ooit iets van ebay gekocht?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

ooit iets van ebay gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 19:38

hey,

Ik vroeg me af of ooit iemand van jullie iets van ebay (.com dan he?)hebben gekocht (hoofdstel, zadel enz)? Want ik zoek een hoofdstelletje en ik zie hier belachelijk lage prijzen voor (voor zover ik kan zien) een hoofdstelletje van goede kwaliteit (maar je weet het nooit zeker he).

Want waarschijnlijk kan je van de verzendkosten die je dan betaald 2 nieuwe hoofdstellen of wat dan ook betalen. Of ligt dat nou aan mij?

celin

keep your head up


DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 19:53

Echt goede kwaliteit is ook op Ebay.com duur. Maar nog steeds stukken goedkoper dan hier in de winkel. Lachen
Ook vind je er hele goedkope, maar daar is de kwaliteit ver te zoeken. Alle waar naar zijn geld tenslotte Haha!

Het aanbod is zo groot dat er allicht een koopje tussen zit.
De verzendkosten kunnen aardig oplopen. Het gaat per gewicht en je moet wel rekening houden met een bedrag rond de $20 (airmail). heb je het geduld om er 6 tot 8 weken op te wachten dan ben je een stuk goedkoper uit.

Laat eens een paar links zien van dingen die je leuk lijken

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 20:18

ik heb onlangs een borsttuig van het merk "weaver" gekocht.

het is geen top kwaliteit maar ook absoluut geen prul.

Ik heb er 25 dollar voor betaald en de verzendkosten waren 10 dollar.
Mijn transactie ging erg snel ik had het na 1,5 week in huis.

Ik heb nu een mooie zweetdeken op het oog op de duitse E-bay.
Ook voor onze dressuur vrienden is de duitse e-bay erg goedkoop.
pikeurs, kieffers en cavallo voor spotprijzjes.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 20:51

Nou, ik zoek dus een beetje een show hoofdstelletje, want ik heb als een work hoofdstel met snaffle maar nu wil ik een show hoofdstel met shanksnaffle. Maar ik wil niet een hoofdstel met zilver. Maar met van die (hoe heette ze ookal weer?) tassels. En hier heb ik een paar links

Deze lijkt me leuk, alleen de kwaliteit is niet zo goed denk ik. En "Will ship to United States only"
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... egory=3177

Deze ook maar daar ook hetzelfde probleem mee als de vorige "Will ship to United States only"
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... egory=1048

Ook wel leuk alleen jammer van het bit Haha!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... egory=3177

Very nice!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... egory=3177

Nog nicerderder Tong uitsteken
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... gory=16256

Dit bit wil ik. Maar ik weet niet of ik dat kan vertrouwen (aangezien de prijs nogal laag is)
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... egory=3177

Ook leuk
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... egory=3177

Snap je een beetje welke kant ik op wil? Als ik er nog meer zie dan zet ik dat er ook wel op.

keep your head up

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:04

celinde schreef:


Deze had ik een tijdje geleden gloednieuw te koop voor 24 euro. Ik heb zelf ook een hoofdstelletje uit Amerika besteld (erg he, ik heb niet eens een eigen paard) en dan bestel ik waarschijnlijk wel weer iets meer mee om de verzendkosten te 'drukken' en die verkoop ik dan aan liefhebbers in Nederland. Als je over een tijdje nog geinteresseerd bent, laat het maar weten!

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:07

Alleen dat ene harness hoofdstel is echt goede kwaliteit, voor de rest is het of onduidelijk te zien op de foto of het leer is duidelijk aan de dunne kant, dus verwacht niet dat je daar langdurig mee doet. Voor zo af en toe een show gaat het wel.
Dat harness hoofdstel heeft wel bronskleurige rozetten(gelig), ik weet niet of je dat wilt.
Het laatste kunststof hoofdstel, ziet er wel leuk uit (je moet er van houden), maar volgens mij mag je daar op een wedstrijd niet mee starten (alleen leer(met versiersels) is toegestaan). Vaak is het materiaal ook niet echt stug en 'hangt' het niet zo netjes.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:11

Sugarmiss schreef:
Vaak is het materiaal ook niet echt stug en 'hangt' het niet zo netjes.


Het materiaal was juist wel ontzettend stug, daar stond ik zelf ook versteld van. Ik had eerlijk gezegd het idee dat een paard het zo kapot kon trekken (maar als je het nooit gezien hebt, dan kan je er ook niet over oordelen he?), maar toen ik het eenmaal in handen had, praatte ik wel anders. Nee, het is echt stevig materiaal. En dat is maar goed ook, want ik zou een paard geen hoofdstel om willen doen waar ik zelf mijn vraagtekens bij heb..

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 21:12

Ja ik snap wat je bedoelt. Maar ik ben ook wel benieuwd wat de verzendkosten zijn. Ik blijf wel zoeken, volgens mij komen er elke dag nieuwe dingen bij. Maar als ik wat leuks vind dan zet ik het hier wel weer neer.

keep your head up

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:13


DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:19

De kwaliteit van en hoofdstel is vaak af te meten aan de lengte van de teugels Haha! . Goede hoofdstellen zitten meestal geen teugels bij (soms zijn ze wel los te koop). Maar als de teugels 6 foot zijn (1.75/1.80) dan is de kwaliteit meestal niet hoogstaand. Een beetje teugel hoort al snel 2,10 te zijn. Goeie teugels zijn 2,40 tot 2,60.

Meestal staat de lengte er dus ook niet bij, maar vragen staat vrij...ook op Ebay Haha! .
Vraag iig ALTIJD vooraf de verwachte verzendkosten.

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:00

ik heb een borsttuig via ebay gescoord... iets van17 euro en dan nog 13 euro verzend erbij anyway... goede kwaliteit waar je bij divoza 60 of zelf 100 euro voor betaald...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 22:35

Uit amerika of niet?

keep your head up


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:37

Ik heb mijn sporen via ebay amerika. Totaal was ik 39 euro kwijt en ik ben er superblij mee.

Heb net ook een veiling gewonnen van nieuwe westernlaarzen en een zwart showhoofdstel. Beide in Duitsland, daar staat ook aardig wat westernspul op.

http://listings.ebay.de/aw/plistings/li ... ml?from=R4

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 22:40

En ik vind die 2de link van jou leuk SM. Ljikt ook goede kwaliteit of ligt dat nou aan mij

keep your head up

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:48

celinde schreef:
Uit amerika of niet?

Ja sorry... uit de us of a

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 09:04

Dat is een hele goeie Celinde en een betrouwbare verkoper.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 10:00

Nou, dat is mooi. Maar ik zal ook ff bij duitsland kijken. Das ook iets dichterbij. Maar is het wel betrouwbaar als je iets koopt van amerika. Ik bedoel, ze kunnen het ook niet opsturen... wat kan je daar nou aan doen, je kan hem moeilijk persoonlijk ophalen. toch?

keep your head up

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:44

Laat je niet afschrikken door de regel: will ship to US only. Als je contact met de verkoper opneemt voordat je biedt, en vraagt of ze naar Europa versturen is het geen probleem. Ik koop heel veel via Ebay, maar meestal "non-real-horse related stuff"....en heb alleen maar goede ervaringen. Tipje, als je een verkoper vindt die meer dingen aanbiedt, probeer meer dingen te krijgen, de transportkosten blijven dan over het algemeen hetzelfde....

Je suis Charlie.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 12:13

Laatst bijgewerkt door celinde op 03-05-03 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

keep your head up

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 12:21

Het voordeel van het kopen op Ebay is dat je feedback kunt achterlaten. Een waardering voor degene waarvan je koopt. Dat zijn die nummers tussen de haakjes achter de naam van de verkoper. Die feedback of waardering kan positief zijn, maar ook neutraal of zelfs negatief. Iedere verkoper en koper op Ebay zal proberen zijn score zo positief mogelijk te houden. Dus als je ergens niet mee eens bent, kun je het eerst proberen via e-mail te regelen, lukt dat niet, geef je negatieve feedback. Dat waarschuwd anderen. Eenmaal gegeven negatieve feedback kun je niet meer veranderen, en je moet er ook rekening mee houden dat je zelf negatief terugkrijgt.

Als iemand erg veel negatieve feedback krijgt wordt hij op een gegeven moment van Ebay verwijdert.

Dus nee, ik heb nog geen negatieve ervaring gehad. Lees goed de beschrijving van de produkten door, wat de een acceptabel vind, hoeft de ander nog niet te vinden. Maar echt negatieve deals heb ik nog niet gehad....

Je suis Charlie.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 12:24

Ok, dat is echt wel goed geregeld daar dan. Ik zal opletten. Het enige (best wel grote) nadeel is dat je niet kunt passen, of kijken hoe het er 'in het echt' uitziet. (maar dan kan je het nog goed doorverkopen Haha! )

keep your head up

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 12:26

Dat is bij het kopen uit de catalogus (Otto of Wehkamp) ook zo. Met dat verschil dat je het kunt teruggeven...

Ik heb dan ook nog geen kleding via Ebay gekocht....

Je suis Charlie.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 13:26

Ik laat zeker elke 2 weken artikelen komen uit amerika en ik heb nog nooit ergens last mee gehad, ook niet met de zadels. Wel zorg ik er altijd voor dat ik alles gevraagd heb wat ik wil weten voordat ik bied oid. Verzendkosten verschillen nogal eens, ook dat even vooraf vragen. Overigens heb ik ook dat nylon vaquero hoofdstel gehad maar ik zag precies dezelfde hangen bij Horseman Outfitter voor 29,95 .

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 18:07

celinde schreef:


Deze is ook te koop bij the Green River Tack http://www.greenrivertack.com/ Daar heb ik em gekocht (wel via ebay) staat meen ik ergens onder 'nylon tack'. Koste iets van $ 15.- zonder reins. Verzendkosten waren toendertijd (+ 1jaar geleden) voor 2 hoofdstellen en 2 paar reins $ 15.- Vond ik nogal meevallen.
Kwaliteit is goed en het ziet er leuk uit op m'n paard.

Verder koop ik zeer geregeld op ebay. Kijk wat ik leuk vindt en wat ik vind van de kwaliteit. Ik kijk ook altijd even in de feedbacks van de verkoper of hij/zij goed aangeschreven staat.
Voor ik bied vraag ik de verkoper wat de verzendkosten naar NL zijn. Tot nu toe is het altijd goed gegaan en heb ik m'n spullen heel snel binnen.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiƫsvar's Aussies, Quarters en Siberen.

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 18:50

Tja er kan natuurlijk altijd iets mis gaan, maar dat kan in Nederland met de post ook.
Je kunt items voor een klein bedrag verzekeren (vraag het trackingnumber).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers