[AR]2spanboom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

[AR]2spanboom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 22:37

Ik heb nu een enkelspanwagen voor een C-pony. Ik rij er ook wel eens mee met onze shetlanders, maar dat is dus enkelspan. Ik wil graag 2span rijden, dus mijn vraag, hoe maak je een 2spanboom, danwel waar kan ik er 1 kopen?? Ons pap is wel handig, misschien kan iemand het uitleggen???

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:53

buitenzorg heeft destijds een langboom aan haar marathon wagen laten zetten, misschien kun je haar eens pben?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 22:55

stef schreef:
buitenzorg heeft destijds een langboom aan haar marathon wagen laten zetten, misschien kun je haar eens pben?


goed idee, zal gelijk ff doen Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:01

PB gehad Haha!

Tjee, zelf maken is best moeilijk hoor. Ten eerste heb je al 2 zwengen nodig die op gelijke hoogte/afstand geplaatst moeten worden. Ook heb je een langboom met vering nodig.

Heb je je wagen bij een particulier vandaan of iemand die ze zelf maakt/importeert?
In het laatste geval zou ik dan die persoon bellen en vragen of deze een langboom heeft.

Succes!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:02

Ik heb er nog een liggen, van ijzer.
Hij past niet meer op de kar omdat ik die heb laten verbouwen.
Wel maatje paard Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:03

Waar wij onze 2 wieler hebben gekocht daar verkochten ze ook lossen lamoenen, dus ik neem aan dat hij ook wel langbomen heeft staan....maar ik ben bang dat dat een beetje bij jullie uit de route ligt......maar mocht je interesse hebben dan kan ik wel even het telefoon nummer voor je opzoeken.
Anders bij Gerrit Jan van Boven, daar weet ik zeker dat je een langboom los kunt kopen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 08:07

Billy schreef:
Wel maatje paard Haha!

Daar kunnen ze in zwemmen Haha!


de wagen komt van iemand af die ze zelf maakt, maar daar ga ik niet heen Haha! Ik ga straks een bellen met een klant van ons, die maakt ze ook altijd zelf bedacht ik me gisteravond ineens Haha! Die wil mij vast wel helpen *LOL*

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 08:41

Ga gewoon bij een tweespanwagen kijken hoe het zit. Beter goed gejat, dan slecht verzonnen.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 13:19

Je mag wel eens langs komen bij ons kijken. Wij hebben 2 karren die vor 1 en 2span gebruikt kunnen worden. Een marathon kar en een recreatie karretje. Je zou dus een goed idee bij ons kunnen jatten.
Maar ik denk ook wel dat je ze los kunt kopen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 18:34

Albert schreef:
Ga gewoon bij een tweespanwagen kijken hoe het zit. Beter goed gejat, dan slecht verzonnen.


ga ik morgen ook doen Haha! Even kijken hoe het allemaal zit!

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:17

Als je nog op zoek bent: Wij leveren thuis onderdelen aan een aantal rijtuigbouwers en verkopen Lessing en Warco rijtuigen/marathon wagens in heel Nederland. We kunnen vast ook een hele leuke geveerde & in lengte en hoogte verstelbare disselboom leveren met bevestigingsmateriaal en evt. zwengen. Alles geschikt voor het zwaardere werk. *LOL*
Stuur ff een PB als je interesse hebt.