Ik baal van mezelf...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Ik baal van mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 21:56

Ik had vandaag rijles en moest op Lancelot. En een jaar geleden heeft hij me eraf gegooid en sindsdien ben ik best bang voor hem. Ik heb nog steeds rugpijn door die val!
Nou heb ik afgelopen jaar denk ik 3 keer op hem gereden en de derde keer (twee weken geleden) ging éindelijk een stuk beter! Vandaag moest ik weer op hem en ik stapte vol goeie moed op dat paard. Hij liep ook deze keer best goed, tot hij in stap steeds zijn hoofd omlaag gooide. En daar werd ik toch wel zó gek van! Toen moesten we om de beurt in galop (normaal gaan we gewoon als je zelf denkt dat je kan, alleen vandaag ineens apart), en dat heb ik nog nooit op Lancelot gedurfd. Ik was al gespannen omdat hij zo lastig begon te doen (en ik nog steeds bang ben voor hem...) en ik wilde helemaal niet in galop, maar ik moest het toch proberen. En natuurlijk gaat het voor geen meter als je zo gespannen bent! Hij gooide nu ook zijn hoofd omlaag zodat je er bijna afgetrokken werd (hier staat hij ook om bekend) dus het ging echt helemaal niet, ik zat op een gegeven moment helemaal te trillen op dat paard, kon wel janken zeg. Bah!
En nu baal ik zo van mezelf! Want natuurlijk kijk je er achteraf heel anders tegenaan dan tijdens de les. En ik weet dat ik mezelf had moeten ontspannen voordat ik uberhaupt aan die galop had moeten denken. En ik vind het ook gewoon stom van mezelf! Er zijn zoveel mensen bij wie hij hetzelfde flikt en die zijn helemaal niet bang voor hem!
Nou ja, ik weet het: een beetje een zeikberichtje van me, maar ik moet effe mijn frustratie kwijt!

Doeii!!


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 04:12

Joh, het is al heel wat dat je zowiezo weer op Lancelot stapt hoor! Dat is stap 1 in de overwinning van je angst. Natuurlijk zal het niet allemaal perfect gaan, maar je bent tenminste blijven zitten dit keer! Zo te horen is het geen makkelijk paard en dus mag je best trots zijn. Door je fouten leer je en na vandaag weet je waar je de volgende keer op moet letten bij Lancelot. Wedden dat het dan een stuk beter gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 07:14

Niet doen hoor! Dat balen van jezelf! Veel andere mensen hadden er al niet eens meer op gaan zitten!
Misschien dat je een keer priveles met hem kan nemen en dan samen met de instructeur/instructrice ontspanningsoefeningen gaan doen? Schijnt goed te helpen.
Of gymoefeningen doen in de les. Meestal is dat hartstikke leuk en dan ga je je vanzelf meer op je gemak voelen!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 09:13

ja, ik heb dat dus ook, ben ook eens van een paard afgevallen, waar ik nu niet meer op durf (ik heb gisteren trouwens goede voornemens genomen, moet ik erop dan ga ik erop!) Je kan mij echt op alle gekke paarden zetten die nog erger zijn, maar deze vind ik eng(ik weet het ik ben raar) Maar ik ga er waarschijnlijk eerst ff op uitstappen als een vriendin van mij erop rijd (al mijn vriendinnen vinden hem geweldig) En dan kijk ik of ik er ook in de les op durf. Het paard kan namelijk heel erg gemeen bokken enzo, vandaar dat ik er vanaf was gevallen...

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 09:42

hee, dit probleem had ik ook op een paardje van de manege, die was er een x vandoor gegaan met springles en nam alle mogelijke hindernissen, en ik kreeg de schuld, terwijl t beest erom bekent staat niet te sturen te zijn als hij er vandoor gaat.....hierna was ik ook heeel bang, maar door veel oefenen ben ik die angst kwijt

Your stairway lies on the whispering wind


Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 10:16

Ik ben blij dat ik niet de enige ben! Inderdaad hou ik wel van paarden met een 'gebruiksaanwijzing', maar deze... Brrrr! En die keer dat hij me eraf gooide was ook echt omdat hij me eraf wilde hebben! Hij was niet gewoon een beetje vervelend, maar gewoon gemeen! Er rijd op die manege een meisje die écht goed kan rijden, en ook zij is eraf gegooid en durfde er lange tijd niet op. Nou, en dan met mijn ervaring... Nou ja, iig bedankt voor de bemoedigende berichtjes, doei!!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 13:26

Je hoeft echt niet van jezelf te balen hoor,
volgens mij zijn alle ruiters wel voor één bepaald paard/pony bang.
Ik ben ook bang voor een pony, heb er één keer opgezeten, nisk fout gegeaan, maar ik blijf bang voor hem. (komt omdat hij mijn lieveling altijd bijt).
Soms ben ik zelfs bang voor mijn lievelingspony, en dAn baal ik van mezelf, dan denk ik: nu rij ik al zó vaak, zó lang op haar, en dan durf ik er nu niet op? Soms begrijp ik mezelf neit, en ga ik ook van mezelf balen. Maar echt, het hoeft echt niet!

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 18:23

dat is echt niet zo erg hoor.
vroeger was er oook eenpony waar ik enorm bang voor was en om de een of andere reden reed ik in een bepaalde les weer op hem en het ging super en sindsdien mn lievelingspony Lachen
hij stond wel bekend in de stal als de 'gevaarlijkste' en sindsdien was ik niet meer van hem af te slaan. nu is hij al wat ouder en kan iedereen er mee rijden.
succes.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:27

Niet balen van jezelf hoor, ik denk dat iedereen weleens een moment heeft gehad waarop 'ie bang was, of een paard/pony waarvoor 'ie bang was. En als je zo hard bent gevallen, is het al heel goed dat je weer op da paard durft te rijden.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Hanjan, Sanne_com en 32 bezoekers