Licht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 22:10

Had ik gisteravond al heerlijk gereden, vandaag was nog een stuk lekkerder! Sonja en ik waren alletwee vroeg thuis en zijn dus ook lekker vroeg naar de paardjes gegaan. We hebben vanavond dus lekker nog in het licht kunnen rijden! Veel lekkerder dan in het donker (vind ik) omdat je tenminste ook eens iets anders om je heen ziet dan alleen maar donker (we hebben op stal overigens als het licht is wel een prachtig uitzicht). Gelukkig gaat over ruim een week de zomertijd weer in!
Ik had vandaag een nieuw bit voor Leonardo gekocht (een snaffle, beetje vergelijkbaar met een Engels bit; hiervoor reed ik met shanks, een soort scharenbit) om eens te kijken hoe dat gaat. Meneer heeft soms de gewoonte om te proberen de scharen te vangen en er dan lekker op te gaan kauwen (daarbij dus ook de teugel fijnkauwend...). Maar hij liep er prima op! Even wennen voor mij, maar dat komt vanzelf wel. Leo lijkt in ieder geval het aanspringen in de rechtergalop (weer) te snappen. Hij heeft een hele tijd veel moeite gehad met aanspringen in de linkergalop, tot hij laatst helemaal doorkreeg hoe dat gaat. Alleen is hij sinds toen regelmatig in de war met de rechtergalop. Benieuwd hoe hij morgen loopt; dan heb ik weer les (als het licht is:)) )!
Groeten, Dick.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 23:02

lekker he paardrijden.
Vorig jaar tijdens de wedstrijd nederland-frankrijk heb ik tijdens het rijden een waanzinnige zonsondergang met de meest maffe regenboog gezien, waarschijnlijk was ik de enige Lachen.
Als het straks weer langer licht is kunnen we ook door de week het bos weer in, fantastico.
Paarden lijken ook lekkerder te lopen, volgens mij laten we zelf wat achter.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 19:50

hoi Dick
Amy pakt ook steeds haar schren vast, dit schijnt ze erg leuk te vinden. Ze word er alleen wel onbestuurbaar door. Wat misschien wel helpt is om een kinketting of een sperriempje door de scharen te halen ( op dezefde plek als waar de teugels zitten) dan kunnen ze ze soms niet meer pakken. Helaas had Amy het te snel door en ze heeft ze eer gewoon te pakken. we gaan dus nog steeds gewoon rechtdoor als we eigelijk linksaf moeten. Verward
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 21:05

Klinkt op zih als een logische oplossing die ik even ga onthouden; voorlopig lijkt het erop dat Leonardo's aandacht voor de scharen wat minder aan het worden is; misschien doordat ik ook meer bedreven word in het aanvoelen wanneer dat'ie een poging gaat wagen. Als ik dat voel aankomen, kan ik er al rekening mee houden. Het is de laatste week wel minder voorgekomen dat Leo is gaan vangen, misschien dat de lol er een beetje af raakt voor hem.
Vandaag overigens super gereden; veel geoefend op de cirkel en afgesloten met een heerlijke jog! Als beloning heeft Leonardo na het uitstappen nog lekker even mogen rollen in de bak (z'n grote hobby:) ).
In ieder geval bedankt voor de tip!

Gr. Dick.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers