Koortslip

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 07:31

Zit ik hier met een dikke lip... *huil*
Ik heb vanacht dus even leuk een koortslip gekregen, niets van gemert gisteren.
Lekker opstaan, ik kijk in de spiegel... Zie ik ipv mijn gezicht allemaal lip!!!
Nouja, is overdreven, maar ik zit er maar weer mee.

Hebben jullie dat ook weleens en wat smeren jullie er dan op? Ik heb zovirax geprobeerd, maar das niets. Je moet het bijde eerste tinteling gebruiken, maar ja, die merk ik dus niet. Boos!
Mijn nichtje zegt 's nachts tandpasta erop doen, dat trekt het vocht weg. Maar... of dat zo goed is??


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 08:03

Ik doe er 's nachts zinkzalf op. Dat werkt perfect.
Overdag gebruik ik Akolip. Dat is een doorzichtige gelletje voor op de blaasjes waar volgens mij ook iets van zink in zit. dat kan je dus smeren als je het al hebt.
Ik heb het van de apotheek in Gorinchem. Ik heb er eens naar gevraagd in de apotheek in Geleen en daar keken ze me alleen maar verdwaasd aan.
Ik zal eens kijken of ik er meer over kan vinden op internet.
Heb jij ook dat als je een koortslip hebt, je je vaak niet helemaal lekker/fit voelt?
Dat heb ik wel vaak namelijk maar dan vraag ik me af: voel ik me niet zo lekker door die koortslip of is die koortslip er doordat ik niet zo fit ben?

Hier wat meer info:
http://www.apotheekdidam.nl/koortslip3.html

Staat oa:
Voor de behandeling van een koortslip is een gel met zinksulfaat de beste keus ( Akolip ). Akolip is transparant zodat de koortslip niet nog eens extra geaccentueerd wordt. Akolip kan bij de eerste tekenen van een koortslip worden aangebracht, maar ook als de koortslip er al is. De gel moet in een dik laagje 4-6 maal per dag op het plekje worden aangebracht. Smeer dit niet uit ! Uitsmeren verspreidt het virus.

De effectiviteit van crèmes met aciclovir ( Zovirax, Previum, Kruidvat, DA en Etos huismerk ) is onvoldoende aangetoond. U kunt er ook niet mee voorkomen dat het virus opnieuw actief wordt.

De effectiviteit van crèmes met penciclovir ( Vectavir, Famvir ) is verwaarloosbaar. Zou je ( volgens het onderzoek waar SKB, de maker van vectavir, de werkzaamheid op baseert ) als je op maandagochtend een koortslip krijgt niets doen, dan zou hij vrijdagmiddag om 3 uur weg zijn, zou je vectavir smeren ( 8 keer ! per dag al die dagen ) is hij diezelfde vrijdag ochtend weg.

Het schoonhouden van de wondplekjes zorgt ervoor dat ze sneller genezen. Ingedroogde plekjes kunt u beschermen met een vette lippenpommade.


_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Wil je een gesprek onder vier ogen voeren, dan is een Korte Wandeling verstandiger dan met zijn allen te gaan Hossen"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-08-08 09:09 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 19:28

Hmmm.... Dat dacht ik dus al, dat Zovirax ed. niet echt werkt.
Ik heb idd ook dat ik niet helemaal fit ben met een koortslip. Komt van twee kanten bij mij.
Ik heb te weinig geslapen, niet fit, = koortslip.
Maar door die lip voel ik me ook klote. Het prikt en steekt, voelt alsof mijn hele linkerkant van mijn gezicht opgezwollen is. Boos!
Zal morgen eens vragen naar akolip. Is dat ook een beetje verzachtend. Hij doet me nu echt ontzettend pijn!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:17

als het echt al blaasjes enzo zijn zeg maar gebruik ik een soort zovirax, maar dan anders Haha!
Moet je even naar het kruitvat gaan, en dan vragen naar zovirax, maar dan van het kruidvat huismerk, is ook veeeeelll goedkoper.
Als de blaasjes/wondjes dan weg zijn gebruik ik blistex uit een potje (gele creme)
Wat je kan doen (is wel pijnlijk) is een flinke scheut zout op lossen in warm water, dat op een doekje doen, en dan deppen. Is pijnlijk, maar het bijt wel schoon

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 22:14

Oh koortslip!! Dat heb ik zo vaak en niet zo'n klein beetje ook. Ik heb een keer eenlip gehad die zoooooo dik was dat ik nog amper kon eten!!
Mijn lip was ong. 2,5 cm in doorsnede terwijl ik maar dunne lipjes heb. Ik was gelijk 2 weken binnen gebleven, geen gezicht.
Mensen op straat keken me aan of ik een monster was!!

Meestal gebruik ik koortslipcreme van het kruidvat merk. Daar zit hetzelfde in als in zovirax. Ik merk er zelf niet veel van of het werkt of niet, maar ik wil ook niet weten wat er wel gebeurt als ik het niet gebruik, snappie?

Nou ja, smeerze
Van Patricia

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-01 12:23

Hihihi en waar kom ik mee thuissss???? Vectovir.
Wat er hier boven als verwaarlosbaar uit komt.
Ze hadden van alles niets enhet deed me dusdanig zeer dat ik maar wat meegenomen heb.
Ik moet wel zeggen, het verzacht wel die zalf. Het prikt nu niet zo erg en voelt prettig aan.

Volgende keer aan de vaste wal? Ga ik dat Akolip kopen! Want dit is dus witte creme en dat ziet er niet uit!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 09:35

Mijn moeder heeft vaak een koortslip. Ik gelukkig niet. Bij mijn moeder speelt het meestal op als ze of wat grieperig is of als het erg warm weer is ze dus veel in de zon zit. Tsja en dan zijn er natuurlijk altijd nog van die uitzonderingen tussendoor! Ze heeft ook al verschillende cremes uitgeprobeert (via de huisarts) maar het beste is gewoon "uitzieken".

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 09:43

bij de etos hebben ze zo'n wit met groen doosje en dat het echinecea-stick:dat moet je erop smeren.......is heel fijn en helpt ook preventief(elke dag je lippen een keerjte ermee insmeren)

soms is het beter om te zwijgen

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 19:06

k heb het ook weleens, ik hoef maar verkouden te zijn en ja, daar komtie weer!

Ik heb Aciclovir, weet ik veel wat erin zit en alles, maar het werkt redelijk. Denk dat het de Zovirax-soort is.
De volgende keer ook maar vragen naar dat akolip!

Jantina; beterschap!!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djodjodjo, hel1, rosak en 24 bezoekers