Mijn vakantieverslag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Mijn vakantieverslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 18:56

Oke mensen, dit gaat volgens mij een lang verslag worden dus jullie zijn gewaarschuwd Schijnheilig

Afgelopen week ben ik mee op vakantie geweest met Lautjuh123! We gingen naar een camping in Netterden, een of ander gat in GL vlakbij de duitse grens! Als ik normaal op vakantie ga gaan we altijd in huisjes, dit werd dus de eerste keer in een tent (en de laatste keer gok ik zo Schijnheilig )

Eenmaal bij de camping aangekomen was het toch even wennen, er was daar echt geen hol te beleven! Haha!

Maaarr.. gelukkig waren er wel 11 ponys! Die hoorden bij de camping en daar mocht je op rijden wanneer je wilde. (dat stond btw ook al in de folder, daarom ging ik ook mee! Schijnheilig ) Wij hadden echt verwacht dat het van die super simpele ponys waren, maar dat dachten we verkeerd! Er zaten echt een paar moeilijke (en soms valse ponys) tussen.
De eerste pony die Lautjuh123 wou pakken viel haar gelijk al aan, begon dus al goed! Toch 2 (leuk uitziende) ponys kunnen pakken waar we gingen rijden. Ik had Lady, en Laura had Anouk. Later even gewisseld en Laura pleurde van Lady af Clown . De tweede dag ging Laura weer op Anouk, en nu pleurde ze ook daar vanaf Bloos Later bleek dus ook dat we 2 ponys gepakt hadden die maar heel af en toe gereden werden, omdat maar heel weinig mensen ze lief vonden Clown

Er zaten een paar ponys bij die best wel "geliefd" waren en dus ook errug viel liepen. Er zaten ook een paar ponys bij die verschrikkelijk vals deden. Steffi nam 1 van de valse die veel beet en trapte: Winnetou Clown tenminste, vals... ik weet zeker dat het allemaal hele leuke ponys zijn maar dat ze daar gewoon verpest worden. Een bonte merrie van zo'n 1.45 die vroeger een westernpaardje geweest schijnt te zijn. Eenmaal erop kregen we eerst een hele serie bokken en gebijt *ik bleef zitten*, maar daar was ze enorm lief!!
De volgende pony die ik pakte was er ook eentje waar niet veel mee gedaan werd: Frederique! Toen ik erop zit wist ik waarom! Het was een vrije jonge pony die de dochter was van Winnetou, en een beetje welsh achtig beestje. Echt ingereden was ze niet goed, ze kende stap, draf, galop en halt. Maargoed, die pony ging bij het minste geringste de lucht in (als ik naar rechts wilde en zij naar links, en als ik ho wilde en zij rennen). Na een tijdje rijden werd ze steeds braver en het ging hardstikke lekker, het was gewoon een hele jonge en onzekere pony.

Maargoed, volgende dag. Ineens honderd mensen die op Winnetou en Frederique wilden. Hoezo irritant Boos! Eerst keek niemand ernaar om en nu wou ineens iedereen erop.... maargoed, ik kan er verder niks over zeggen dus tsjah.

Ik ben er gelukkig maar 1 keer afgekletterd, maar wel middenin een plas Clown Ik was Win aan het rijden en Fré zat de hele tijd zielig te hinnikken (stond achter hek). Ik was met Winnie aan het galoperen, en Win wou naar fré toe maar ik niet. Dus ik gaf dat beest een schop, en toen ging ze best wel hard Clown Opeens in een hoek stond ze stil en draaide ze om, kon eerst blijven zitten maar daarna hing ik om dr nek. Daar schrok ze zich helemaal de *piep* van dus toen gingen we nog harder en heb ik me me laten vallen. Verder was ze braaf Haha!

Maar dat is nog niet alles, in de folder werd gereden met hoofdstel & zadel. In het echt dus ff niet! Zonder zadel en met halster met daaraan teugels (bevestigd d.m.v. musketon haakjes). Was dus wel even wennen!
Op een bokkend en stijgerend beest met een halster Clown best gevaarlijk eigenlijk.

Verder nog wel op meer ponys gereden, maar Win & Fré zijn toch mijn favorietjes gebleven, ondaks dat Win vaak beet en dat ik van Fré een hoefafdruk in mn been heb staan! Haha!

Maar verder een hele leuke week gehad! Verder weinig over de camping verteld, maar de ponys zijn natuurlijk het leukst Haha! Lau verteld nog wel over de rest Tong uitsteken

Alle ponys op een rijtje: Schijnheilig
Lady -> schimmel merrie, arab achtig paardje, errug lief
Winnetou -> bonte merrie, vroeger westernpaardje geweest, beetje vals, mama van Frederique
Frederique -> jong paardje, merrie, bont, schatje Lovers (alleen niet met rijden Tong uitsteken)
Priscilla -> vosje, merrie, reed Laura het vaakst op, lief beest je moet alleen niet op dr kont gaan zitten dan gaat ze bokken Knipoog
Oliver -> Schimmel ruin, verschrikkelijk lief, ook lief voor beginnertjes etc.
Sultana -> Bruine merrie, beetje vierkant Nerd en rijd als een koe Knipoog Verder wel lief maar ze bijt wel
Anouk -> dubbelanger van Browny van Melissa! Haha!, donkerbruin/zwarte merrie, lief beest Tong uitsteken
Max -> shet, ruin, vos, weet ik verder niet veel van maar wel lief
Doerak -> bok shet Clown , ruin, vosje
Carlos -> shet, vos, denk de liefste en makste van allemaal
Beauty -> shet, zwarte ruin, errug cute Lovers

Oke, dat was mijn huge-verslagje! Lautjuh123 zal vast ook nog wel een verslag typen!

Foto's volgen hopelijk snel, mijn rolletje moet ontwikkeld en laura's foto's moeten nog op de compu! Haha!


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 19:36

zit ik net een giga verslag te typen, alles weg Scheve mond
hier dan maar nog een keer:
toen we aankwamen had ik al zoiets van: nou..ehm....tja, Scheve mond
maar door de ponies en de mensen was toch wel heel erg leuk vond ik Haha!
de douches waar echt TE erg...het ging van ijskoud naar loeiheet Boos!
je had wel een tv uit het jaar 0 Tong uitsteken
1e dag hebben stef en ik gewoon 2 ponies gepakt en zoals ze al zei waar bijna niemand op ging...wisten wij veel Tong uitsteken
ik over het hoofd van lady heen gevlogen..boven op mn hoofd..zag de hele avond alleen maar vlekken Tong uitsteken
dag daarna weer op Anouk..anouk is wel lief maar ze heeft soms van die buien, dan doet ze ineens dr kop tussen dr benen, draait ze zich om en rent ze terug..ik been geven BOK BOK BOK..ik eraf Tong uitsteken
3e dag steffi vliegen...midden in een plas Extreme duivel
de eigenaar van die camoing was echt een zeikerd..heb ik echt vet ruzie mee gehad, ik was een vies varken zei die. (zegt hij --> blont, roze, klein en dik Schijnheilig )
ik reed idd vooral op prisilla, 1e keer erop was ik een beetje spastisch aan t doen en begon ze t bokken, ben ik er maar afgejumped Tong uitsteken
maar voor de rest is ze heel lief Lovers
stef was ook nog op doerak geweest...beest: BOK BOK BOK....steiger bok, heel hard rennen Tong uitsteken volgende dag stond ik klaar met de digi...DOET IE HELLEMAAL NIKS Boos!

ik had ook van die lieve ponys verwacht maar dat waren ze echt niet..ze vielen je aan, bijten, trappen, bokken, stijgeren Tong uitsteken zit je met je halstertje Scheve mond Haha!

verder ook nog gewone niet paarden lol gehad...in het donker zijn scheerlijnen best moeilijk te zien dus stef is 2x vol op de bek gegaan Schijnheilig en ik van het caravan trappetje af Tong uitsteken
hebben echt dikke lol gehad met die mensen daar Tong uitsteken
onze tent lekte ook nog, alles nat Haha! maar voor de rest was het heel leuk..

Citaat:
Alle ponys op een rijtje:
Lady -> schimmel merrie, arab achtig paardje, errug lief mama van prisilla
Winnetou -> bonte merrie, vroeger westernpaardje geweest, beetje vals, mama van Frederique
Frederique -> jong paardje, merrie, bont, schatje (alleen niet met rijden )
Priscilla -> vosje, merrie, reed Laura het vaakst op, lief beest je moet alleen niet op dr kont gaan zitten dan gaat ze bokken dat had ik dus toen ik een beetje spastisch aan het doen was Tong uitsteken
Oliver -> Schimmel ruin, verschrikkelijk lief, ook lief voor beginnertjes etc. en ook absoluut niet opgevoed, omdat kinderen hem niet kunnen stoppen sturen ze hem recht op het hek af, beest denkt dus dat ie door mag rennen tot het hek..oli luisterd niet echt naar je maar is van zichzelf heel lief en doet niet echt veel dus word ie als braaf en lief beschouwd!
Sultana -> Bruine merrie, beetje vierkant en rijd als een koe Verder wel lief maar ze bijt wel zat echt niet!!!!!! in stap rolde ik er al half af echt Tong uitsteken
Anouk -> dubbelanger van Browny van Melissa! , donkerbruin/zwarte merrie, lief beest idd wel lief op die bok en ren buien na Tong uitsteken
Max -> shet, ruin, vos, weet ik verder niet veel van maar wel lief max is wel braaf, gaat wel bokken als je op zn kont gaat zitten!
Doerak -> bok shet , ruin, vosje
Carlos -> shet, vos, denk de liefste en makste van allemaal niet altijd, beest stijgerd als je m wilt pakken en heeft bijna tegen me aangesteigerd!!!!!!
Beauty -> shet, zwarte ruin, errug cute


foto's worden zo snel mogelijk bij ITP gezet!!!!!! mn vader moet ze nog op de compu. zetten Haha!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 20:11

Ik ben helemaal niet vol op me bek gegaan, hoezo ik overdrijf ik struikelde maar bleef gewoon op mn voeten staan hur!

Carlos steigerde echt niet als je hem wou pakken hoor, alleen die ene keer dat dat jochie hem een mep gaf jij en dat joch er achteraan zaten te rennen.....

Maar whatever Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:11

Klinkt als een heel gezellige en heel ongemakkelijke vakantie! Lautjuh123. waarom had je ruzie dan? Het lijkt me nou niet echt normaal als je je campinggasten uit gaat schelden!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:13

echt cool! ik wacht op de foto's, wat vaag dat in de folder wel met zadel en hoofdstel werd gereden en jullie dat nie mochten...

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 21:35

Anique_Vaandrig: Dat was me toch zo'n zeikerd. Die vond dat "de groten" (onze leeftijd) maar de troep van de kleintjes op moesten ruimen want die konden dat nog niet... pff.. Yeah whatever, ben zn slaafje niet. Dan verteld ie die kleintjes maar dat ze de teugels weer terug moeten hangen en niet in de modder moeten gooien. Ik ga dat niet allemaal opruimen omdat hij te lui is om die kinderen het zelf te zeggen.

Rockylover: Mja, aan de ene kant wel te begrijpen. Je moet alles daar met de ponys zelf doen, als kleintjes willen rijden kunnen die die ponys echt niet (goed) opzadelen en hoofdstel indoen. Dan moeten ze dat weer aan andere vragen die ook niet altijd tijd hebben. Maar oké, zet dat dan gelijk in de folder! Want behalve teugels en oude halsters had ie daar nix.
ben in iedergeval blij dat ik mn cap mee had!!
Laatst bijgewerkt door Nintu op 02-05-03 21:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:37

oke oke ik overdrijf Tong uitsteken stef ging niet hellemaal onderuit maar het was wel lachwekkend Tong uitsteken
carlos steigerd ook als je m wilt pakken, gebeurde bij kleine meisje!!!!

Anique_Vaandrig, het is echt een zeur vent! de mensen waar we mee om gingen komen daar standaard en als er een teugel weg is, hebben hun (en stef en ik toen dus ook) het gedaan! echt belachelijk..
zegt ie: jullie zijn er om kleintjes uit te leggen hoe alles werkt! waarom zou ik dat moeten doen...HALLLLOWWW, hij is de camping eigenaar en wij gewoon gasten Scheve mond
maar goed, zit me nu weer hellemaal erover op te winden!
ze hadden al verteld dat je NOOIT in discussie moet gaan maar werd echt boos!
hij begon ook allemaal dingen te zeggen wat mn vader gezegt zou hebben over mij (was niet positief) had ie niet gedaan! deed ie ook bij anderen..

maar voor de rest was het heel leuk!

rockeylover, ze hebben daar geen eens zadels enz! de ponies worden 1x in de 10 bekapt ofzo en als wij ze niet poetsen en rijden enz. gebeurt er verder niks mee...dan worden ze alleen gevoert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:05

Wat een belachelijke man! Scheve mond Kan me voorstellen dat je dan boos wordt! Ik had, denk ik, ook wel in discussie gegaan! Extreme duivel

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:09

Wat cool dat jullie daar heen geweest zijn! Klinkt echt enorm gaaf. Wel raar dat die campingeigenaar zo deed.

Steffi schreef:

Sultana
-> Bruine merrie, beetje vierkant Nerd en rijd als een koe ;) Verder wel lief maar ze bijt wel


Heb jij wel eens op koeien gereden?? Cool! Die lijken mij ook niet zo fijn rijden nee . Vervelend dat deze pony ook zo reed. Tong uitsteken Knipoog

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:13

ja, zo ben ik dus ook! ik kan daar echt niet tegen, die vent moet gewoon mijn kant horen Extreme duivel en dan ben ik opeens een moeilijk opvoedbare puber en een vies varken Scheve mond

komt judith aan met dr opmerking Tong uitsteken maar was echt erg die pony...beest ging ook bokken als je je knieen aanklemt..wij expres gozer erop gezegt die niet op paardrijden zit en altijd klemde Tong uitsteken Schijnheilig

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 22:23

Judtih -> Ik heb nog nooit op een koe gereden, maar het was een beetje kameel/koeachtig beest Knipoog Hij was gewoon serieus vierkant!!!

Lau -> hehe, maar hij durfde wel in galop en hij bleef wel mooi zitten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:26

Lautjuh123 schreef:
en dan ben ik opeens een moeilijk opvoedbare puber en een vies varken Scheve mond



haha Haha! Haha! Haha!

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:30

Steffi"]
Judtih -> Ik heb nog nooit op een koe gereden, maar het was een beetje kameel/koeachtig beest Knipoog Hij was gewoon serieus vierkant!!!
[/quote]

Haha, jah sorry t moest er ff uit Tong uitsteken (Het is btw Judith Haha! )

[quote="Lautjuh123 schreef:
en dan ben ik opeens een moeilijk opvoedbare puber en een vies varken Scheve mond


Dat ben je toch ook?! Lips are sealed Haha!
Laatst bijgewerkt door LMsWinnetou op 02-05-03 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:34

als je klappen wilt kan je het ook gewoon vragen hoor! Schijnheilig

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:36

Lau.. je gaat offtopic!!! Party!!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 22:38

Offtopic:
Lau kan je zelf niks origineels verzinnen Schijnheilig

JUDITH -> Ik heb typgeblek Tong uitsteken

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:41

ik ben niet orgineel Tong uitsteken
maar goed...ontopic weer Tong uitsteken

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:56

Haha! wat een geweldig verslag, en zie het al voor me: Steffi middenin de modder gewelidg!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:02

Ik vind dit echt zielig. Die beesten kunnen gewoon de hele dag uit de wei worden gesleurd, dus ze kunnen zo 6 uur op een dag op gehobbelt worden, tja hoe hou je dat ook nog eens bij met het voeren. Verder zitten ze maar met een halster aan 1 kant te trekken erop eraf pony in wei weer gehaalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:48

Avanti, dat is idd waar. Rot dat dit soort dingen gebeurd, maar vaak doe je er, helaas, weinig tegen. Scheve mond

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:05

valt best mee hoor!
er is een soort vaste groep die rijd van de groten, en die pakken elke keer verschillende zodat niet sommige super veel lopen en andere heel weinig!
en de kleintjes rijden op de shets en die worden wat meer bereden maar dat is meestal 10 minuutjes even stappen met klein kindje op rug!
en mensen rijden geen uren achter elkaar! gewoon half uurtje...soms wat meer!
en er word echt wel op die ponys gelet hoor! grotere kindjes helpen de kleintjes en je moet gewoon poetsen enz.
ik vind niet dat je kan oordelen als je er zelf nog nooit bent geweest!
ponys zijn allemaal gezond en is niks mee aan de hand!
ze staan gewoon lekker in de wei met inloop stal met altijd hooi tot hun beschikking en er word gewoon een paar keer per dag even op ze rond gehobbeld!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:26

Lautjuh123 schreef:
valt best mee hoor!
er is een soort vaste groep die rijd van de groten, en die pakken elke keer verschillende zodat niet sommige super veel lopen en andere heel weinig!
en de kleintjes rijden op de shets en die worden wat meer bereden maar dat is meestal 10 minuutjes even stappen met klein kindje op rug!
en mensen rijden geen uren achter elkaar! gewoon half uurtje...soms wat meer!
en er word echt wel op die ponys gelet hoor! grotere kindjes helpen de kleintjes en je moet gewoon poetsen enz.
ik vind niet dat je kan oordelen als je er zelf nog nooit bent geweest!
ponys zijn allemaal gezond en is niks mee aan de hand!
ze staan gewoon lekker in de wei met inloop stal met altijd hooi tot hun beschikking en er word gewoon een paar keer per dag even op ze rond gehobbeld!


Ik ben er dus weleens geweest, nou toen ik daar alleen ging kijken zag ik dat dus.......

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 11:56

Avanti schreef:
Verder zitten ze maar met een halster aan 1 kant te trekken erop eraf pony in wei weer gehaalt.

tuurlijk niet, er zitten toch gewoon aan elke kant teugels!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:03

Toen reden ze met halstertouwen!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 12:24

Nu in iedergeval niet! Haha!