de ongelijke akkers, zware gronden, stoppelvelden,...)
en da's dan weer goed voor de ruiters die in 'minder ideale omstandigheden' moeten trainen !!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 19:26

ik weet niet, misschien heeft je paard het wel benouwd. ik heb er zelf ook last van (en ik heb geen astma)
wel lastig

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 12:08

Mijn paard wil ook nog wel eens heel idioot reageren bij windvlagen Extreme duivel . En er is maar 1 ding dat goed helpt: flink losgalopperen en goed aan het werk zetten. In galop veel tempowisselingen rijden ook in de contragalop varieren in stelling en buiging ook contra stelling. Juist onder zulke omstandigheden pak ik hem extra aan zodat hij geen kans meer krijgt om zelf leuke Schijnheilig innitiatieven uit te gaan denken.


vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 13:25

kinderen en dieren worden vaak druk bij storm/onweer.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 14:22

gelukkig ben ik geen kind meer. nee toch? ja, dat losgalopperen en goed aan het werk zetten en houden is de enigste oplossing denk ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Armani1985 en 2 bezoekers