Na hoe lang kreeg je een verzorgpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Na hoe lang kreeg je een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 23:49

Hoi,

Ik ben gewoon ff benieuwd hoe lang het bij jullie duurde voordat jullie een paard kregen om te verzorgen/bijrijden.

Ik ben nu al een tijdje op zoek, ongeveer anderhalve maand, en het schiet nog niet echt op.

Hoe ging het bij jullie? prutsmuts lang duurde het en hoe kwamen jullie eraan?

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:54

Had altijd wel een droom, en fietste altijd met mijn vriendin langs boerderijen, maar durfde nooit te vragen. Vonden toen wat shets die we af en toe poetste, maar werden verkocht, en baas wilde het niet meer.
Eignelijk was ik verder niet echt op zoek ofzo, had wel een droom maar was er niet zo mee bezig. Tot een meisje uit mijn les vroeg ik of ik met haar eeen paard wilde verzorgen. Zij was naar een man met een trailer gestapt en gevraagd of die een verzorgpard voor d'r had. Zo kwam ik aan Lenteroos. (en daarna Tancreda en daarna Genderose...)

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 00:02

Ik heb eigenlijk nooit gezocht,ben altijd gevraagd geweest.
Maar als je echt een leuke pony weet te staan dan moet je even gaan vragen of je af en toe eens mee mag komen helpen met de pony.
Of je kan duizende advertenties in de krant of marktplaats of zo zetten.
Het handigst is kijken of er een in de buurt te vinden is.Ga er gewoon vaak lang met de fiets om te kijken of je mensen ziet en als je denkt,tja,dan stap je er gewoon opaf.Effe zweten maar dan weet je wel wat meer.
Als je je neus niet buiten de deur steekt komt er niks van,want het komt niet aangewaaid.Je moet er wel wat voor over hebben.
Er zijn heel veel mensen die graag een leuke meid voor de pony willen en niemand hoeft er voor te betalen.Vragen ze wel geld dan zou ik zeggen zoek even verder,of het moet zo minimaal zijn dat het te doen valt(wat tegen over staat)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 00:55

Bij mij kwam het me eigenlijk altijd aanwaaien. Makkelijk hoor!
Pas sinds ik verhuisd ben naar Den Haag/Rijswijk heb ik er wel moeite voor moeten doen. Toch had ik beide keren binnen een week of 2-3 wel wat. Beide keren had ik zelfs de luxe om te kiezen, helaas bij de eerste keer dus de verkeerde keuze gemaakt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 09:15

Binnen een week nadat ik een advertentie had gezet in de Vondst. Erg snel, dus.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:16

mar ik heb je ge pb't!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:34

Ik ben ook 1 van die gelukkigen die nooit heeft hoeven zoeken.
Op de handelsstal /manege waar ik voor mijn verjaardag een 10 ritten kaart kreeg, mocht ik daarna blijven rijden als ik mee bleef helpen.

En dan mocht ik altijd een paard rijden die ik leuk vond, totdat hij verkocht was dan

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 10:39

Wat een mazzel hebben jullie! Sommigen zijn bij mij ook aan komen waaien. Ik werd gewoon gevraagd, beiden op de manege, daar kennen ze je, en dan gebeurt dat wel eens. Maar op het moment dus niet!

Maar ik ben heel blij met de pb van waterkippie! Ik hoop dat het iets wordt! Zou ik echt super vinden want ik mis het hebben van een paardje om te verzorgen en te berijden. Manegepaarden en pony's rijden en verzorgen is toch veel onpersoonlijker, vind ik.

Bedankt voor al jullie reacties.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:43

Ik heb 2 jaar lang altijd maar advertenties geplaatst, en ben alle pony's hier in de buurt zo ongeveer wel afgegaan Knipoog
Maar nee hoor, verzorgpony's waren niet te vinden
Hier in het dorp heb je van die meiden die wel 10 verschillende verzorgpony's hebben of meer....

Maar eindelijk heb ik toch een verzorgpony gevonden Haha! na 2 jaar zoeken dus.....
de aanhouder wint!!
Ik verzorg hem nu alweer 5 maanden

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 15:52

Ik heb eerst een advertentie in de c1000 gehangen, maar daar reageerde natuurlijk niemand op.
Toen ben ik na een week nog niets te horen van mensen die wilde dat ik hun paardjes verzorgde gewoon bij mensen aan gaan bellen (Is die pony van u? Mag ik die verzorgen?) En toen had ik na een paar uurtje een verzorgponytje, die ik mocht poetsen.
Na een paar maanden werd ze verkocht en toen ging ik weer op zoek. Na een paar dagen overal aanbellen had ik er weer eentje en op deze mocht ik ook rijden! (kimmetje, zie profiel)
Ik heb ook nog een kudde shetjes verzorgd. Ik en een vriendin van mij waren stiekem de wei ingegaan om te zien wat die merrie nou voor rare benen had (heel dik) de eigenaar van de pony betrapte ons en toen zei hij dat we wel goed voor ze zouden zorgen en toen waren dat ook mijn verzorgponys. Maar die kudde ging naar een wei verder weg en daar ging ik dus nooit meer heen.
Twee jaar gelden is Kim (2e verzorpony) overlden en nu heb ik dus geen versorpony meer.
Ik heb wel nog een tijdje op de pony van een vriendin van mij gerden en dat was ook wel leuk, maar die pony sloeg mij altijd en die vader deed moeilijk dus dat deed ik ook niet meer. Zij had mij gewoon gevraagd, net na Kimmetjes dood.

Zo lekker lang verhaal, mar ik hoop dat je hier wat aan hebt.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:11

toen ik 11 was zag ik een briefje op de manege hangen dat ze iemand zochten,zo kwam ik aan mijn eerste verzorgpony,daarna ging het altijd via via vanzelf wel

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:27

Bij mij kwam het meestal ook aanwaaien, maar heb ook lang zat bij eigenaren gevraagd of ik hun paard mocht verzorgen.. ligt er dus maar net aan of mensen een verzorger/bijrijder nodig hebben.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 16:34

Ja, inderdaad. En waar je woont, bij mij hier is alles redelijk volgebouwd, weinig weilanden en dus ook weinig paarden. Snif snif.
Maar ik blijf zoeken!! Haha.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:46

Ik reed vier jaar in de manegeles en ik was niet echt op zoek ofzo, maar hing af en toe wel briefjes op of mensen nog verzorgers zochten ofzo. Nooit een reactie gehad Haha!.
Toen kreeg ik op een keer op MSN een berichtje van Manon 2 dat Bolivia naar de manege kwam waar ik reed, en ze ging zelf meteen de eerste twee weken op vakantie, en of ik haar dan wilde doen. Natuurlijk wil ik dat! Haha! Dus toen ben ik daarna Bolivia ook blijven verzorgen tot ze weg is gegaan. Toen ze daarna weer een tijdje terug was (ziek) heb ik haar ook iedere dag gedaan (Manon had te weinig tijd om twee paarden te doen (ze had weer een nieuwe), dus mocht ik haar ook wel iedere dag doen als ik wou). Nu is ze weer weg naar een rusthuis, maar ik heb nu een ander bijrijdpaard. Daarvoor ben ik gewoon gevraagd. Ik doe Soraya twee keer per week en als de eigenaresse zelf niet kan.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 16:50

Haha, kan gebeuren he, ik hoop het voor je hoor, en dan alles vertellen he! Succes ermee!
Groetjes Marleen

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:53

Ik ben 2 dagen allemaal huizen langs geweest waar paarden in de wei stonden..en de derde dag dat ik weer ging zoeken was het bij het eerste huis waar ik aan belde raak!
En toen had ik 3,5 jaar lang een verzorgpony..totdat ik een eigen paard kreeg.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 16:55

Ohw, nou, als het echt niet wil lukken ga ik at ook maar doen. Het is alleen wel vervelend dat mijn vriendin en ik best wel verlegen zijn, maar ja, dat moeten we dan maar opzij zetten.

Helaas, een eigen paard gaat voor mij nog wel heel lang duren helaas, dus moet het met andermans paarden doen, haha.

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:57

Ik had met een vriendin overal aangebeld waar we pony's zagen staan (hoe irritant Schijnheilig ) en zo kwamen we aan onze verzorgpony's toen, die van haar is inmiddels haar eigen pony en die van mij is verkocht. Ik heb ook nog ergens anders gereden, dat kwam zeg maar aangewaaid Tong uitsteken . En nou ben ik eigelijk ook op zoek. Maar ik mag ook wel eens op de pony van m'n vriendin rijden en daar mag ik ook soms op een andere pony rijden Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:59

Ik kreeg altijd les op Marilyn, toen op een gegeven moment kon ik me zelf redden zonder hulp (voor de basis).

Gaby kreeg het drukker met school en toen ben ik Marilyn gaan doen en een tijdje later ook de andere paarden Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:04

ik heb ook nooit hoeven zoeken. Kreeg het aangeboden.

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:08

Ik had mijn eerste verzorgpaard toen ik 10(! Tong uitsteken ) was, heb er volgens mij best lang over gedaan om er een te vinde Boos!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:15

ik heb er nie echt voor gezocht.
ik ging een keer met een meisje bij mij uit de klas mee naar haar verzorgpony. en toen lag een van de verzorgers in het ziekenhuis. toen heb die 2 maanden ofzo verzorgd tot zij weer beter was. daarna kreeg ik een nieuwe verzorgpony naar een jaar werd die verkocht en toen kreeg ik loulou en naar 2,5 jaar ofzo (weet nie meer precies kan ook 3,5 jaar zijn Haha! ) heb ik loulou gekocht.